Το Twitter Inc. ανέφερε πωλήσεις που ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall Street, καθώς η εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσήλκυσε εκατομμύρια νέους χρήστες έχοντας καλύτερους τρόπους κατηγοριοποίησης της ανατροφοδότησης πληροφοριών από τους χρήστες και πιο συναφείς ειδοποιήσεις. Οι μετοχές αυξήθηκαν κατά 4% περίπου στις πρώτες συναλλαγές στη Νέα Υόρκη.
Τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου ανήλθαν στα 841 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή ήταν υψηλότερα κατά 18% από το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και περισσότερα από τα 829 εκατομμύρια δολάρια που πίστευαν στις εκτιμήσεις τους οι αναλυτές. Η εταιρεία πρόσθεσε 5 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες σε αυτή την περίοδο, φτάνοντας συνολικά στα 139 εκατομμύρια. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη ετήσια αύξηση από το καλοκαίρι του 2017.
Το καθαρό εισόδημα, με εξαίρεση ορισμένα μέρη, ήταν 37 εκατομμύρια δολάρια ή 5 σεντ ανά μετοχή. Αυτό είναι συγκρίσιμο με τα 58 εκατομμύρια δολάρια ή τα 8 σεντ ανά μετοχή τον προηγούμενο χρόνο, δήλωσε το Twitter.
Το πιο αξιοσημείωτο ζήτημα της έκθεσης ήταν η καθοδήγηση: η εταιρεία αναμένει τα έσοδα του τρίτου τριμήνου να κυμανθούν ανάμεσα στα 815 και τα 875 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο, οι αναλυτές αναζητούν πωλήσεις ύψους 872 εκατ. δολαρίων. Υπάρχει όμως ένας λόγος για μια πιο ήπια πρόβλεψη : το Twitter σχεδιάζει να αποσύρει κάποιες μορφές διαφημίσεων μέσα στα επόμενα τρίμηνα.
Ο Ned Segal, Επικεφαλής Οικονομικών Υπηρεσιών, δήλωσε τα εξής: «Έχουμε πάρει την απόφαση να σταματήσουμε ορισμένα προϊόντα εσόδων που ήταν αρκετά μεγάλα ώστε να επηρεάσουν τα βραχυπρόθεσμα έσοδα, αλλά αρκετά μικρά ώστε να μην αποτελούν μακροπρόθεσμες προτεραιότητες. Αντί γι’ αυτό, εστιάζουμε στα πιο σημαντικά προϊόντα μας, προσφέροντας βελτιωμένη μορφή στους πελάτες μας».
Το Twitter είχε κέρδη μέσα σε επτά συνεχόμενα τρίμηνα και ο αριθμός των χρηστών αυξήθηκε σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό συνέβη ύστερα από μια δεκαετία απωλειών, αλλαγή στελεχών, απολύσεις και φθίνουσα χρήση.
Ένα επίμονο πρόβλημα είναι η συμπεριφορά των σπάμερ και των τρολ στην υπηρεσία του Twitter. Την Παρασκευή, η εταιρεία δήλωσε ότι συνεχίζει τον αγώνα εναντίον αυτών των κακών ηθοποιών.
«Η σωστή λειτουργία αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητά μας», γράφει η εταιρεία στην ανακοίνωση των κερδών της λέγοντας ότι οι προσπάθειες εντοπισμού και αντιμετώπισης κακόβουλων δραστηριοτήτων οδήγησαν σε μείωση των αναφορών ανεπιθύμητης ή ύποπτης συμπεριφοράς κατά 18%.
Η μελλοντική αύξηση των πωλήσεων μπορεί να προέλθει από την επέκταση των διαφημίσεων στο εξωτερικό. Μόνο το 21% των ημερήσιων χρηστών του Twitter βρίσκεται στις Η.Π.Α., παρ’ όλο που το 52% των εσόδων του προέρχεται από τη χώρα. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία μπορεί να προβάλει περισσότερες διαφημίσεις στους διεθνείς χρήστες ή να αυξήσει την τιμή των διαφημίσεων σε άλλες χώρες.
Μια άλλη ευκαιρία προέρχεται από τις εκλογές του 2020 στις ΗΠΑ. Ο Πρόεδρος Donald Trump είναι ο πιο διάσημος χρήστης του Twitter, ενώ οι υπηρεσίες διαχείρισης κοινωνικών δικτύων έχουν ήδη φιλοξενήσει πολλές αντιπαραθέσεις μεταξύ των υποψηφίων. Αυτό κρατά τους χρήστες συνδεδεμένους στο Twitter, αλλά θέτει και ερωτήματα για την ελευθερία του λόγου.
Ο Trump παραβίασε την πρώτη τροποποίηση για την παρεμπόδιση άσκησης κριτικής στο διαδίκτυο και έχει επιτεθεί στους πολιτικούς του αντιπάλους μέσα από τον λογαριασμό του στο Twitter. Κατηγόρησε επίσης το Twitter για μεροληψία και για το γεγονός ότι καθιστά πιο δύσκολο για τους χρήστες να ακολουθήσουν τον λογαριασμό του. Ο Trump έχει πάνω από 62 εκατομμύρια followers.
Παρ’ όλα αυτά, το Twitter δεν είδε σημαντική αύξηση των εσόδων του από τις πολιτικές διαφημίσεις κατά τις προεδρικές εκλογές του 2016 ή τις ενδιάμεσες εκλογές των ΗΠΑ το 2018. Έτσι, οι εκλογές του 2020 μπορεί να προσφέρουν στο Twitter απλώς περισσότερη κοινωνική επιρροή από αυτή που ήδη διαθέτει.