Τουρισμός: Μαζί με τα ταξίδια ξεκίνησαν και οι απάτες – Τρόποι προστασίας

Related

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Η Νέα Εμπειρία Κωτσόβολος έφθασε στο αναβαθμισμένο, mega κατάστημα στη Λεωφόρο Συγγρού

Μία νέα εποχή ξεκινά για την Κωτσόβολος, καθώς μέσα από την πλήρη ανακαίνιση του καταστήματός της στη Λεωφόρο Συγγρού, καλωσορίζει τη Νέα Εμπειρία των καταστημάτων της, όπου τα προϊόντα και οι υπηρεσίες συμβαδίζουν για να καλύψουν κάθε σου ανάγκη. To νέο κατάστημα επί της Λεωφόρου Συγγρού 257-259, στη Νέα Σμύρνη, παρουσιάζει τον νέο κόσμο καταστημάτων…

Απεριόριστα data με μόλις 1,90€ για 5 ημέρες από τη Vodafone

Φέτος το Πάσχα, η Vodafone προσφέρει απεριόριστα data για όλους τους πελάτες συμβολαίου, εταιρικούς, οικιακούς και καρτοπρογράμματος για 5 ημέρες, με μόλις 1,90€. Επιπλέον, όσοι πελάτες ενεργοποιήσουν την προσφορά έως και τις 9/5 συμμετέχουν αυτόματα σε διαγωνισμό με δώρο 5 iPhone 15 Plus 128GB, ενώ ενεργοποιώντας εκ νέου την προσφορά μετά τη λήξη της, αυξάνουν…

Η LG MAGNIT All-in-One τιμήθηκε με το iF Design Award 2024

Το επαναστατικό προϊόν του τμήματος Business Solutions της LG Electronics (LG), η οθόνη LG MAGNIT All-in-One (LAAA Series), τιμήθηκε με το υψηλού κύρους iF DESIGN Award για το 2024. Η αναγνώριση αυτή υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας να παρέχει τεχνολογία αιχμής και καινοτόμο σχεδιασμό στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο. Η LG MAGNIT All-in-One…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της σειράς κινουμένων…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο από την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5 Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το…

Wi-Fi 7: Δείτε τη λίστα με τα smartphones που το υποστηρίζουν!

Στον κόσμο της τεχνολογίας τα πάντα τρέχουν με απίστευτους ρυθμούς και ιλλιγγειώδεις ταχύτητες και έτσι χωρίς καλά – καλά να το αντιληφθούμε φθάσαμε ήδη στην εποχή που ηδη έχει αρχίσει να ενεργοποιείται το νέο πρότυπο Wi-Fi 7. Για αυτό και ήδη έχει αρχίσει να γεμίζει η λίστα με τα συμβατά τηλέφωνα. Συγεκριμένα, τα smartphones που…

Παίζει ξανά σε hands-on video το επερχόμενο Google Pixel 8a

Τρελό είναι αυτό που συμβαίνει με το Google Pixel 8a και τα απανωτά δημοσιεύματα με νέες πληροφορίες και σήμερα υπάρχει φυσικά μια ακόμη νέα διαρροή που προέρχεται από έναν πωλητή κινητών τηλεφώνων στην… Καζαμπλάνκα του Μαρόκου. Ο εν λόγω κύριος που ανέβασε το υλικό στα social media φαίνεται να κρατάει στα χέρια του μια από…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της σειράς κινουμένων…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της σειράς κινουμένων…

DrayTek: Η σειρά Vigor2927L εμπλουτίζεται με δύο νέα μοντέλα 5G LTE router

Η  LEXIS (www.lexis.gr), αποκλειστικός αντιπρόσωπος του κορυφαίου κατασκευαστή δικτυακών προϊόντων DrayTek Corp., ανακοινώνει την προσθήκη δύο νέων LTE router στην επιτυχημένη σειρά Vigor2927L, τα μοντέλα Vigor2927L-5G και Vigor2927Lax-5G, εξασφαλίζοντας γρήγορη σύνδεση μέσω 5G και απρόσκοπτη συνδεσιμότητα των επιχειρήσεων υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.  Τα μοντέλα της σειράς Vigor2927L-5G είναι Dual-WAN, με υποστήριξη load-balancing και fail-over, έως 50…

Τα LG Channels επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιό τους στην Ευρώπη

Οι κάτοχοι τηλεοράσεων LG σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες αποκτούν πρόσβαση σε συναρπαστικά νέα δωρεάν τηλεοπτικά κανάλια (FAST) με υποστήριξη διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένων των Sony One Channels της Sony Pictures και μιας τεράστιας γκάμας καναλιών από τη Lionsgate. Με τα κανάλια Sony One να είναι πλέον διαθέσιμα σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Σουηδία, Δανία,…

Οι «έξυπνες πόλεις του αύριο» από το iQnovus του Ομίλου Quest στην Beyond Expo 2024

Το iQnovus, το Κέντρο Καινοτομίας του Ομίλου Quest, εκπροσωπεί φέτος τον Όμιλο  στην έκθεση Beyond 2024, που θα διεξαχθεί 25-27/4 στη ΔΕΘ HELEXPO. Το iQnovus, αναπτύσσει  έντονη δραστηριότητα προς την ανάπτυξη και προώθηση τεχνολογικής καινοτομίας, μέσα από τη δημιουργία οικοσυστημάτων και συνέργειες που φέρνουν κοντά  ερευνητικά κέντρα και πανεπιστημιακά ιδρύματα με μεγάλες και μικρομεσαίες εταιρείες, …

TV: Ποια αθλητικά γεγονότα θα δούμε σήμερα

Ο αγώνας του ΠΑΟΚ στη Λαμία και το ντέρμπι του Άρη με τον Ολυμπιακό ξεχωρίζουν σήμερα. Αναλυτικά: 12:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Μαδρίτη 12:00 Novasports 6HD WTA 1000 Mutua Madrid Open Τένις 15:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Μαδρίτη 16:00 Star Κεντρικής Ελλάδας Έσπερος Λαμίας – ΑΕ Ψυχικού Elite League…

Share

Καθώς οι εμβολιασμοί του (δυτικού) κόσμου προχωρούν και οι πολίτες κάνουν επιτέλους σχέδια για διακοπές, αυξάνεται και ο κίνδυνος να πέσουν θύματα άλλων, σαφώς πιο κακόβουλων σχεδίων.

Όπως αναφέρει το CNN, μαζί με τον τουρισμό, ανακάμπτουν και οι… ταξιωτικές απάτες, με οργανισμούς προστασίας των καταναλωτών, όπως τo Better Business Bureau να εκδίδουν προειδοποιήσεις για αύξηση των απατεώνων που υποδύονται τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, σε σχετικές «διαφημιστικές» κλήσεις.

Άλλη μια συνηθισμένη τακτική, είναι η χρήση ιστοσελίδων αγοράς εισιτηρίων και ενοικίασης δωματίων ή αυτοκινήτων που με την πρώτη ματιά μοιάζουν νομότυπες, όμως δεν παραδίδουν ποτέ το προϊόν που υπόσχονται.

Σύμφωνα με στοιχεία του RoboKiller, μιας εφαρμογής που ανιχνεύει ενοχλητικές κλήσεις και κακόβουλα μηνύματα, εκτιμάται ότι εντός του 2021 οι αυτόματες τηλεφωνικές κλήσεις εξαπάτησης που συνδέονται με τον τουρισμό αναμένεται να αγγίξουν τα… 4,9 δισ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 80% σε σχέση με πέρσι.

«Οι απατεώνες τείνουν να ακολουθούν τις προτιμήσεις του κοινού, επειδή οι άνθρωποι είναι πιο επιρρεπείς σε απάτες που καταφέρνουν να πείσουν και οι οποίες σχετίζονται με την καθημερινότητά τους», τονίζει στο CNN η Τζούλια Πόρτερ, αντιπρόεδρος marketing της TelTech, της εταιρείας τηλεπικοινωνιών στην οποία ανήκει το RoboKiller.

«Στη διάρκεια του κοροναϊού είδαμε πολλές απάτες που σχετίζονταν με προστατευτικό εξοπλισμό και ιχνηλάτηση επαφών, γιατί αυτά συνέβαιναν τότε στον κόσμο. Τώρα παρατηρούμε ταξιδιωτικές απάτες, γιατί σταδιακά οι άνθρωποι εμβολιάζονται και θέλουν να ταξιδέψουν ξανά».

Η Πόρτερ εξηγεί ότι μια πρόσφατη στρατηγική εξαπάτησης είναι η χρήση ενός προ-ηχογραφημένου και μη εγκεκριμένου μηνύματος που υποτίθεται ότι προέρχεται από τη γνωστή στις ΗΠΑ ταξιδιωτική εταιρεία Delta, το Booking.com και την αλυσίδα Marriott.

Οι απατεώνες που υπόσχονται στα θύματά τους δωρεάν κρουαζιέρες ή κάποια άλλη προσφορά επίσης αυξάνονται.

«Ο τελικός στόχος είναι πάντα ο ίδιος: Να υποκλέψουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες, τις οποίες μετά θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν όπως θέλουν», εξηγεί η Πόρτερ. «Υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη τέτοιων απατών: Οι απάτες που βασίζονται κυρίως στα οικονομικά προσπαθούν να προκαλέσουν τον φόνο, ενώ οι ταξιδιωτικές απάτες επιχειρούν να πείσουν τους πολίτες να αποδεχτούν προσφορές που συνήθως είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές».

«Αν πρόκειται πραγματικά για απάτη, τότε προσπαθούν να πάρουν τις πληροφορίες της πιστωτικής σας κάρτας για να τις χρησιμοποιήσουν όπως επιθυμούν».

Οι οικονομικές επιπτώσεις

Οι οικονομικές επιπτώσεις μπορούν να αποδειχθούν καταστροφικές. Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου, 26 εκατ. δολάρια έχουν χαθεί εξαιτίας απατών που εντάσσονται στην συγκεκριμένη κατηγορία στο διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο του 2021, ενώ κατά μέσο όρο κάθε περιστατικό έχει στοιχίσει στα θύματα 1.200 δολάρια.

Οι απάτες δεν αυξάνονται μόνο στις ΗΠΑ. Στη Βρετανία και άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου οι περιορισμοί της πανδημίας χαλαρώνουν σταδιακά, οι αρχές προειδοποιούν τους ταξιδιώτες που κανονίζουν τις διακοπές τους να έχουν ανοιχτές τις κεραίες τους για ψευδείς προσφορές διαμονής, ψεύτικα πιστοποιητικά εμβολιασμού και άλλες απάτες στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα.

Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται μεταξύ άλλων και το γεγονός ότι στο διάστημα της πανδημίας υπήρχαν πραγματικές, εξαιρετικά συμφέρουσες προσφορές για ταξίδια, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και δωμάτια ξενοδοχείων εξαιτίας της τεράστιας μείωσης των μετακινήσεων.

Τώρα, όμως, αυτά ανήκουν στο παρελθόν, με πολλούς καταναλωτές να στρέφονται σε άγνωστες εταιρείες για να καταφέρουν να επωφεληθούν από μια «προσφορά» όπως αυτές που έβλεπαν – ή εκμεταλλεύονταν – λίγους μήνες νωρίτερα.

Επιπλέον, οι απατεώνες είναι πολύ καλοί και στη χρήση της τεχνολογίας, δημιουργώντας πειστικές διαφημίσεις που εμφανίζονται στους καταναλωτές που αναζητούν, για παράδειγμα, «φθηνά δωμάτια».

Οι εταιρείες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση μέσω μηνύσεων, ιδιαιτέρως απέναντι σε απατεώνες που χρησιμοποιούν παράνομα το brand τους για να πείσουν τους ανυποψίαστους, όμως είναι δύσκολη η αντιμετώπιση της κατάστασης.

Η αντιμετώπιση του προβλήματος

Για να είμαστε σίγουροι ότι είμαστε ασφαλείς, είναι απαραίτητο να ελέγχουμε προσεκτικά το URL της σελίδας την οποία επισκεπτόμαστε – ιδίως αν βρεθήκαμε εκεί μέσω διαφήμισης – και να βεβαιωνόμαστε ότι η διεύθυνση είναι σωστή πριν δώσουμε οποιοδήποτε στοιχείο.

Οι ασφαλείς διευθύνσεις ξεκινούν γενικώς με «https://», ενώ τα ορθογραφικά λάθη θα πρέπει να μας προβληματίσουν.

Αυτούς τους κανόνες πρέπει να τους ακολουθούμε και όταν δίνουμε πιο «ασήμαντα» στοιχεία, όπως ο αριθμός του κινητού μας, αφού πολλοί απατεώνες έχουν την… καλή διάθεση να τους υποκλέψουν για να προχωρήσουν μετά ανενόχλητοι σε τηλεφωνικές απάτες ή σε μηνύματα με υπέρογκες χρώσεις.

Επιπλέον, ιδίως όταν πληρώνουμε μια άγνωστη εταιρεία μέσω διαδικτύου, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε πιστωτική κάρτα, προκειμένου να μπορούμε να ακυρώσουμε τη συναλλαγή σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.