Τι είναι και πώς λειτουργεί το σύστημα «κοινωνικής πιστοληπτικής ικανότητας»

Related

Αντίο λέει η Apple στις θήκες FineWoven

Στην οριστική κατάργηση των δερμάτινων αξεσουάρ για χάρη ενός νέου υλικού FineWoven προέβη η Apple από τον περασμένο Σεπτέμβριο, τότε δηλαδή που ανακοίνωσε και την σειρά iPhone 15. Επίσημα υπάρχουν δύο παραλλαγές θηκών του iPhone που μοιράζονται την ίδια τιμή 59 $, όμως η εμφάνιση, η αίσθηση και η μακροζωία τους δεν ταιριάζουν απόλυτα. Ως αποτέλεσμα,…

Από τα ακουστικά και τον ήχο, η Moondrop τώρα και στον χώρο των smartphones με το MIAD 01

Μήπως σας λέει κάτι το όνομα Moondrop; Είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται σε προϊόντα ήχου high end, όπως ακουστικά και in-ear monitors (IEMs), όμως λόγω των εμπορικών της ανησυχιών, ασχολήθηκε και με την mobile τεχνολογία και έτσι κυκλοφορεί τώρα το πρώτο της smartphone, το MIAD 01. Το όνομα σημαίνει Mobile Internet Audio Device και όπως μπορείτε…

Κατασκευή νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW από την κοινοπραξία Intrakat – Amaresco – RES Invest για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής...

Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ο οποίος προχωρά δυναμικά την οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ. Συγκεκριμένα, η Κοινοπραξία εταιρειών «Intrakat – Ameresco – RES INVEST PV 171MW», στην οποία ο όμιλος Intrakat είναι επικεφαλής και συμμετέχει με…

H KRAFT Paints λανσάρει την ΑΙ εφαρμογή «Chat in Color»

Το πρώτο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης για την κατηγορία των χρωμάτων (A.I. Color Generator) στην Ελλάδα, που καθοδηγεί τους χρήστες να επιλέξουν το χρώμα που πραγματικά επιθυμούν, ακόμη και αν αυτό προέρχεται από τη φαντασία, τις αναμνήσεις ή τα συναισθήματά τους!  Το προηγμένο εργαλείο «Chat in Color» είναι από σήμερα διαθέσιμο δωρεάν για όλους μέσω της…

Ίσως αυτές τις ημέρες να δούμε το HMD Pulse να κυκλοφορεί στην Ευρώπη!

Οι γνώσεις της HMD Global πάνω στην κατασκευή smartphones είναι πάρα πολλές μετά την πολύχρονη ενασχόλησή της με τα τηλέφωνα της Nokia και τώρα κάνει το επόμνο δικό της βήμα ξεκινώντας να κυκλοφορεί μοντέλα με την δική της επωνυμία. Ένα από τα πρώτα smartphones με την επωνυμία HMD, θα είναι το Pulse, το οποίο διέρρευσε εκτενώς νωρίτερα…

Το Paramount+ έρχεται στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Μια από τις μεγάλες streaming υπηρεσίες στην Αμερική φέρνει το περιεχόμενό της και στην Ελλάδα, μέσω της COSMOTE TV. Ένα από τα μεγάλα legacy στούντιο του Χόλιγουντ, η Paramount, συγκεντρώνει στην Αμερική την πλούσια βιβλιοθήκη τίτλων της στην δική της streaming πλατφόρμα Paramount+, με τίτλους από το Star Trek μέχρι Mission: Impossible. Το Paramount+ έρχεται…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT  Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

- Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των καναλιών COSMOTE SPORT θα «βάλουν τα αθλητικά τους» για να παρακολουθήσουν τα μεγαλύτερα ντέρμπι των playoffs της Stoiximan Super League, τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος Betsson, όλους τους αγώνες των διασυλλογικών διοργανώσεων…

ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία

Σηματοδοτώντας τη νέα εποχή της Ηλεκτροκίνησης του Ομίλου ΔΕΗ, η ΔΕΗ blue ανανεώνει και αναβαθμίζει την εφαρμογή της, κάνοντας την εμπειρία της φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη για τους οδηγούς. Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς…

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα ψηφιακά μας απόβλητα

Η Ημέρα της Γης λειτουργεί ως υπενθύμιση της ευθύνης μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Ενώ οι παραδοσιακές προσεγγίσεις όπως η μείωση της κατανάλωσης πλαστικού είναι γνωστές, υπάρχουν λιγότερο προφανείς μέθοδοι που έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο. Μια τέτοια μέθοδος είναι η ελαχιστοποίηση των προσωπικών μας ψηφιακών αποβλήτων. Αν και μπορεί να μην είναι τόσο απτά…

Paramount+: Διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Το περιεχόμενο του Paramount+, είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV, σε ειδικά διαμορφωμένη περιοχή στη streaming υπηρεσία της. Έτσι, στο πλαίσιο διευρυμένης, πολυετούς συμφωνίας της COSMOTE TV με την Paramount Global Content Distribution, οι συνδρομητές της μπορούν να βρουν εύκολα όλο το δημοφιλές περιεχόμενο των Paramount Pictures, Showtime © , CBS…

COSMOTE HISTORY: Ντοκιμαντέρ για τα Πράσινα & Έξυπνα Νησιά του Ν. Αιγαίου

Τα επιτυχημένα επιχειρησιακά πράσινα μοντέλα που υλοποιούνται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα στα νησιά Ρόδο, Αστυπάλαια, Σύρο, Χάλκη και Τήλο, προσελκύοντας κολοσσούς των νέων τεχνολογιών και των επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν στο ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε από το COSMOTE HISTORY χθες 22 Απριλίου 2024, Ημέρα της Γης. Το ωριαίο ντοκιμαντέρ, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου σκηνοθέτη Πάνου…

Public: Υπηρεσία “Τα πάντα Άτοκα” που στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού

Σε μια εποχή όπου οι τιμές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τα Public ανατρέπουν τα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντας άτοκα και χωρίς κάρτα όλα τα προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών και ψυχαγωγίας. Με επίκεντρο τον πελάτη, αφουγκράζονται τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό σήμερα και δεσμεύονται να διατηρήσουν τα προϊόντα τους προσιτά μέσα από…

Η ESET Hellas στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας BEYOND στη Θεσσαλονίκη

Η ESET Hellas θα λάβει μέρος στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας BEYOND υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Σλοβακικής Δημοκρατίας, στο Περίπτερο 15, Stand D09. Με επίκεντρο την επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως το IoT και η κβαντική πληροφορική, η διεθνής έκθεση τεχνολογίας BEYOND, που θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 25-27 Απριλίου στη…

Share

Σχεδόν ένας στους πέντε (46%) καταναλωτές έχει ακούσει για το σύστημα «κοινωνικής πιστοληπτικής ικανότητας» (social credit system), σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Kaspersky, «Social credits and security: embracing the world of ratings».

Η έκθεση αποκαλύπτει την αντίληψη των ανθρώπων για τις κοινωνικές αξιολογήσεις και εάν είναι έτοιμοι να γίνουν μέρος ένα τέτοιου συστήματος. Οι χρήστες είναι ενεργά έτοιμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα και είναι ευτυχείς που η εκάστοτε κυβέρνηση μπορεί να παρακολουθεί τη δραστηριότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για λόγους ασφαλείας. Ωστόσο, για πολλούς καταναλωτές, παραμένει ασαφές πώς λειτουργούν αυτά τα αυτοματοποιημένα συστήματα data-driven υπηρεσιών.

Η αυξανόμενη
δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των διαδικτυακών
υπηρεσιών οδήγησε σε αύξηση των συστημάτων κοινωνικής βαθμολογίας –
αυτοματοποιημένοι αλγόριθμοι με βάση τη συμπεριφορά και την επιρροή των
χρηστών στο Διαδίκτυο. Αρχικά, αυτοί οι αλγόριθμοι αξιολόγησης
καταναλωτών ενσωματώθηκαν από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς και από
παρόχους ηλεκτρονικού εμπορίου. Σήμερα, τέτοια συστήματα εφαρμόζονται σε
πολλούς άλλους τομείς. Για παράδειγμα, οι κυβερνήσεις και οι οργανισμοί
μπορούν να αξιολογήσουν ποια άτομα είναι επιλέξιμα για ένα ευρύ φάσμα
υπηρεσιών στον πραγματικό κόσμο. Επιπλέον, με το ξέσπασμα της πανδημίας
COVID-19, ο κόσμος ήρθε αντιμέτωπος με την εφαρμογή αυτοματοποιημένων
συστημάτων με στόχο τον έλεγχο των κινήσεών τους, της ικανότητάς τους να
αγοράζουν αγαθά και της πρόσβασής τους σε κοινωνικές υπηρεσίες. Αλλά
είναι οι άνθρωποι πραγματικά έτοιμοι για αυτό;

Σύμφωνα με την
έκθεση της Kaspersky, σχεδόν οι μισοί (46%) ερωτηθέντες που συμμετείχαν
στην έρευνα από όλο τον κόσμο, έχουν ακούσει για ένα σύστημα «κοινωνικής
πιστοληπτικής ικανότητας». Ταυτόχρονα, παρά το ότι αυτά τα συστήματα
έχουν τεθεί σε εφαρμογή και γίνονται ολοένα και πιο γνωστά, υπάρχει
κάποια αμφισημία σχετικά με το πώς λειτουργούν και πόσο αποτελεσματικά
εφαρμόζονται.

Έτσι, το 45% των καταναλωτών αντιμετώπισε
προβλήματα στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας ενός τέτοιου
συστήματος. Οι άνθρωποι θεωρούν ότι είναι αδύνατο να ανακαλύψουν τη
βαθμολογία τους, πώς υπολογίζεται και πώς μπορεί να διορθωθεί εάν
υπάρχουν ανακρίβειες. Αλλά επιπλέον, καθώς αυτά τα συστήματα βασίζονται
σε αυτοματοποιημένους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης, είναι δύσκολο να
γνωρίζουμε ποιες επιλογές κάνουν και αν είναι δυνατόν να βασιστούμε σε
αυτούς – ειδικά όσον αφορά την ασφάλεια. Σύμφωνα με την επισκόπηση της
Kaspersky σχετικά με την ασφάλεια των συστημάτων κοινωνικής
βαθμολόγησης, τέτοια σχήματα μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε
τεχνητό χειρισμό, όπως η μείωση της βαθμολογίας κάποιου για διάφορους
σκοπούς. Επιπλέον, όπως και οποιοδήποτε άλλο σύστημα υπολογιστή, είναι
ευαίσθητα σε διαφορετικούς τύπους επιθέσεων, είτε στην τεχνική εφαρμογή
και στον προγραμματισμό είτε στη μηχανική του συστήματος. Το τελευταίο
θα μπορούσε να οδηγήσει στην εμφάνιση ενός νέου τύπου μαύρης αγοράς όπου
οι βαθμολογίες των χρηστών μπορούν να μετατραπούν σε πραγματικά χρήματα
και το αντίστροφο.

Ωστόσο, αυτό δεν εμποδίζει τους οργανισμούς
να συλλέγουν περαιτέρω δεδομένα, ειδικά όταν οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι
να το αφήσουν να συμβεί. Η έκθεση της Kaspersky αποκαλύπτει ότι πάνω από
το 40% των ερωτηθέντων θα μοιράζονταν ευαίσθητα ιδιωτικά δεδομένα για
να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές και εκπτώσεις και να λάβουν ειδικές
υπηρεσίες. Επιπλέον, οι καταναλωτές είναι πολύ πιο προετοιμασμένοι να
μοιραστούν τα προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για άλλες πτυχές
της καθημερινής τους ζωής.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα
θέματα ασφάλειας είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τους καταναλωτές. Ένας
στους δύο ερωτηθέντες (51%) δηλώνει ότι θα ήταν ευτυχής αν η κυβέρνηση
παρακολουθεί τη δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να
διατηρήσει τους πολίτες ασφαλείς.

«Οι κυβερνήσεις και οι
οργανισμοί ψηφιοποιούνται γρήγορα, γεγονός που τους βοηθά να επωφεληθούν
από την τεχνολογία και τα δεδομένα των καταναλωτών με νέους τρόπους.
Από τη μία πλευρά, η τεχνολογία και τα δεδομένα βελτιώνουν τις υπηρεσίες
τους για τους ανθρώπους, προκειμένου να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη.
Από την άλλη, δεν είναι σαφές πόση πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες
και ζωές μπορούν να ζητήσουν, και το πιο σημαντικό, πώς θα τις
χειριστούν. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε καταστάσεις παγκόσμιας
αυτο-απομόνωσης, όταν οι άνθρωποι δεν έχουν άλλη επιλογή παρά να
βασίζονται σε διαδικτυακές υπηρεσίες. Και επειδή πρέπει να αναλάβουν τον
έλεγχο της δημόσιας ζωής σήμερα, οι άνθρωποι ενδέχεται να χάσουν τον
έλεγχο της ζωής τους αύριο», σχολιάζει ο Marco Preuss, Διευθυντής της
Παγκόσμιας Ομάδας Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky στην Ευρώπη.

Η
Genia Kostka, καθηγήτρια Κινεζικής Πολιτικής στο Freie Universität
Berlin, δήλωσε: «Στο παρελθόν, οι ρυθμιστικές αρχές και οι υπεύθυνοι
χάραξης πολιτικής στις περισσότερες χώρες δεν συμβάδιζαν με την ταχύτητα
με την οποία υιοθετήθηκαν ευρέως τα συστήματα κοινωνικής αξιολόγησης.
Σήμερα, ενώ είναι όλο και περισσότερο συνυφασμένα με τον ιστό της
καθημερινής ζωής, είναι σημαντικό να συζητήσουμε τους κινδύνους που τα
συνοδεύουν, όπως παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής, διακρίσεις και
προκαταλήψεις. Οι κοινωνίες πρέπει να συζητούν με ειλικρίνεια και
διαφάνεια εάν και πώς θέλουν να χρησιμοποιήσουν τέτοιες τεχνολογίες και,
το πιο σημαντικό, από ποιον και για ποιους σκοπούς».

Παρόλο που
στο τρέχον ψηφιακό τοπίο μπορεί να φαίνεται ότι η κοινή χρήση προσωπικών
πληροφοριών στο διαδίκτυο είναι αναπόφευκτη, η προστασία του απορρήτου,
τόσο online and offline, είναι ακόμα εφικτή. Η Kaspersky συμβουλεύει
τους καταναλωτές να λάβουν τα ακόλουθα μέτρα για την προστασία τους:

•          
Να έχετε επίγνωση τι προσωπικές πληροφορίες κοινοποιείτε στο Διαδίκτυο.
Ενώ οι ιστότοποι μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν σχεδιαστεί για να μας
ενθαρρύνουν να μοιραζόμαστε πληροφορίες με άλλους, τυχόν πληροφορίες
που δημοσιεύετε κινδυνεύουν να πέσουν σε λάθος χέρια. Μην ξεχάσετε να
διαγράψετε τον λογαριασμό και το ιστορικό σας όπου είναι δυνατόν όταν
σταματήσετε να χρησιμοποιείτε μια εφαρμογή ή μια διαδικτυακή υπηρεσία
και να ελέγξετε ποιες συνδεδεμένες υπηρεσίες έχουν πρόσβαση στους
προσωπικούς σας λογαριασμούς.

•           Ο κόσμος μας αλλάζει
και αυτό σημαίνει ότι κάθε μέρος της ζωής μας θα μπορούσε να μετρηθεί
και να βαθμολογηθεί. Να είστε προσεκτικοί όταν μοιράζεστε τα προσωπικά
σας στοιχεία, ώστε να μην σας απαγορευτεί μια υπηρεσία εξαιτίας
προηγούμενης συμπεριφοράς.

•           Μια διαδικτυακή έρευνα
μπορεί να σας δώσει έκπτωση στην αγαπημένη σας μάρκα, αλλά αυτό μπορεί
να οδηγήσει μια εταιρεία να μάθει περισσότερα από όσα θέλατε να γνωρίζει
για εσάς. Παραμείνετε προσεκτικοί σχετικά με τις διαδικτυακές σας
δραστηριότητες.

•           Χρησιμοποιήστε μια αξιόπιστη λύση ασφάλειας για ολοκληρωμένη προστασία από ένα ευρύ φάσμα απειλών.

Εδώ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση.