Συνέντευξη του VP Brand, Customer & Omnichannel του Public Group, Νίκου Βαρβαδούκα

Related

Κύπελλο Ελλάδας – Άρης: Αρνητική η Cosmote για γιγαντοοθόνη στο Κλεάνθης Βικελίδης

Φωτογραφία: Intime 21/05/2024 15:55 | THESTIVAL TEAM ΠΑΕ Άρης και Cosmote, που είναι ο τηλεοπτικός πάροχος του τελικού Κυπέλλου, είναι σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας τα τελευταία 24ώρα με σκοπό να χορηγηθεί ειδική άδεια και το βράδυ του Σαββάτου να στηθεί γιγαντοοθόνη στο «Κλ. Βικελίδης» για τον κόσμο του Αρη. Ωστόσο, σύμφωνα με το metrosport.gr, το κανάλι μέχρι στιγμής είναι…

Η realme παρουσιάζει το realme 12+ 5G, με προηγμένη απόδοση, που υπόσχεται μια αναβαθμισμένη εμπειρία χρήστη

H realme, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα smartphone παγκοσμίως, παρουσίασε σήμερα τη realme 12 series 5G, με τα πιο ανατρεπτικά smartphones μεσαίας κατηγορίας, επαναπροσδιορίζοντας τις προσδοκίες των νεαρών καταναλωτών, από τα smartphones μεσαίας κατηγορίας. H νέα σειρά περιλαμβάνει τα μοντέλα realme 12+ 5G, realme 12 5G και realme 12x 5G. Στη χώρα μας είναι διαθέσιμο για…

Αταλάντα-Λεβερκούζεν: Ο τελικός του UEFA Europa League αποκλειστικά στην COSMOTE TV

Το UEFA Europa League της σεζόν 2023-2024 ολοκληρώνεται με τον μεγάλο τελικό ανάμεσα σε Αταλάντα και Λεβερκούζεν, ο οποίος θα μεταδοθεί ζωντανά και αποκλειστικά από την COSMOTE TV. Η σέντρα του αγώνα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 22/5 στις 22.00 (COSMOTE SPORT 1HD & COSMOTE SPORT 4K), ενώ ο απεσταλμένος της COSMOTE TV στο Δουβλίνο, Άλκης…

Νέα καταστήματα COSMOTE: Μια high-tech εμπειρία

Μπορεί να ζούμε στην ψηφιακή εποχή και να έχουμε καλομάθει με τα online εργαλεία που παρέχουν οι εταιρείες για πιο άμεση εξυπηρέτηση, αλλά όλοι γνωρίζουμε πως μερικές φορές μια επίσκεψη από κοντά σε κάποιο κατάστημα είναι αναγκαία .  Όταν έφτασε, λοιπόν, μια τέτοια στιγμή πρόσφατα και χρειάστηκε να επισκεφτούμε το κοντινότερο κατάστημα της COSMOTE,  διαπιστώσαμε…

Τα ολοκληρωμένα συστήματα συναγερμού ESA Home Security αποκλειστικά σε ΓΕΡΜΑΝΟ και COSMOTE

Σε αποκλειστική συνεργασία με την ESA Security Solutions, κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, προχωρούν η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ για τη διάθεση των ολοκληρωμένων συστημάτων ασύρματου συναγερμού ESA Home Security (ESA) από τα καταστήματά τους. Για να μπορούν οι πελάτες τους να απολαμβάνουν πλήρη κάλυψη στο σπίτι ή τον επαγγελματικό τους χώρο,…

Η Canon παρουσιάζει το PowerShot GOLF, το πρώτο της τηλέμετρο λέιζερ με κάμερα

Με τους κρύους μήνες να αποτελούν πλέον παρελθόν, οι ενθουσιώδεις παίκτες του γκολφ ετοιμάζονται να ξεκινήσουν το παιχνίδι στα αγαπημένα τους γήπεδα. Πάνω στην ώρα, η Canon Europe ανακοινώνει σήμερα το PowerShot GOLF – ένα ευέλικτο και προηγμένο τηλέμετρο λέιζερ με λειτουργία κάμερας για παίκτες γκολφ, το οποίο είναι σχεδιασμένο ώστε να βοηθήσει όλους τους…

Δοκιμάσαμε το realme 12+ 5G: Κινητό για… κακομαθημένους!

Κάτω από το λάβαρο του «Make it real», η realme παρατάσσει μια νέα γενιά συσκευών. Σε αυτές συγκαταλέγεται και το realme 12+ 5G, το οποίο είναι ικανό να πραγματοποιήσει κάθε επιθυμία ενός κοινού που έχει… δυσανάλογα υψηλές απαιτήσεις σε σχέση με το «προσγειωμένο» budget του! Όταν πήραμε στα χέρια μας το realme 12+ 5G, περιμέναμε…

Η TCL επισημαίνει τη βιώσιμη πρόοδο και τις καινοτομίες μετά τους εορτασμούς της Ημέρας της Γης και ανακοινώνει τη διαθεσιμότητα της έκθεσης ESG 2023

Η TCL Electronics, κορυφαία εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και νούμερο 2 TV brand στον κόσμο, παρουσίασε πρόσφατα την έκθεση ESG 2023, περιγράφοντας λεπτομερώς τα ορόσημα που επιτεύχθηκαν στην πορεία βιωσιμότητας της TCL μέχρι σήμερα και το όραμά της για το μέλλον. ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΜΕ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ Η TCL δεν προσφέρει μόνο ατελείωτη…

Η HP συνεργάζεται με την Google και φέρνει το Project Starline μέσα στο χώρο εργασίας

Με περισσότερο από το μισό κάποιου νοήματος και κάποιας πρόθεσης να επικοινωνούνται μέσω της γλώσσας του σώματος και όχι με λέξεις, μια καθηλωτική εμπειρία συνεργασίας παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία αυθεντικών ανθρώπινων διασυνδέσεων σε υβριδικά περιβάλλοντα. Το Project Starline είναι μια πρωτοποριακή τεχνολογία επικοινωνιών της Google που προσφέρει μια πραγματικά ρεαλιστική εμπειρία συνάντησης. Χρησιμοποιώντας τεχνητή…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (21/5)

Τα μυστικά των τυχερών παιχνιδιών Blogging Με Υπογραφή Πες μας και εσύ την άποψη σου Online Casino Online Casino Blogging Με Υπογραφή Τα μυστικά των τυχερών παιχνιδιών Πες μας και εσύ την άποψη σου Επίσκεψη Επίσκεψη Τα μυστικά των τυχερών παιχνιδιών Πες μας και εσύ την άποψη σου Online Casino Blogging Με Υπογραφή

ΔΕΗ: Ισχυρά αποτελέσματα α΄ τριμήνου 2024 με επαναλαμβανόμενo EBITDA στα €459 εκατ.

Βασικά γεγονότα του α΄ τριμήνου 2024  Η ΔΕΗ ξεκίνησε δυναμικά το 2024, καταγράφοντας θετικές επιδόσεις για ένα ακόμη τρίμηνο.  Η μείωση των λειτουργικών κινδύνων συνεχίστηκε για ένα ακόμη τρίμηνο με σημαντική πρόοδο σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2023 όσον αφορά στην ισχύ ΑΠΕ, στις επενδύσεις και στο ανθρακικό αποτύπωμα της ΔΕΗ. Οι συνολικές…

H Sony παρουσιάζει ένα smartphone με έμφαση στην αυτονομία: Xperia 10 VI με υψηλή διάρκεια μπαταρίας 2 ημερών

Η Sony αποκάλυψε  το νέο mid-range smartphone Xperia 10 VI. Εξοπλισμένο με μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας ικανή για διήμερη χρήση και με ελαφρύ σώμα, είναι σχεδιασμένο για άνεση και εύκολο χειρισμό με το ένα χέρι. Διαθέτει ανθεκτική στο νερό οθόνη, με χρήση Corning® Gorilla® Glass Victus® για μακροχρόνια χρήση και αντοχή. Χάρη στην πρόοδο στην απόδοση…

H LG ενισχύει την B2B δραστηριότητά της στον τομέα των ιατρικών οθονών

Η LG Electronics (LG) εντείνει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στον τομέα των ιατρικών προϊόντων B2B, με μια πλήρη σειρά διαγνωστικών οθονών, συμπεριλαμβανομένου του νέου μοντέλου 21HQ613D, το οποίο πρόσφατα εγκρίθηκε από τον FDA για διάθεση στις Η.Π.Α. Η οθόνη 21HQ613D έχει σχεδιαστεί ειδικά για την ψηφιακή μαστογραφία και την τομοσύνθεση μαστού και είναι μια διαγνωστική…

Βραβεία Βιβλίου Public 2024: 
Για 11η χρονιά, ψηφίζουμε και γιορτάζουμε τα αγαπημένα μας βιβλία για τη χρονιά που πέρασε!

Για 11η χρονιά, τα «Βραβεία Βιβλίου Public,» μας δίνουν την ευκαιρία να ξεχωρίσουμε αγαπημένα βιβλία, μέσα από τα οποία γνωρίσαμε ατελείωτους νέους κόσμους και συναρπαστικούς ήρωες! Με ένα βιβλίο μπορούμε να νιώσουμε, να σκεφτούμε και να βιώσουμε συναισθήματα πέρα από την καθημερινότητά μας. Τα Public σταθερά μας συντροφεύουν στο ταξίδι μας να καλύπτουμε αναρίθμητους τέτοιους…

Στους 688.000 συνδρομητές η Cosmote TV

Σταθερά ανοδική η πορεία της Cosmote TV. Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σημείωσε άνοδο στις συνδρομές κατά 6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους (648.531),  φτάνοντας περίπου τους  687.691  συνδρομητές, κερδίζοντας 39.160 νέους πελάτες. Η Cosmote TV κέρδισε 9.390 συνδρομητές στο α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, βγαίνοντας ωφελημένη από το πλέον ανταγωνιστικό…

Share

Συναντήσαμε τον Νίκο Βαρβαδούκα, VP Brand, Customer & Omnichannel του Public Group, προκειμένου να μας αναλύσει την Omnichannel στρατηγική και πώς αυτή η νέα φιλοσοφία ανάπτυξης υπηρεσιών και καταστημάτων προσφέρει στους καταναλωτές μία ανανεωμένη, σύγχρονη εμπειρία.

«Τo Public Group μεταμορφώνεται σε ένα δυναμικό Οικοσύστημα Retail με επίκεντρο τον πελάτη»

Συνέντευξη: Βαγγέλης Αλευρίτης

Συναντήσαμε τον Νίκο Βαρβαδούκα, VP Brand, Customer & Omnichannel του Public Group, προκειμένου να μας αναλύσει την Omnichannel στρατηγική και πώς αυτή η νέα φιλοσοφία ανάπτυξης υπηρεσιών και καταστημάτων προσφέρει στους καταναλωτές μία ανανεωμένη, σύγχρονη εμπειρία. Είναι κοινός τόπος πως το προφίλ των καταστημάτων Public έχει βελτιωθεί θεαματικά τα δύο τελευταία χρόνια, με ποικίλες καινοτόμες υπηρεσίες να εντάσσονται συνεχώς στην πλούσια πλέον «φαρέτρα» των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της δημοφιλούς και αγαπητής μάρκας Public.

 

– Η προσωπική σας δραστηριότητα ως angel investor μοιάζει να έχει μεταλαμπαδευτεί ως φιλοσοφία και στο Public Group. Πείτε μας δυο λόγια για τις επενδυτικές δραστηριότητες του ομίλου και πώς αυτές έχουν αλλάξει το προφίλ των Public.

Τα τελευταία χρόνια πράγματι ασχολούμαι έντονα με τον χώρο των επενδύσεων και των scale-ups, απο τα οποία κάποιος μπορεί να μαθαίνει διαρκώς και να εξελίσσει τον τρόπο που λειτουργεί. Αυτή η πλευρά σίγουρα δημιουργεί έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, πιο «out of the box», πιο entrepreneurial. Η επιστροφή μου στον όμιλό μας συνέπεσε, και με τη στιγμή που τα Public κοιτούσαν την επόμενη μέρα μετά την εξαγορά της MediaMarkt, ως εκ τούτου μαζί με τον Ρόμπυ Μπουρλά, την υπόλοιπη εξαιρετική διοικητική ομάδα και φυσικά τη συνεχή στήριξη του ομίλου Olympia, δημιουργήσαμε το Public Group, το μόνο οικοσύστημα OmniRetail στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Με επίκεντρο, λοιπόν, τις ανάγκες του πελάτη, όπως αυτές προέκυψαν μετά την πανδημία, επενδύουμε σε ένα σύνολο από εταιρείες και fund που δίνουν επιπρόσθετες υπηρεσίες, τις οποίες ένας retailer δεν μπορεί να δημιουργήσει εύκολα μόνος του. Προχωρήσαμε σε μια σειρά από συνεργασίες (σήμερα είμαστε κοντά στην ένατη), ξεκινώντας από το douleutaras.gr, περάσαμε μετά στην Klarna που είναι το πρώτο BNPL (Buy now, pay later) στον κόσμο, στη Svuum για last mile, στην Box Now για smart lockers, είμαστε κοντά στο να κλείσουμε το κομμάτι των audiobooks και, φυσικά, έχουμε και τη μεγαλύτερή μας επένδυση, την πιο ενσωματωμένη σε αυτό που κάνουμε εμείς, το iRepair. Είμαστε σημαντικοί μέτοχοι της εταιρείας, αλλά, ακόμα περισσότερο, πλέον τα μαγαζιά τους είναι μέσα στα Public, οπότε «ζούμε» μαζί. Παράλληλα, έχουμε επενδύσει και σε τρία funds, όλα προσανατολίζονται σε scale-up, στη VentureFriends, στο fund της Endeavor και στο Big Pi.

Σήμερα, επομένως, βλέπουμε τα πράγματα πιο δημιουργικά, ακόμα πιο πελατοκεντρικά και με μεγαλύτερη ετοιμότητα για διαρκή μετασχηματισμό προς το καλυτερο. Η μαγεία κρύβεται στην έννοια του οικοσυστήματος, στη δύναμη των συνεργειών, στο ταλέντο και τη δημιουργία συνολικής αξίας. Η ουσία σε τέτοιου επιπέδου στρατηγικές συνέργειες, όπως με την Klarna, την Box Now, το iRepair κ.ά. είναι να «κερδίζουν» και οι δύο πλευρές τεχνογνωσία, ανάπτυξη και καινοτομία, καθώς στο entrepreneurship, η «win-win» προσέγγιση είναι το μόνο βιώσιμο συνεργατικό μοντέλο.

Πώς όλα τα παραπάνω έχουν αλλάξει τα Public; Σε πολλαπλά επίπεδα θα έλεγα. Πρώτα απ’ όλα έχει αλλάξει ο ίδιος ο κόσμος των Public. Συνειδητοποιούμε ότι γινόμαστε κάτι άλλο, κάτι πιο δυναμικό, κάτι πιο ζωηρό και σύγχρονο. Γινόμαστε Public². Κάτι περισσότερο, για εμάς τους ίδιους αλλά και για τους πελάτες μας. Οι ομάδες που συνεργάζονται με τις scale-ups, όντως, αλλάζουν mindset. Ταυτόχρονα, ο πελάτης αρχίζει και βλέπει το Public να καινοτομεί, να αλλάζει τα δεδομένα, να φέρνει λύσεις που βλέπαμε μόνο στο εξωτερικό. Το θετικό, επίσης, στοιχείο είναι πως όλες αυτές οι υπηρεσίες αξιοποιούνται σε μεγάλο βαθμό από τους πελάτες μας. Στο κομμάτι των locker έχουμε ήδη 18% διείσδυση στα προϊόντα που χωράνε σε θυρίδες, δηλαδή, ένας στους πέντε πελάτες μας προτιμά locker. Στις πληρωμές μέσω Klarna, το 35% των επιλέξιμων προϊόντων αγοράζονται με προπληρωμή, η Svuum ήδη έχει αναλάβει πάνω από 40% των αποστολών μας σε όλη την Ελλάδα, με πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό «on-time» παράδοσης. Κάθε επιλογή που έχουμε κάνει φαίνεται να βρίσκει σημαντική ανταπόκριση από τους πελάτες μας.

 

– Στη μετά-Covid εποχή, ο όμιλος Public καλείται να κερδίσει το πολυσύνθετο στοίχημα της απορρόφησης των καταστημάτων MediaMarkt. Πώς προχωρά το συγκεκριμένο απαιτητικό εγχείρημα;

Η συνεργασία με τα MediaMarkt μάς έβαλε πολύ γρήγορα σε έναν χώρο απ’ όπου τα Public έλειπαν, σε αυτόν του σπιτιού. Για χρόνια όλοι ξέραμε ότι τα Public έχουν ταυτιστεί με την τεχνολογία και τον πολιτισμό, ωστόσο, μέσα από ένα πολυσυλλεκτικό κατάστημα φαίνεται πως ανά πάσα ώρα και στιγμή ο πελάτης είναι δεκτικός σε νέες κατηγορίες, προτάσεις και λύσεις. Την τελευταία τριετία μπήκαμε με πολύ μεγάλη ταχύτητα στις οικιακές συσκευές. Το ταξίδι είχε ως εξής: πέρυσι τον Ιούλιο τα Public παρουσίασαν επίσημα την κατηγορία των οικιακών συσκευών στα δικά τους καταστήματα με πολύ μεγάλη επιτυχία. Έχουμε πολλά καταστήματα, όπως αυτά του «The Mall» και του «Golden Hall», όπου οι οικιακές συσκευές πλησιάζουν διψήφιο νούμερο στη συνεισφορά τους στις συνολικές πωλήσεις, γεγονός που σημαίνει πως οι πελάτες μας ήταν έτοιμοι να υποδεχτούν μια νέα εμπειρία, πιο ζωντανή, πιο φιλική με υπηρεσίες, όπως η Klarna. Ταυτόχρονα, ξεκινήσαμε να δημιουργούμε διπλά καταστήματα Public-MediaMarkt (με πιο ενισχυμένο το Public brand στα νέα μαγαζιά) και να βάζουμε τα δυο brand να ανταλλάσσουν αξίες, τεχνογνωσία και να ενισχύεται και η αλληλεπίδραση μεταξύ των ομάδων. Έχουμε ήδη μετατρέψει πάνω από τα μισά MediaMarkt καταστήματα σε dual brand (Public-MediaMarkt) και αυτό το ταξίδι προχωρά. Αρχές Απριλίου ανακοινώσαμε στους πελάτες μας με την καμπάνια «Μαζί για ένα σπίτι όπως το έχεις φανταστεί» την επίσημη συνεργασία των δύο brand σε επίπεδο εμπορικό, άρα ίδια γκάμα με ασυναγώνιστες τιμές και για τους δύο. Ο κόσμος δεν είχε συνειδητοποιήσει πως τα Public έχουν τις ίδιες τιμές με τα MediaMarkt και κυρίως δεν είχε συνειδητοποιήσει πως οι άνθρωποι πίσω από τα δυο brand είναι οι ίδιοι! Πλέον, μπαίνουμε στην τελευταία στροφή, όπου θα γίνει πλήρης απορρόφηση, με το Public ουσιαστικά να ανακαινίζει 13 mega καταστήματα «Νέας Γενιάς» σε όλη την Ελλάδα, με καινούργιους χώρους οικιακών συσκευών, με iRepair καταστήματα στο εσωτερικό τους, με επαναεκπαιδευμένους ανθρώπους και υπηρεσίες, όπως Klarna και audiobook για μια νέα εμπειρία retail, την οποία και οι ίδιοι οι πελάτες των καταστημάτων MediaMarkt ήθελαν να δουν στην περιοχή τους.

Θα ήθελα να επισημάνω και κάτι που δεν είναι απόλυτα κατανοητό στη λιανική όπου μετράμε συνήθως μόνο τον αριθμό καταστημάτων. Ο πιο χρήσιμος δείκτης είναι το μέγεθος που αφορά το «retail space», όχι τα «retail points», δηλαδή, τη συνολική επιφάνεια σε τετραγωνικά μέτρα όλων των καταστημάτων και όχι τον αριθμό των διαφορετικών σημείων. Σε κάποιες περιοχές είδαμε πως τα πολύ μικρά καταστήματα δεν χωρούσαν όλο το προϊοντικό portfolio του Public, με αποτέλεσμα να δυσανασχετούν οι πελάτες, όπως π.χ. στο κατάστημα του Χαλανδρίου, το οποίο και μεταφέρθηκε στο Μαρούσι μαζί με τους ανθρώπους μας. Η συνολική αύξηση τετραγωνικών που έχει το Public μέσα από τη συνεργασία με τα MediaMarkt είναι της τάξης του 40%, μιας και ενσωματώθηκαν πολύ μεγάλης επιφάνειας καταστήματα. Στην Κύπρο, παράλληλα, εισάγαμε το κομμάτι των οικιακών συσκευών στα υφιστάμενα καταστήματα, μοιράζοντας καλύτερα τον χώρο μέσα σε κάθε μαγαζί, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του επισκέπτη.

 

– Το Public Marketplace εξελίσσεται βάσει των προσδοκιών σας; Θεωρείτε πως στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα χρειάζεται περαιτέρω διαχωρισμός μεταξύ των προϊόντων που διατίθενται από Public Partners και αυτών που πωλούνται απευθείας από εσάς;

Αρχικά, να υπενθυμίσουμε πως είμαστε ο πρώτος retailer που προσπάθησε αυτό το εγχείρημα, το οποίο δεν είναι εύκολο γιατί είμαστε ένα κατάστημα που πραγματεύεται πολλά κανάλια στα οποία προσθέσαμε ακόμα ένα, αυτό του Marketplace. Ξεκινήσαμε με μια πιο ευρεία στρατηγική στο Marketplace, με πάρα πολλούς συνεργάτες και πάρα πολλά προϊόντα, αλλά διαπιστώσαμε μετά τα δύο πρώτα χρόνια της πορείας του πως η συγκεκριμένη προσέγγιση δεν είναι αυτή ακριβώς που περιμένει ο πελάτης από τα Public. Υπάρχουν δύο ειδών marketplaces, τα πιο μαζικά και τα «curated», αυτά που προχωρούν σε πιο αυστηρή επιμέλεια του περιεχομένου και της γκάμας τους. Εμείς εξελίσσουμε ήδη το marketplace σε αυτό που ονομάζουμε «curated partners, curated assortment». Σε ένα Public δεν θα βρεις ποτέ «τα πάντα», δεν πρέπει να συμβαίνει αυτό γιατί η «ταμπέλα» Public σημαίνει ποιότητα, περιλαμβάνει όλο το εύρος τιμών, αλλά πάντα με σωστά προϊόντα σε ελκυστικές τιμές. Άρα, δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση, και ήδη το πρώτο τρίμηνο τρέχει πολύ καλύτερα από πέρυσι, με σχεδόν υπερ-διπλάσια νούμερα. Επιπλέον, το Marketplace έρχεται και «κουμπώνει» σταδιακά με όλο το οικοσύστημα των επενδύσεών μας, οπότε σύντομα θα δούμε πιο πελατοκεντρικές υπηρεσίες σε αυτό το κομμάτι, καθώς στόχος είναι σε επίπεδο εμπειρίας, ο πελάτης να αντιλαμβάνεται το Public Marketplace σαν μια «φυσική» προέκταση των Public. Μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν μια τελείως διαφορετική κατάσταση, όπου είχαμε το Public και τους «υπόλοιπους». Πλέον, στόχος είναι μια νέα, ενιαία εμπειρία Public. Θα είναι ξεκάθαρο, βέβαια, πότε γίνεται αποστολή από συνεργάτη, αλλά όταν μιλάμε για «curated partners», θέλουμε τους καλύτερους. Δεν θέλουμε αναρίθμητες επιλογές, αλλά τις καλύτερες σε κάθε κατηγορία και σε κάθε εύρος τιμής. Και για τους συνεργάτες μας, η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι ευνοϊκότερη, καθώς αποκτούν πρόσβαση σε μια αναβαθμισμένη «βιτρίνα», με σεβασμό στη μοναδικότητα των προτάσεών τους.

 

– Το 2023 διαγράφεται δύσκολο για αρκετές κατηγορίες της αγοράς. Έχοντας ένα πλούσιο προϊοντικό μείγμα ως δείγμα, ποιους τομείς βλέπετε να πηγαίνουν καλύτερα εμπορικά φέτος; Υπάρχει κάποια νέα κατηγορία που θα θέλατε να ενσωματώσετε στο άμεσο μέλλον;

Το πρώτο τετράμηνο είναι θετικό. Μεγαλώνουμε με σημαντικούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Μας έχει βοηθήσει πολύ το κομμάτι της εισόδου μας στις οικιακές συσκευές, μια κατηγορία που με τον τρόπο που τη διαχειριζόμαστε μας δίνει αυξανόμενα μερίδια. Μεγαλώνουμε και σε πιο παραδοσιακές κατηγορίες, όπως αυτή του βιβλίου, καθώς με τα 13 ανανεωμένα mega καταστήματα φτιάξαμε 13 νέα βιβλιοπωλεία. Επίσης, παρατηρούμε μια ενδιαφέρουσα τάση προς προϊόντα wellness και προσωπικής φροντίδας. Παρόλο που ο κόσμος βγαίνει έξω μετά την πανδημία, πυλώνας για εμάς παραμένει το σπίτι, είτε αυτό αφορά οικιακές συσκευές είτε ψυχαγωγία. Για παράδειγμα, οι τηλεοράσεις, το παιχνίδι και η προσωπική φροντίδα είναι κατηγορίες πολύ σημαντικές για εμάς. Φυσικά, πυλώνα αποτελεί και ο πολιτισμός, καθώς όσο κι αν δραστηριοποιούνται τα Public σε νέες κατηγορίες, στο DNA της μάρκας πάντα θα βρίσκεται η ποιοτική ψυχαγωγία. Παράλληλα, έχουμε ξεκινήσει αρκετά δυνατά το κομμάτι των refurbished συσκευών σε συνεργασία με την iRepair, δημιουργώντας τη μάρκα Second Go, μια κατηγορία που πάει αρκετά καλά, επειδή ακριβώς έχει τη σφραγίδα αξιοπιστίας της iRepair. Εκτός, όμως, από το refurbished κομμάτι, το οποίο θα αναπτύξουμε περαιτέρω, κοιτάμε αρκετά και το κομμάτι του wellness.

 

– Για ποιο «παιδί» του κέντρου καινοτομίας PublicNext είσαστε περισσότερο περήφανος;

Το PublicNext είναι το tech hub μας που κλείνει ένα χρόνο ζωής και έχει υλοποιήσει εδώ και 12 μήνες αρκετές τεχνολογικές αναβαθμίσεις και λύσεις που μου είναι δύσκολο να διαλέξω κάποιο. Νομίζω, ωστόσο, πως μας αρέσει πολύ το app που εμείς ονομάζουμε «Genie», ένα mobile app  που έχουν οι πωλητές μας στο χέρι τους και επιτρέπει express checkout στα καταστήματα αλλά και πολλές άλλες customer service λειτουργίες. Από την ίδια εφαρμογή παρέχονται και ηλεκτρονικές αποδείξεις που έχουν μειώσει σημαντικά τη χρήση χαρτιού μέσα στα καταστήματα, καθώς ένα χρόνο πριν είχαμε ήδη καταφέρει οι μισές μας αποδείξεις να είναι ψηφιακές και περίπου 1 στους 4 να κάνει express checkout, γεγονός που μειώνει την ουρά στο ταμείο. Το Genie εξελίσσεται σε έναν μοναδικό ψηφιακό βοηθό με πολλαπλές customer & omnichannel λειτουργίες που ενδυναμώνουν σημαντικά τους ανθρώπους μας κατά την επαφή τους με τον πελάτη.

 

– Η φιλοσοφία του Public διεκδικεί πρωτίστως χρόνο από τη ζωή μας, προκειμένου να τον περάσουμε ευχάριστα σε ένα κατάστημα. Μπορεί αυτό το συναίσθημα να μεταφερθεί και στον ψηφιακό κόσμο;

Πολύ ωραία ερώτηση, πρόκειται για κάτι που μας απασχολεί αρκετά και επιχειρούμε να το απαντήσουμε με δυο τρόπους. Ο ένας από αυτούς είναι το δικό μας ψυχαγωγικό περιεχόμενο.  Καθημερινά δημιουργούμε περιεχόμενο που κρατάει τον πελάτη online, όπως TikTok, vlog, βίντεο παραγωγές, αλλά και podcast, τα οποία ξεκινήσαμε πρόσφατα. Η δεύτερη μεγάλη μας πρωτοβουλία είναι τα audiobooks. Είναι πρώιμο για την Ελλάδα, αλλά έχει ξεκινήσει πολύ αισιόδοξα, πιστεύουμε, μάλιστα, πως θα ξεπεράσει την επόμενη πενταετία το 15 με 20% του συνολικού κλάδου του βιβλίου, όχι σε επίπεδο αντικατάστασης, αλλά ως πρόσθετο «αναγνωστικό» κοινό. Ήδη, τα πρώτα δείγματα δείχνουν πως το κοινό που ακούει audiobooks δεν είναι απαραιτήτως το κοινό που διαβάζει βιβλία. Είναι νωρίς, έχουμε βρει μια πολύ αξιόλογη εταιρεία, τη BookVoice με την οποία ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας και μέσα από αυτή γεννιούνται πολλές νέες ιδέες. Πέρα από το δημιουργικό περιεχόμενο που ψυχαγωγεί και δίνει αξία, δίνουμε μεγάλη έμφαση και προτεραιότητα στο γεγονός ώστε όλα τα σημεία επαφής μεταξύ του πελάτη και των Public να είναι «seamless». Μία καλή Omni εμπειρία είναι πάντα ευχάριστη και διατηρεί τον πελάτη πιστό στη μάρκα.