Πώς τα αυτόνομα οχήματα θα μετασχηματίσουν τα data center;

Related

Η Rakuten Viber αποκτά πιστοποίηση SOC 2 Τύπου 2

Η Rakuten Viber, μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες επικοινωνίας στον κόσμο με έμφαση στην ασφάλεια και την ιδιωτικότητα της επικοινωνίας, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πιστοποίηση Τύπου 2 του Ελέγχου Οργανισμού Υπηρεσιών (SOC) 2. Το SOC 2 είναι ένα πρότυπο ελέγχου που αναπτύχθηκε από το American Institute of Certified Public Accounts (AICPA). Το αυστηρό πλαίσιό του…

Αντίο λέει η Apple στις θήκες FineWoven

Στην οριστική κατάργηση των δερμάτινων αξεσουάρ για χάρη ενός νέου υλικού FineWoven προέβη η Apple από τον περασμένο Σεπτέμβριο, τότε δηλαδή που ανακοίνωσε και την σειρά iPhone 15. Επίσημα υπάρχουν δύο παραλλαγές θηκών του iPhone που μοιράζονται την ίδια τιμή 59 $, όμως η εμφάνιση, η αίσθηση και η μακροζωία τους δεν ταιριάζουν απόλυτα. Ως αποτέλεσμα,…

Από τα ακουστικά και τον ήχο, η Moondrop τώρα και στον χώρο των smartphones με το MIAD 01

Μήπως σας λέει κάτι το όνομα Moondrop; Είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται σε προϊόντα ήχου high end, όπως ακουστικά και in-ear monitors (IEMs), όμως λόγω των εμπορικών της ανησυχιών, ασχολήθηκε και με την mobile τεχνολογία και έτσι κυκλοφορεί τώρα το πρώτο της smartphone, το MIAD 01. Το όνομα σημαίνει Mobile Internet Audio Device και όπως μπορείτε…

Κατασκευή νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW από την κοινοπραξία Intrakat – Amaresco – RES Invest για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής...

Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ο οποίος προχωρά δυναμικά την οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ. Συγκεκριμένα, η Κοινοπραξία εταιρειών «Intrakat – Ameresco – RES INVEST PV 171MW», στην οποία ο όμιλος Intrakat είναι επικεφαλής και συμμετέχει με…

H KRAFT Paints λανσάρει την ΑΙ εφαρμογή «Chat in Color»

Το πρώτο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης για την κατηγορία των χρωμάτων (A.I. Color Generator) στην Ελλάδα, που καθοδηγεί τους χρήστες να επιλέξουν το χρώμα που πραγματικά επιθυμούν, ακόμη και αν αυτό προέρχεται από τη φαντασία, τις αναμνήσεις ή τα συναισθήματά τους!  Το προηγμένο εργαλείο «Chat in Color» είναι από σήμερα διαθέσιμο δωρεάν για όλους μέσω της…

Ίσως αυτές τις ημέρες να δούμε το HMD Pulse να κυκλοφορεί στην Ευρώπη!

Οι γνώσεις της HMD Global πάνω στην κατασκευή smartphones είναι πάρα πολλές μετά την πολύχρονη ενασχόλησή της με τα τηλέφωνα της Nokia και τώρα κάνει το επόμνο δικό της βήμα ξεκινώντας να κυκλοφορεί μοντέλα με την δική της επωνυμία. Ένα από τα πρώτα smartphones με την επωνυμία HMD, θα είναι το Pulse, το οποίο διέρρευσε εκτενώς νωρίτερα…

Το Paramount+ έρχεται στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Μια από τις μεγάλες streaming υπηρεσίες στην Αμερική φέρνει το περιεχόμενό της και στην Ελλάδα, μέσω της COSMOTE TV. Ένα από τα μεγάλα legacy στούντιο του Χόλιγουντ, η Paramount, συγκεντρώνει στην Αμερική την πλούσια βιβλιοθήκη τίτλων της στην δική της streaming πλατφόρμα Paramount+, με τίτλους από το Star Trek μέχρι Mission: Impossible. Το Paramount+ έρχεται…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT  Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

- Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των καναλιών COSMOTE SPORT θα «βάλουν τα αθλητικά τους» για να παρακολουθήσουν τα μεγαλύτερα ντέρμπι των playoffs της Stoiximan Super League, τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος Betsson, όλους τους αγώνες των διασυλλογικών διοργανώσεων…

ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία

Σηματοδοτώντας τη νέα εποχή της Ηλεκτροκίνησης του Ομίλου ΔΕΗ, η ΔΕΗ blue ανανεώνει και αναβαθμίζει την εφαρμογή της, κάνοντας την εμπειρία της φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη για τους οδηγούς. Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς…

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα ψηφιακά μας απόβλητα

Η Ημέρα της Γης λειτουργεί ως υπενθύμιση της ευθύνης μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Ενώ οι παραδοσιακές προσεγγίσεις όπως η μείωση της κατανάλωσης πλαστικού είναι γνωστές, υπάρχουν λιγότερο προφανείς μέθοδοι που έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο. Μια τέτοια μέθοδος είναι η ελαχιστοποίηση των προσωπικών μας ψηφιακών αποβλήτων. Αν και μπορεί να μην είναι τόσο απτά…

Paramount+: Διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Το περιεχόμενο του Paramount+, είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV, σε ειδικά διαμορφωμένη περιοχή στη streaming υπηρεσία της. Έτσι, στο πλαίσιο διευρυμένης, πολυετούς συμφωνίας της COSMOTE TV με την Paramount Global Content Distribution, οι συνδρομητές της μπορούν να βρουν εύκολα όλο το δημοφιλές περιεχόμενο των Paramount Pictures, Showtime © , CBS…

COSMOTE HISTORY: Ντοκιμαντέρ για τα Πράσινα & Έξυπνα Νησιά του Ν. Αιγαίου

Τα επιτυχημένα επιχειρησιακά πράσινα μοντέλα που υλοποιούνται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα στα νησιά Ρόδο, Αστυπάλαια, Σύρο, Χάλκη και Τήλο, προσελκύοντας κολοσσούς των νέων τεχνολογιών και των επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν στο ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε από το COSMOTE HISTORY χθες 22 Απριλίου 2024, Ημέρα της Γης. Το ωριαίο ντοκιμαντέρ, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου σκηνοθέτη Πάνου…

Public: Υπηρεσία “Τα πάντα Άτοκα” που στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού

Σε μια εποχή όπου οι τιμές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τα Public ανατρέπουν τα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντας άτοκα και χωρίς κάρτα όλα τα προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών και ψυχαγωγίας. Με επίκεντρο τον πελάτη, αφουγκράζονται τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό σήμερα και δεσμεύονται να διατηρήσουν τα προϊόντα τους προσιτά μέσα από…

Share

Τα αυτόνομα οχήματα έχουν πλέον βγει από το χώρο της επιστημονικής φαντασίας και αποτελούν ένα πεδίο που βρίσκεται πολύ ψηλά στην λίστα των προβλέψεων για το μέλλον.

Η συναρπαστική πορεία της τεχνολογικής προόδου που συντελείται σε αυτό το πεδίο, θα φέρει σύντομα αυτοκινούμενα οχήματα, φορτηγά και ακόμη και αυτόνομα πλοία στην καθημερινότητά μας.

Στο επίκεντρο αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης βρίσκεται φυσικά η πρόοδος στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence – AI), η οποία διεισδύει ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα, αποτελώντας απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας νέας κλάσης δικτυωμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Dell EMC, εδώ κάνει την εμφάνισή της μια νέα κατηγορία εφαρμογών, πιο προηγμένων και προσεκτικά σχεδιασμένων. Η ανάγκη τέτοιων εφαρμογών και η ενεργειακή αποδοτικότητα σε ότι αφορά στην επεξεργασία και αποθήκευση δεδομένων είναι κρίσιμη τόσο σε επίπεδο αυτοκινήτου όσο και στο data center. Επιπλέον, οι αντίστοιχες δομές δεδομένων απαιτείται να είναι απλοποιημένες με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο περιβάλλον διαχείρισης και αξιολόγησης των πληροφοριών. Τα παραπάνω αναμένεται να αποτελέσουν τα βασικά χαρακτηριστικά στην τεχνολογία των δικτυωμένων οχημάτων μέχρι το 2025, εποχή κατά την οποία η Dell Technologies εκτιμά ότι ο όγκος των διακινούμενων δεδομένων θα είναι της τάξης των 10 exabytes μηνιαίως, τα οποία θα παράγονται από περίπου 100 εκατομμύρια «έξυπνα» οχήματα που θα κινούνται στους δρόμους σε όλον τον κόσμο.

Είναι σαφές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται σε μια νέα, ιδιαίτερα ανταγωνιστική και μεταβατική περίοδο, κατά την οποία η επιθυμία για μεγαλύτερη ευχρηστία, άνεση και ασφάλεια, οδηγεί σε δραματικές αλλαγές. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά εκτείνεται και αλλού, επιτείνοντας τις μεταβολές στις υποδομές τεχνολογίας που υποστηρίζουν τις εφαρμογές των δικτυωμένων οχημάτων.

Από που προέρχονται όλα αυτά τα δεδομένα;

Στο προσκήνιο της τεχνολογίας των δικτυωμένων οχημάτων βρίσκεται η ανάπτυξη του Συστήματος Προηγμένης Υποβοήθησης Οδήγησης (Advanced Driver Assistance System – ADAS). Στοιχεία αυτού του συστήματος είναι η αυτόματη εφαρμογή των φρένων, η προστασία από ενδεχόμενη σύγκρουση και η αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, τα οποία απαιτούν τεράστιους όγκους δεδομένων, ειδικά στον τομέα της αποθήκευσης, όπου ακόμη και σε στοιχειώδες επίπεδο, τα δεδομένα μετριούνται σε petabytes.

Από τη στιγμή που πολλά από τα συστήματα που αποτελούν το ADAS είναι καίριας σημασίας για την ασφάλεια, οι απαιτήσεις για συγκέντρωση δεδομένων αποτελούν προτεραιότητα, και πιθανότατα θα συνεχίσουν να αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό, καθώς το επίπεδο του αυτοματισμού αυξάνεται. Παράλληλα, οι περιορισμοί των παραδοσιακών δομών αποθήκευσης και αρχιτεκτονικής στα data center γίνονται τέτοιοι που δεν θα μπορούμε να τους παραβλέψουμε.

Τα επίπεδα αυτοματισμού, τα οποία έχουν καθοριστεί από την Κοινότητα των Τεχνικών Αυτοκίνησης (Society of Automotive Engineers), σε μια κλίμακα από το 0 μέχρι το 5, τοποθετούν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μεταξύ των επιπέδων 2 και 3. Ωστόσο, τα υπάρχοντα συστήματα ADAS έχουν ήδη ξεπεράσει τις δυνατότητες των κλασσικών λύσεων αποθήκευσης, ενώ στα ανώτερα επίπεδα 4 και 5, οι ανάγκες αποθήκευσης – βελτιστοποιημένες ειδικά για εφαρμογές υψηλής απόδοσης και παράλληλης λειτουργίας με τεράστιες απαιτήσεις κλιμάκωσης – γίνονται εξαιρετικά κρίσιμες.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέγεθος της πρόκλησης, ας θεωρήσουμε έναν τυπικό αισθητήρα ραντάρ για την ανίχνευση αντικειμένων μπροστά από το αυτοκίνητο, ο οποίος μπορεί να παράγει 2.800 megabits δεδομένων κάθε δευτερόλεπτο, σε ένα επίπεδο αυτοματισμού 3, το οποίο απαιτεί την τήρηση δεδομένων αισθητήρα από μια πορεία 200.000 χιλιομέτρων, κάτι που συνεπάγεται καταγραφή δεδομένων για πάνω από 3.300 ώρες και συνολικό όγκο που φτάνει τα 4,2 petabytes, με μέση ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, για έναν μόνο αισθητήρα! Αν αναλογιστούμε ότι ένα αυτοκίνητο σήμερα μπορεί να διαθέτει πάνω από 10 αισθητήρες, είναι εύκολο να φανταστούμε ότι οι ανάγκες θα εκτοξευθούν, όταν οι εφαρμογές επιπέδου 5 βγουν στην αγορά.

Ενώ η διαρκής παραγωγή, διακίνηση, αποθήκευση, επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντική πρόκληση, οι παραπάνω ανάγκες δεν καλύπτουν τον τομέα των συμβατικών και κανονιστικών απαιτήσεων που προβλέπουν ειδικές προδιαγραφές τήρησης δεδομένων, προκειμένου να ληφθεί πιστοποίηση για σύστημα ADAS. Οι developers πρέπει να διατηρούν και να συλλέγουν πληροφορίες για πολλές δεκαετίες, και τα συμβόλαια συντήρησης συχνά προβλέπουν χρόνους επαναφοράς και επαναπροσομείωσης που μετριούνται σε μέρες. Οι παραδοσιακές λύσεις αποθήκευσης δεδομένων αρχείου, όπως οι τεχνολογίες μαγνητικής ταινίας και εφαρμογές στο cloud δεν επαρκούν, οπότε η μόνη λύση είναι να υιοθετηθούν πρωτοποριακές τεχνολογίες αποθήκευσης με προοπτικές εύκολης αναβάθμισης, χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία του συστήματος και χωρίς να υπάρχει αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοσή του.

Επίδραση στην υποδομή και διαχείριση του data center

Οι πολύ μεγάλες απαιτήσεις για αυτόνομα οχήματα αναμένεται να ωθήσουν την ανάπτυξη και υιοθέτηση πολλαπλών προηγμένων τεχνολογιών, όπως την ταχύτατη πρόσβαση στο Internet μέσω των δικτύων 5G, της τεχνητής νοημοσύνης, και τη δυναμική ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων. Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και μεταξύ οχημάτων και data center, θα υπάρξει μεγαλύτερη ανάγκη για διασύνδεση στο cloud και διάφορες υποδομές δημόσιων cloud για την διευκόλυνση της μεταφοράς δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την διασφάλιση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας. Επίσης, καθώς τα αυτοκίνητα θα ενσωματώνουν περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες, λειτουργίες όπως η διαχείριση λογισμικού, η ανανέωση firmware, η προσθήκη νέων δυνατοτήτων θα γίνουν πιο απαιτητικές σε σχέση με την συντήρηση του hardware μειώνοντας τις ανάγκες επισκέψεων στην αντιπροσωπεία και αξιοποιώντας μεθόδους αναβάθμισης OTA (over-the-air), όπως γίνεται με τα σημερινά smartphones.

Αυτά τα χαρακτηριστικά θα αυξήσουν το επίπεδο πολυπλοκότητας της λειτουργίας και της συντήρησης των οχημάτων και θα απαιτήσουν τη διαχείριση του συστήματος ΟΤΑ, την παρακολούθηση και τη διασφάλιση της σχετικής πλατφόρμας, έτσι ώστε τα οχήματα να λειτουργούν εύρυθμα και τα δεδομένα να διακινούνται χωρίς να υπάρχει κίνδυνος υποκλοπής ή αλλοίωσής τους. Εξάλλου, αναλογιζόμενοι το μέγεθος των απαιτούμενων ενημερώσεων software και της υψηλής αναλυτικότητας των χαρτών, βάσει των οποίων θα πλοηγούνται τα αυτοκινούμενα οχήματα, είναι σαφές ότι θα απαιτηθεί μια εντελώς νέα προσέγγιση στον τομέα της διαχείρισης δεδομένων. Αυτή η νέα προσέγγιση δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία που εφαρμόζεται στο όχημα αυτό καθαυτό, αλλά και στις προδιαγραφές ασφαλείας των υπηρεσιών cloud, των παραμέτρων εξυπηρέτησης, του δυναμικού καθορισμού πολιτικών πρόσβασης και τη διασφάλιση του software.

Επομένως, είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας γενιάς data center βασισμένα σε τεχνολογίες ΑΙ, εφοδιασμένα με νέες αρχιτεκτονικές software και hardware, που θα καταστήσουν εφικτή την ανάλυση δεδομένων σε μεγάλη κλίμακα, καθώς και την νοημοσύνη των ψηφιακών συστημάτων. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα υπολογιστικά και αποθηκευτικά συστήματα σε επίπεδο τελικού χρήστη (edge) θα είναι βελτιστοποιημένα για ενιαία λειτουργία, ως προέκταση του συνολικού συστήματος Πληροφορικής, με κρίσιμα στοιχεία ανοιχτής αρχιτεκτονικής, τα οποία θα οδηγήσουν στην πλήρη αξιοποίηση ολόκληρου του οικοσυστήματος.

Τα νέα οχήματα θα χρειαστούν μεγαλύτερους «εγκεφάλους»

Τα αυτοκινούμενα οχήματα, που ήδη γίνονται πραγματικότητα σε αρκετά σημεία του πλανήτη, καθιστούν σαφές ότι οι επόμενες γενιές των πλήρως αυτοματοποιημένων μοντέλων θα έχουν πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις σε καινοτομικές τεχνολογίες data center, σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές που είναι εγκατεστημένες σήμερα.

Το μέγεθος της αγοράς, που θα συνεχίσει να διευρύνεται, εξασφαλίζει το ενδιαφέρον και την ανάπτυξη σε αυτόν τον κλάδο, παράλληλα όμως θα επισπεύδεται και η διαθεσιμότητα στην αγορά και επίσης το υψηλό κόστος σε περίπτωση δυσλειτουργίας θα διατηρήσει τα δεδομένα στο επίκεντρο της ανάπτυξης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι υποδομές ADAS να απαιτούν πρωτοφανή επίπεδα για την αποθήκευση δεδομένων, την επεξεργαστική ισχύ και την ευφυία, με στόχο την προσφορά ασφαλούς, αξιόπιστης και αποτελεσματικής αυτοματοποίησης των οχημάτων.

Καθώς η πρόοδος στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων οδηγεί στα ανώτερα επίπεδα σύμφωνα με την κλίμακα που έχει θεσπίσει η SAE, οι απαιτήσεις απόδοσης θα είναι όλο και δυσκολότερο να προβλεφθούν σε βάθος χρόνου. Επομένως η αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει να επενδύσει σε συστήματα αποθήκευσης και υπολογιστικής ισχύος που θα μπορούν να κλιμακώνονται ανάλογα με τις ανάγκες χωρητικότητας και να υπάρχει εγγύηση κάλυψης των μελλοντικών προδιαγραφών, με στόχο να προσφέρονται πάντοτε οι πλήρεις τεχνολογικές δυνατότητες των αυτοματισμών που προέρχονται από συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.