Ο ψηφιακός φόρος της ΕΕ επιστρέφει και είναι τόσο λάθος όσο ποτέ

Related

Cosmote: Συμβολή στον 5G διασυνοριακό διάδρομο Ελλάδας

Στο ευρωπαϊκό έργο 5G SEAGUL για την ανάπτυξη 5G διασυνοριακού διαδρόμου (5G Corridor) Ελλάδας-Βουλγαρίας, που υποστηρίζει προηγμένες λειτουργίες συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας (Connected and Automated Mobility – CAM), συμμετέχει η Cosmote.Στόχος του έργου είναι να διασφαλίσει ευρεία κάλυψη 5G σε πάνω από 450 χιλιόμετρα του οδικού άξονα Σόφια-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, που να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις των…

5G SEAGUL: Διασυνοριακός διάδρομος μεταξύ Ελλάδας & Βουλγαρίας με τη συμβολή της COSMOTE

Στο ευρωπαϊκό έργο 5G SEAGUL για την ανάπτυξη 5G διασυνοριακού διαδρόμου (5G Corridor) Ελλάδας-Βουλγαρίας που υποστηρίζει προηγμένες λειτουργίες συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας (Connected and Automated Mobility - CAM), συμμετέχει η COSMOTΕ. Στόχος του έργου είναι να διασφαλίσει ευρεία κάλυψη 5G σε πάνω από 450 χιλιόμετρα του οδικού άξονα Σόφια-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, που να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις…

5G διασυνοριακός διάδρομος μεταξύ Ελλάδας & Βουλγαρίας με τη συμβολή της COSMOTE

Στο ευρωπαϊκό έργο 5G SEAGUL για την ανάπτυξη 5G διασυνοριακού διαδρόμου (5G Corridor) Ελλάδας-Βουλγαρίας που υποστηρίζει προηγμένες λειτουργίες συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας (Connected and Automated Mobility – CAM), συμμετέχει η COSMOTΕ. Στόχος του έργου είναι να διασφαλίσει ευρεία κάλυψη 5G σε πάνω από 450 χιλιόμετρα του οδικού άξονα Σόφια-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, που να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις…

TechYourFuture: Νέα πρωτοβουλία της Microsoft για την ψηφιακή ενδυνάμωση της νέας γενιάς

Η Microsoft δημιουργεί την πρωτοβουλία «Tech Your Future» και προσφέρει για πρώτη φορά τη δυνατότητα σε νέες και νέους που βρίσκονται στην αρχή της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες αιχμής, συνδυάζοντας την εκπαίδευση παράλληλα με αμειβόμενη εργασία σε μεγάλες εταιρείες. Η Eurobank και η PwC Ελλάδας αποτελούν τις πρώτες εταιρείες που υιοθετούν την…

Η Νέα Εμπειρία Κωτσόβολος έφθασε στο αναβαθμισμένο, mega κατάστημα στη Λεωφόρο Συγγρού

Αμέτρητες επιλογές σε χιλιάδες προϊόντα, κορυφαίες προσφορές και ολοκληρωμένες λύσεις, συναντούν το καινοτόμο design και απογειώνουν την αγοραστική εμπειρία. Μία νέα εποχή ξεκινά για την Κωτσόβολος, καθώς μέσα από την πλήρη ανακαίνιση του καταστήματός της στη Λεωφόρο Συγγρού, καλωσορίζει τη Νέα Εμπειρία των καταστημάτων της, όπου τα προϊόντα και οι υπηρεσίες συμβαδίζουν για να καλύψουν…

Public: Υπηρεσία «Τα πάντα Άτοκα» που στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού

Σε μια εποχή όπου οι τιμές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τα Public ανατρέπουν τα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντας άτοκα και χωρίς κάρτα όλα τα προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών και ψυχαγωγίας. Με επίκεντρο τον πελάτη, αφουγκράζονται τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό σήμερα και δεσμεύονται να διατηρήσουν τα προϊόντα τους προσιτά μέσα από…

Πασχαλινό τραπέζι με σύμμαχο τα LG πλυντήρια πιάτων

Αν σας προβληματίζει το πλύσιμο των πιάτων μετά το πασχαλινό τραπέζι, τότε τα πλυντήρια πιάτων της LG Electronics (LG) θα σας λύσουν τα χέρια, καθώς συνδυάζουν κορυφαία τεχνολογία και ευκολία στο πλύσιμο των πιάτων με κομψότητα και στιλ που ομορφαίνει την κουζίνα σας. Η LG διαθέτει τόσο ελεύθερα όσο και εντοιχιζόμενα πλυντήρια πιάτων, καλύπτοντας τις…

Η Salesforce αναβαθμίζει τo MuleSoft με δυνατότητες ΑΙ για ευκολότερη αυτοματοποίηση και ενοποίηση εφαρμογών

Η Salesforce προχώρησε σε μια σειρά αναβαθμίσεων τεχνητής νοημοσύνης στις λύσεις αυτοματοποίησης, ενοποίησης και διαχείρισης API του MuleSoft. Οι βελτιστοποιήσεις αυτές στοχεύουν στο να βοηθήσουν τους προγραμματιστές και τους επιχειρηματικούς χρήστες να απλοποιήσουν τη ροή εργασιών και τις διαδικασίες, να επιταχύνουν την απόδοση της επένδυσης (time to value) και να αυξήσουν την παραγωγικότητα. Η λειτουργία…

Η GIGABYTE παρουσιάζει την limited edition σειρά μητρικών και καρτών γραφικών XTREME Prestige

Η GIGABYTE Technology ανακοινώνει την κυκλοφορία της σειράς XTREME Prestige Limited Edition, που περιλαμβάνει την μητρική Z790 AORUS XTREME X ICE και την κάρτα γραφικών AORUS GeForce RTX 4080 SUPER XTREME ICE 16G. Αυτή η exclusive έκδοση συνδυάζει κορυφαίες επιδόσεις με μοναδικό σχεδιασμό, καλύπτοντας τα απαιτητικά γούστα των gaming enthusiasts και των συλλεκτών. Η σειρά…

Η United Group συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης με αποτελέσματα – ρεκόρ για το 2023

Η United Group (UG), μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε επίδοση ρεκόρ για το οικονομικό έτος 2023. Ο όμιλος σημείωσε αύξηση 7%, τόσο στα έσοδα, όσο και στo EBITDAal σε 2.791 εκατ. ευρώ και 988 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Προσαρμόζοντας τον αντίκτυπο  της πώλησης των σταθμών βάσης τον Αύγουστο του 2023, ο όμιλος σημείωσε 10% οργανική αύξηση…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Πέμπτης

Το δεύτερο παιχνίδι του Παναθηναϊκού κόντρα στην Μακάμπι Τελ Αβίβ και η πρεμιέρα της Σάκκαρη στο Madrid Open κόντρα στην Βέκιτς ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές:02:00 COSMOTE SPORT 4 HD Μπόστον Σέλτικς – Μαϊάμι Χιτ 12:00 Novasports 6HD Ντόνα Βέκιτς – Μαρία Σάκκαρη Τένις 12:00 COSMOTE SPORT…

Η τελευταία σειρά τηλεοράσεων της Samsung φέρνει τη νέα εποχή της Samsung AI TV

Η Samsung Electronics Co., Ltd. παρουσίασε σήμερα στην εκδήλωση “Unbox & Discover” τη νέα σειρά τηλεοράσεων και soundbars για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοράσεων Neo QLED 8K και 4K, OLED και soundbar. Ως ο κορυφαίος κατασκευαστής τηλεοράσεων** στον κόσμο για 18 συναπτά χρόνια, οι φετινές προτάσεις της Samsung προσφέρουν εκπληκτική εμπειρία ψυχαγωγίας στο σπίτι, με…

Η Sonos αποκαλύπτει το πλήρως επανασχεδιασμένο Sonos App και φέρνει υπηρεσίες, περιεχόμενο και System Controls σε μία εξατομικευμένη Home Screen

Η Sonos αποκάλυψε την πιο εκτεταμένη επανασχεδίαση της εφαρμογής της που έχει γίνει ποτέ, δημιουργώντας μια άνευ προηγουμένου εμπειρία streaming που επιτρέπει στους ακροατές να οργανώνουν τις αγαπημένες τους λίστες, σταθμούς, άλμπουμ και πολλά άλλα από περισσότερες από 100 υπηρεσίες σε μια εξατομικευμένη οθόνη. Η νέα Home Screen παρέχει ταχύτερη πρόσβαση στον χειρισμό των Sonos…

Υποχρεωμένες να επισκευάζουν τις συσκευές και μετά το πέρας της εγγύησης οι εταιρίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Το νέο κανονιστικό πλαίσιο θα χρειαστεί να λάβει την τελική έγκριση από τα κράτη μέλη της Ε.Ε.  H Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε και επίσημα νέο σύνολο κανόνων που προστατεύουν το δικαίωμα των καταναλωτών στην επισκευή των συσκευών τους, με τόσο την ενθάρρυνση της αποκατάστασης των χαλασμένων συσκευών, αντί της αντικατάστασής τους. Ένας από τους κανόνες αυτούς προβλέπει…

Φωτογραφίζονται μαζί το επερχόμενο Google Pixel 9 Pro και το iPhone 15 Pro Max

Πλουσιότερο κατά τρία ακόμη νέα smartphones θα είναι από τον Οκτώβριο το line-up προιόντων της Google, αφού ξέρουμε πως εκείνη την περίοδο η εταιρεία θα κυκλοφορήσει τα νέα της Pixel 9, Pixel 9 Pro και Pixel 9 Pro XL. Πρόσφατα ακούσαμε ότι το Pixel Fold 2 έχει μετονομαστεί σε Pixel 9 Pro Fold και μπορεί να ενταχθεί σε αυτά. Το Pixel…

Share

digimonΗ ιδέα ενός ευρωπαϊκού «ψηφιακού φόρου» για τα έσοδα τεχνολογίας δε θα φτάσει μακριά. Την επόμενη εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Κομισιόν θα προτείνει επίσημα την εισφορά και παρόλο που αντιμετωπίζει δύσκολες αντιδράσεις από χώρες χαμηλής φορολογίας όπως η Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο, η πρόταση δεν είναι απαραιτήτως καταδικασμένη.

Το περασμένο φθινόπωρο, οι μεγαλύτερες ηπειρωτικές οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία – υποστήριξαν την εισφορά κύκλου εργασιών που ονομαζόταν «φόρος εξισορρόπησης». Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ, η ουσιαστική φορολογική επιβάρυνση για μια παραδοσιακή εταιρεία είναι 23%, αλλά για τις ψηφιακές είναι μόλις 10%. Ο επιθετικός διασυνοριακός φορολογικός σχεδιασμός μπορεί περαιτέρω να οδηγήσει τον αριθμό αυτό στο μηδέν, ειδικά όταν οι επιχειρήσεις επιλέγουν εύκολες για τις επιχειρήσεις δικαιοδοσίες όπως η Ιρλανδία για το ευρωπαϊκό γραφείο τους. Αν η Google, το Facebook, η Apple και άλλες πολυεθνικές τεχνολογικές πλατφόρμες δεν μπορούν να αναγκαστούν να πληρώσουν εταιρικούς φόρους παντού όπου λειτουργούν, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να ξεφύγουν και να μην πληρώνουν τίποτα, σύμφωνα με τα έθνη.

Το κομμάτι της «εξισορρόπησης» σήμαινε να τους αναγκάσει να εγκαταλείψουν αρκετά από τα έσοδά τους σε κάθε χώρα της ΕΕ για να καλύψουν τα φορολογικά έσοδα που χάνει το εν λόγω κράτος μέλος. Η πρόταση τελικά συγκέντρωσε την υποστήριξη 19 χωρών της ΕΕ. Οι εταιρείες χαμηλού φόρου, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο και η Σουηδία, αρνήθηκαν εκφράζοντας τις ανησυχίες τους σχετικά με την άμβλυνση της ανάπτυξης στον ψηφιακό τομέα. Σε μια «ψηφιακή σύνοδο κορυφής» στο Ταλίν στο τέλος του περασμένου Σεπτεμβρίου, δεν επιτεύχθηκε συναίνεση. «Δεσμευόμαστε σε μια γενική αλλαγή των φορολογικών κανόνων και για την προσαρμογή των δικών μας φορολογικών συστημάτων για να διασφαλίσουμε ότι τα κέρδη που παράγονται ψηφιακά στην Ευρωπαϊκή Ένωση φορολογούνται όπου δημιουργείται η αξία τους», ανέφερε το τελικό έγγραφο της συνόδου κορυφής. «Χρειάζεται περαιτέρω συζήτηση σχετικά με τους τρόπους δημιουργίας ενός τέτοιου συστήματος.»

Η φορολογική ιδέα εξισορρόπησης φάνηκε να εξαφανίζεται μέχρι φέτος. Τώρα, έχει καλύτερες πιθανότητες υιοθέτησης από κάποιες, αν όχι όλες, τις ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμα και το Ηνωμένο Βασίλειο, πρώιμος αντίπαλος, εξετάζει την επιβολή ενός ψηφιακού φόρου εισοδήματος μετά από μια αναθεώρηση της κυβέρνησης.

Όσον αφορά την ΕΕ, τα σχέδια προτάσεών της άρχισαν να διαρρέουν τον περασμένο μήνα. Πρώτον, μια προσωρινή λύση ευνοούμενη από τη Γαλλία και τη Γερμανία επιδίωξε να φορολογήσει τα έσοδα από την ψηφιακή διαφήμιση, την πώληση δεδομένων χρήστη και την ψηφιακή διαμεσολάβηση σε ποσοστό μεταξύ 1 και 5%. Οι υπηρεσίες συνδρομής, όπως το Netflix, οι εταιρίες fintech και οι δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, δεν θα πληγούν από την εισφορά.

Πιο πρόσφατα, οι Financial Times ανέφεραν ότι η ΕΕ «ήταν πιο πιθανό» να θέσει νέα εισφορά στο 3%. Το σχήμα της πρότασης είναι προφανώς ακόμα ρευστό.

Θα απαιτούσε την ομόφωνη ψήφιση των 28 κρατών μελών και οι χώρες χαμηλού φόρου εξακολουθούν να είναι κάθετα αρνητικές. Αλλά η επιβίωση της ιδέας του «φόρου εξισορρόπησης» παρά τις προηγούμενες αποτυχίες σημαίνει ότι οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές οικονομίες είναι αρκετά αποφασισμένες να διατηρήσουν την πίεση. Αυτό που μπορεί να προκύψει είναι μια λύση στην οποία ορισμένες χώρες συμφωνούν να εφαρμόσουν τον φόρο, αφήνοντας πίσω τους αντιφρονούντες. Εφόσον όλες οι μεγάλες οικονομίες συμφωνούν – και έτσι φαίνεται να είναι – θα ήταν σχεδόν το ίδιο με έναν φόρο για τις ψηφιακές εταιρείες σε ολόκληρη την ΕΕ.

Από την άλλη πλευρά, με ποσοστό 3%, δεν υπάρχει τίποτα για την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο ή την Κύπρο να αντιταχθούν. Σύμφωνα με την ΕΕ, ένας τέτοιος φόρος θα παράγει μόνο 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε ολόκληρη την ΕΕ. Αυτό είναι περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου των φόρων που μόνο η Γερμανία συλλέγει σε έναν μέσο μήνα. Θα μειώσει κάπως τα φορολογικά έσοδα των χωρών στις οποίες εδρεύουν οι θυγατρικές των Big Tech στην ΕΕ, αλλά δεν θα αφήσει μια τεράστια τρύπα δεδομένων των φορολογικών συντελεστών αυτών των δικαιοδοσιών.

Πέρυσι, το Facebook είχε έσοδα ύψους 9,9 δισεκατομμυρίων στην Ευρώπη. Ένας φόρος 3% επί του ποσού αυτού θα κοστίσει περίπου 297 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τον νόμιμο συντελεστή φόρου εισοδήματος της Ιρλανδίας, 12,5%, η πληρωμή αυτή θα ισοδυναμούσε με απώλεια 37 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως για την Ιρλανδία – αν το Facebook εξακολουθούσε να καταγράφει όλα τα έσοδα της ΕΕ και να κερδίζει εκεί. Από την αρχή του τρέχοντος έτους, όμως, δεν το κάνει πλέον: ετοιμάζεται να πληρώσει περισσότερους φόρους, όπου πραγματικά κάνει επιχειρήσεις. Έτσι, ενώ η ιρλανδική θυγατρική εξακολουθεί να είναι ο ευρωπαϊκός φορολογικός κόμβος της εταιρείας, χάνει ήδη χρήματα από το Facebook έναντι άλλων χωρών της ΕΕ.

Ό, τι κι αν γίνει, ωστόσο, ο φόρος κύκλου εργασιών θα παραμείνει κακή ιδέα.

Οι έκτακτες λύσεις της ΕΕ τείνουν να παραμένουν μακροπρόθεσμες. Οι ισχύοντες κανόνες για τον φόρο προστιθέμενης αξίας υιοθετήθηκαν ως προσωρινό μέτρο το 1993. Τα πιο ισχυρά έθνη του μπλοκ χρειάζονται πραγματικά τα λιγότερο από 5 δισεκατομμύρια ευρώ τόσο πολύ που είναι πρόθυμα να κολλήσουν για χρόνια, ίσως δεκαετίες, με αμβλύ εργαλείο όπως είναι ο φόρος εισφοράς κύκλου εργασιών; Δεν θα ήταν πιο αποδοτικό να δουλέψουμε ενεργά με τις πολυεθνικές για να τους δομήσουμε τις λειτουργίες τους, ώστε να πληρώσουν περισσότερο εταιρικό φόρο όταν πραγματοποιούν κέρδη;

Το Facebook έχει αποδειχθεί ήδη επιρρεπές σε μια τέτοια πίεση, και άλλοι μπορούν να ωθηθούν προς το ίδιο μονοπάτι. Δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη για μια γρήγορη και βρώμικη λύση – μια δίκαιη και λογική λύση θα ήταν πολύ καλύτερη και δεν θα απαιτούσε απαραιτήτως μια σημαντική φορολογική μεταρρύθμιση σε παγκόσμιο επίπεδο ή ακόμη και σε επίπεδο ΕΕ. Αντιμέτωποι με σαφείς απαιτήσεις, άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες πιθανότατα θα καταλήξουν να συμμορφώνονται οικειοθελώς και όχι να αντιμετωπίζουν διαρκώς την αποτυχία από τους πολιτικούς και ένα αβέβαιο φορολογικό νομοσχέδιο.

Όπως είπε ο γενικός διευθυντής της Google Σούνταρ Πιτσάι τον Ιανουάριο, «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να πληρώσουμε ένα υψηλότερο ποσό, ανεξάρτητα από τον κόσμο που συμφωνεί ως το σωστό πλαίσιο. Δεν πρόκειται για το ποσό του φόρου που πληρώνουμε, όσο για τον τρόπο με τον οποίο χωρίζετε μεταξύ των διαφόρων χωρών.»

Αυτό, και όχι οι προσωρινοί φόροι κύκλου εργασιών, πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης.