Οι παρέες των σχημάτων

Related

Τεχνητή νοημοσύνη: 12 κορυφαία AI app που μπορείτε να αξιοποιήσετε σήμερα!

Τα μοντέλα AI αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και εργαζόμαστε. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα εξερευνήσουμε ένα ευρύ φάσμα πλατφορμών και AI app, ειδικά σχεδιασμένων, ώστε να παρέχουν ιδέες και υποστήριξη σε καλλιτέχνες, προγραμματιστές, τεχνικούς και διακοσμητές, καθώς και στον μέσο χρήστη που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητά…

Underwonder: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «Underwonder». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

BEWISE: Συνεργάτης εμπιστοσύνης για την SYMEONIDES FASHION HOUSE και την υλοποίηση τεχνολογικών Microsoft λύσεων

Η BEWISE, ο μοναδικός Έλληνας συνεργάτης που κατέχει και τα 6 Microsoft Designations, συνεχίζει να ενισχύει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας μέσω των καινοτόμων εργαλείων της Microsoft. Στο πλαίσιο αυτό, η BEWISE έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού στη SYMEONIDES FASHION HOUSE (MARKS & SPENCER) στην Κύπρο, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε Microsoft cloud BizApps τεχνολογίες. …

Η Samsung ξεκινά επίσημα την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή καμπάνια της στην τελική ευθεία για το Παρίσι 2024

Με λιγότερες από 100 ημέρες πριν από το Παρίσι 2024, η Samsung Electronics Co., Ltd., Παγκόσμιος Ολυμπιακός και Παραολυμπιακός Συνεργάτης, εγκαινίασε επίσημα την καμπάνια “Open always wins” – η οποία γιορτάζει τις κοινές αξίες του brand με τους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες για την ευρύνοια και ανακοίνωσε τα εγκαίνια της Olympic™️ rendezvous @ Samsung…

Μάιος στην COSMOTE TV

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder» και τον 2ο κύκλο του «Anne Rice’s Interview With The Vampire» Νέα επεισόδια για το «The Outlaws» και το «Evil» 29 Απριλίου 2024 Η COSMOTE TV υποδέχεται τον Μάιο με τον 2ο κύκλο του υποψήφιου για 6 BAFTA «The Responder». Ο βραβευμένος…

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder» | ΕΙΔΗΣΕΙΣ 247

Καλώς ήρθατε στο eidisis247 (ειδήσεις 247) , ένα ειδησεογραφικό site όπου για 7 ήμερες και 24 ώρες το 24ωρο ενημερώνεται με τις τελευταίες ειδήσεις από όλη την Ελλάδα και τον κόσμο . Επικοινωνήστε μαζί μας: eidisis24@gmail.com Facebook @2021 - eidisis247.gr. All Right Reserved. Designed and Developed by eidisis247 Τελευταία Νέα Ελλαδα Πολιτική Οικονομία Κοινωνία Α.Μ.Θ.…

WHAT’S UP (Cosmote): Συνεχίζονται τα events του “YOU. MADE BY YOU.”

Σε Θεσσαλονική, Λάρισα και Πάτρα. Το πρωτότυπο βιωματικό πρόγραμμα αυτογνωσίας του WHAT’S UP, “YOU. MADE BY YOU.”, συνεχίζεται με επόμενους σταθμούς τη Θεσσαλονίκη (18/5), τη Λάρισα (25/5) και την Πάτρα (1/6). Οι εγγραφές για τα events ξεκίνησαν και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ.Το πρόγραμμα, που εντάσσεται στις δράσεις της COSMOTE για την στήριξη…

Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία του πελάτη

H τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας αλλάζοντας σημαντικά τον τρόπο που εργαζόμαστε, ενώ παράλληλα προσφέρει λύσεις που αυξάνουν την αποδοτικότητα και περιορίζουν το ανθρώπινο λάθος. Υπό αυτό το πρίσμα, η τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιείται από τις πλέον καινοτόμες εταιρείες παγκοσμίως στον κλάδο του online gaming, ώστε να αναβαθμίσει την εμπειρία διασκέδασης των…

Στις 5 Μαΐου στην Cosmote TV αποκαλύπτονται τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης

Την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00 στην Cosmote History προβάλλεται το πρώτο επεισόδιο, της μοναδικής σειρά ντοκιμαντέρ, με επιστημονικό, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, η οποία αποκαλύπτει ανεξερεύνητα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από την ανθρώπινη σπηλαιοκατάδυση. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς εστιάζει στη Λίμνη της Βουλιαγμένης, που αποτελεί ένα παγκόσμιο γεωλογικό φαινόμενο και σημείο αναφοράς.…

Έφτιαξαν Escape Room στη Μαλαισία για το Galaxy S24 και όλα βασίζονται στο Galaxy AI!

Αν σκοπεύετε να επισκεφτείτε την εντυπωσιακή Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας, τότε να ξέρετε ότι μπορείτε να απολαύσετε την τελευταία συναρπαστική εμπειρία που προσφέρει η Samsung και είναι….. το Escape Room! Η εμπειρία, που ονομάζεται AI-Volution, δημιουργήθηκε στο εμπορικό κέντρο Semua House και η Samsung την περιγράφει ως εξής: Φανταστείτε τον εαυτό σας να βυθίζεται στην καρδιά της δράσης,…

Η JBL τα σπάει και το Πάσχα!

Το Πάσχα πλησιάζει και φέρνει μαζί του αξέχαστες οικογενειακές στιγμές, ανοιξιάτικες εξορμήσεις και μεγάλα γλέντια. Ποιο είναι το κοινό σημείο όλων; Η κατάλληλη μουσική! Ηχεία, ακουστικά, ηχομπάρες ή partyboxes είναι εδώ για να συνοδεύσουν τις πασχαλινές σου αναμνήσεις. Οι ήχοι του Πάσχα, που είναι γνώριμοι σε όλους μας, γίνονται ακόμη πιο δυνατοί. Η μουσική γίνεται…

Η σειρά compact φωτογραφικών εκτυπωτών Canon SELPHY γιορτάζει την 20η της επέτειο

Η Canon ανακοίνωσε ότι η σειρά compact φωτογραφικών εκτυπωτών SELPHY, τα μοντέλα της οποίας δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να εκτυπώνουν πανεύκολα φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και να απολαμβάνουν τη διαδικασία της εκτύπωσης με πολλούς τρόπους, θα γιορτάσει την 20η επέτειό της το 2024. Η σειρά SELPHY δημιουργήθηκε το 2004 ως απάντηση στην αυξημένη ζήτηση για…

Οι ειδικοί της Kaspersky αναφέρουν: Πάνω από δύο κρίσιμα περιστατικά κυβερνοασφάλειας την ημέρα το 2023

Η συχνότητα των περιστατικών υψηλής σοβαρότητας με άμεση ανθρώπινη εμπλοκή ξεπέρασε τα δύο ανά ημέρα το 2023, σύμφωνα με την ομάδα Kaspersky Managed Detection and Response (MDR). Στο τελευταίο MDR Analyst Report, παρατήρησαν αυτή την τάση σε όλους τους κλάδους με τον χρηματοπιστωτικό, τον ΙΤ, τον κυβερνητικό και τον βιομηχανικό τομέα να βρίσκονται στην κορυφή…

Πασχαλινές διακοπές γεμάτες φαντασία με το Vodafone TV

Φέτος το Πάσχα, το Vodafone TV φέρνει τη μαγεία στο σπίτι, προσκαλώντας όλη την οικογένεια να απολαύσει μια πλούσια συλλογή από ταινίες κινουμένων σχεδίων, σειρές και ντοκιμαντέρ για κάθε ηλικία, μέσα από την πλατφόρμα που συνδυάζει με μοναδικό τρόπο το περιεχόμενο της HBO και τον κατάλογο του Disney+ και δημιουργεί αξέχαστες στιγμές για όλη την…

“YOU. MADE BY YOU.”: Το βιωματικό πρόγραμμα αυτογνωσίας για νέους του WHAT’S UP συνεχίζεται σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Πάτρα

Το πρωτότυπο βιωματικό πρόγραμμα αυτογνωσίας του WHAT’S UP, “YOU. MADE BY YOU.”, συνεχίζεται με επόμενους σταθμούς τη Θεσσαλονίκη (18/5), τη Λάρισα (25/5) και την Πάτρα (1/6). Οι εγγραφές για τα events ξεκίνησαν και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ.  Το πρόγραμμα, που εντάσσεται στις δράσεις της COSMOTE για την στήριξη της κοινωνίας, απευθύνεται σε…

Share

Επιστροφή από το διάλειμμα. Τα παιδιά δεν ξέρουν ακόμη τι είναι αριθμός αλλά πλέον από την προηγούμενη «ώρα» έμαθαν ότι σε ένα «κράτος» (λέγεται Τοπολογία) εκεί, δύο «σχήματα» τα θεωρούν ίδια αν μόνο με τέντωμα ή πίεση (κανένα κόψιμο ή κόλλημα άκρων) να μπορεί το ένα να μοιάσει στο άλλο. Ετσι ένα λαστιχένιο τετράγωνο θα θεωρούμε πως γίνεται και τρίγωνο ή κύκλος. Κάτι που δεν επιτρέπεται στο κράτος της… Γεωμετρίας.

Αν όμως σε κάποιο σχήμα «φυτρώνουν» σε σημείο ή σημεία περισσότερα από δύο κλαδιά, όπως στα οχτάρια, στα σχήματα με θηλιές, στο γράμμα Θ, αυτά θα πάνε αλλού. Η κρίσιμη ερώτηση εδώ που μπορεί να την κάνει και ένα παιδί είναι: «Τελικά πόσα σχήματα έχουμε;». Για την απάντηση αρκεί να ζωγραφίσουμε μια απλή γραμμή και σε αυτήν να σχεδιάσουμε επάνω της μια άλλη έστω μικρότερη σε μήκος που να την τέμνει. Ακολουθεί δίπλα και άλλη με δύο τέτοιες, εγκάρσιες στην αρχική, γραμμές. Συνεχίζουμε να αυξάνουμε και να γεμίζουμε το χαρτί ή τον πίνακα. Το συμπέρασμα είναι πως υπάρχουν τέτοια σχήματα ατελείωτα πολλά (δεν έχει νόημα να αναφερθεί εδώ η λέξη «άπειρα» αφού ακόμη δεν έχουν εμφανιστεί οι αριθμοί).

Πολυπλοκότητα με… λουκουμάδες!

Υπάρχουν όμως σχήματα που μαγνητίζουν περισσότερο το ενδιαφέρον μας. Η ευθεία και ο κύκλος έρχονται αμέσως στο μυαλό. Ομως μια στιγμή. Αν ζούμε στο κράτος της Τοπολογίας και έχουμε ένα κομμάτι ευθύ σύρμα αυτό δεν μπορούμε να το λυγίσουμε και να προκύψει ένας κύκλος; Η απάντηση είναι όχι, διότι αυτές οι δύο άκρες της ευθείας είναι κάτι το ιδιαίτερο και δεν επιτρέπεται έτσι απλά να ενώνονται. Οπότε για να καθαρίσουμε εντελώς το έδαφος της περιοχής που ξεκινήσαμε να δουλεύουμε μαζί με τα παιδιά (στη συνέχεια θα επισκεφθούμε και περιοχές όπου εκεί θα φυτρώνουν και δέντρα και άλλα σχήματα με διπλά και τριπλά κλαδιά) λέμε πως έχουμε έλθει σε επαφή πρώτα με σχήματα  που δεν έχουν κάποια ξεχωριστά σημεία, ούτε άκρες ούτε σταυροδρόμια ούτε κλαδιά. Τέτοια είναι μια γραμμή που εκτείνεται τόσο πολύ ώστε δεν μπορούμε να δούμε τα άκρα της όσο και αν σηκωθούμε στις μύτες των ποδιών μας, ένας κύκλος, η πολύ λεπτή επιφάνεια ενός μπαλονιού (ξεκινήσαμε δηλαδή να εξερευνούμε κάτι που λέγεται πολυπλοκότητα, αλλά η λέξη είναι αρκετά περίπλοκη σε αυτό το στάδιο ακόμη και για να την εκστομίσουμε). Ακόμη και ένας μεγάλος λουκουμάς (ανθυγιεινός αλλά ευπρόσδεκτος αν προσγειωθεί μέσα σε μια τάξη την ώρα ενός τέτοιου μαθήματος) με το μεγάλο στρογγυλό άνοιγμα στη μέση κάνει παρέα με τα προηγούμενα σχήματα. Ενας δίσκος όμως του σερβιρίσματος ή από βινύλιο δεν «παίζει», διότι έχει όλα αυτά τα ιδιαίτερα σημεία που αποτελούν την περιφέρειά του. Τα σχήματα δηλαδή φτιάχνουν παρέες.

Και στην παρέα δεν θα παραλείψουμε να βάλουμε και μια λωρίδα χαρτί που πρώτα την στρίβουμε 1 ή 3 ή και 5 φορές (πάντα μονός αριθμός) κατά 180 μοίρες πριν κολλήσουμε τα  δύο άκρα της μεταξύ τους. Εκεί να δεις παιχνίδι, για μεγάλους και μικρούς, με μια επιφάνεια που έχει μόνο μία όψη!

  1. Μια πάπια βρίσκεται στο κέντρο κυκλικής λίμνης ενώ έξω από τη λίμνη καραδοκεί αλεπού που όμως δεν μπαίνει στο νερό. Αλλά και η πάπια δεν μπορεί να πετάξει μακριά αν δεν πατήσει πρώτα στο χώμα. Η αλεπού τρέχει γύρω-γύρω με ταχύτητα τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την ταχύτητα της πάπιας μέσα στο νερό. Μπορεί η πάπια να αποδράσει από αυτή τη δύσκολη κατάσταση και πώς;
  2. Σε έναν μικρό φεουδαρχικό καταυλισμό με 66 μέλη υπάρχει ένας πρίγκιπας και 65 υπήκοοι. Μέχρι κάποια στιγμή είχαν όλοι για μισθό, μαζί και ο πρίγκιπας, από 1 χρυσό νόμισμα. Ο πονηρός πρίγκιπας όμως τώρα ξύπνησε και προτείνει κάθε τόσο και νέο μισθολόγιο. Το καθένα από αυτά το υπερψηφίζουν όσοι παίρνουν αύξηση και το καταψηφίζουν όσοι έχουν μείωση ενώ αδιαφορούν όσοι δεν έχουν μεταβολή. Γίνεται δεκτή κάθε φορά η αλλαγή αν υπάρχει πλειοψηφία υπέρ της. Ο πρίγκιπας δεν ψηφίζει. Ποιο ποσό από τα 66 νομίσματα μπορεί να φθάσει να παίρνει;

Οι λύσεις των προηγούμενων κουίζ

  1. Σε μια παρέα ο Α και η Β έπρεπε να τραβήξουν από ένα φύλλο της τράπουλας (που δεν περιέχει τζόκερ). Δεν πρέπει να το γυρίσουν και να το δουν αλλά μόνο να το κρατήσουν ψηλά έτσι ώστε ο άλλος του ζευγαριού να μπορεί να το δει. Στη συνέχεια καλούνται να γράψουν ο καθένας τους τι χρώμα νομίζουν ότι έχει το χαρτί που κρατούν εκείνοι (μαύρο ή κόκκινο). Κερδίζουν αν ο ένας τουλάχιστον από τους δυο μαντέψει το σωστό χρώμα του χαρτιού που κρατάει. Απαγορεύονται τα νοήματα και οι κινήσεις χειλιών και ματιών. Πριν όμως ξεκινήσουν να τραβήξουν φύλλο, τους επιτρέπεται μια ολιγόλεπτη συνεννόηση. Οπότε συμφωνούν ο Α όποιο χρώμα δει στον απέναντι να γράψει και για το δικό του το ίδιο. Και ο Β ό,τι χρώμα δει να γράψει το αντίθετο. Διότι στην πραγματικότητα οι συνδυασμοί θα είναι Κόκκινο-Κόκκινο, Μαύρο-Μαύρο, Μαύρο-Κόκκινο, Κόκκινο-Μαύρο. Ο ένας θα πει ΚΚ ή ΜΜ και ο άλλος ΜΚ. Ενα από όλα θα το πετύχουν.
  2. Είχαμε 4 άτομα που το καθένα παίρνει ένα φύλλο από την τράπουλα και χωρίς να το δει το κρατάει έτσι ώστε να το βλέπουν οι άλλοι τρεις. Στη συνέχεια ο καθένας γράφει σε ένα χαρτί τι νομίζει πως είναι το δικό του φύλλο: Μπαστούνι, Σπαθί, Καρό ή Κούπα. Ποια συνεννόηση θα έπρεπε να κάνουν από πριν ώστε ένας τουλάχιστον να μαντέψει σωστά; Απάντηση: Η συνεννόηση έχει να κάνει με το να δώσουν αριθμούς στα τέσσερα είδη, συγκεκριμένα: Μπαστούνι=0, Σπαθί=1,Καρό=2, Κούπα=3. Επίσης παίρνουν από έναν προσωπικό αριθμό και οι παίκτες, π.χ. Α=0, Β=1, Γ=2, Δ=3. Δίνουμε στη συνέχεια ένα παράδειγμα. Εστω ότι ο Α, τα χαρτιά που βλέπει των άλλων, αντιστοιχούν στους αριθμούς (Β:1, Γ:3, Δ:3), ο Β: (Α:0, Γ:3, Δ:3), ο Γ: (0, 1, 3) και ο Δ: (0, 1, 3). Ας δούμε πρώτα το πώς θα πρέπει να ενεργήσει ο καθένας από τους παίκτες, χωρίς εξήγηση. Ο Α θα αθροίσει αυτά που βλέπει στους άλλους, δηλαδή 1+3+3 =7 και θα σκεφτεί ποιον αριθμό θα πρέπει να προσθέσει σε αυτό το άθροισμα ώστε όταν κάνει την (ακέραια) διαίρεση με το 4 να πάρει υπόλοιπο 0, δηλαδή τον προσωπικό αριθμό που του έχει δοθεί από την αρχή. Αυτόν τον αριθμό, δηλαδή το 1(=Σπαθί) θα γράψει στο χαρτί του. Για τον Β θα έχουμε 0+3+3 = 6, άρα για να δώσει η διαίρεση με το 4 υπόλοιπο 1 (τον αριθμό του Β), θα πρέπει να προσθέσουμε 3, και ο Β γράφει στο χαρτί του 3, δηλαδή Κούπα. Αντίστοιχα για τους Γ και Δ προκύπτουν οι αριθμοί 2 και 3. Μια ματιά στους αριθμούς που έβλεπε ο καθένας μας πείθει πως μόνον ο Δ βρήκε το δικό του χαρτί σωστά. Αλλά δεν τελειώσαμε φυσικά εδώ. Ζητούμε από τους αναγνώστες να μας στείλουν μια όσο γίνεται καλύτερη εξήγηση του γιατί δουλεύει αυτή η λύση έτσι.