Ξεκίνησε ο δημόσιος διάλογος στην Αθήνα για τα ηλεκτρικά πατίνια, ποιά μέτρα θα παρθούν για τον έλεγχό τους

Related

Οι Unboxholics στην εκπομπή Watch Next της COSMOTE TV

Λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας τους «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», οι Unboxholics φιλοξενούνται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 26/4, COSMOTE Cinema 1HD και Youtube κανάλι της COSMOTE TV) στην κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Ο Σάκης και ο Αλέξανδρος Καρπάς μιλούν στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους, που είναι…

Underwonder: Η Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της

Με μία ξεχωριστή ειδική προβολή, παρουσία των συντελεστών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου η επίσημη παρουσίαση του νέου ντοκιμαντέρ "UNDERWONDER”, σε παραγωγή της COSMOTE TV. Το "UNDERWONDER” είναι μία τετραμερής σειρά ντοκιμαντέρ, η οποία αποκαλύπτει υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από τη σπηλαιοκατάδυση. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης, προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς, το…

Εξάμηνο AI course για Marketers λανσάρει η Sherpa Society

Με εισηγητή τον Vincent Sider, AI Lead Course Director στο Chartered Institute of Marketing και ακαδημαϊκό υποστηρικτή το BCA College. H Sherpa Society, συνεχίζοντας να παρέχει στα στελέχη του Marketing αποτελεσματική εκπαίδευση που θα τους βοηθήσει να ξεχωρίσουν στην αγορά, δημιούργησε την “AI Academy for Marketers” σε συνεργασία με τον Vincent Sider, AI Trainer &…

Kaspersky: Απατεώνες στοχεύουν χρήστες του Telegram για να κλέψουν Toncoins

Οι απατεώνες προσπαθούν να κλέψουν Toncoins (TON) από χρήστες του Telegram σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά αναβαθμιζόμενο σύστημα που περιλαμβάνει ενισχυτές κρυπτονομισμάτων και παραπομπές φίλων σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί τουλάχιστον από τον Νοέμβριο του 2023. Η εμφάνισή του εν μέσω της αυξανόμενης δημοτικότητας του TON και του Telegram…

Η νέα σειρά 12 Pro Series 5G έκλεψε την λάμψη στο catwalk της Kathy Heyndels, στο Athens Fashion Week

Με αφορμή τo 34ου AXDW η realme ήταν χορηγός στο εντυπωσιακό show της Kathy Heyndels και του Μάριου Τόγκου,  που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο Αθηνών το Σάββατο  20 Απριλίου και ώρα 21:30, όπου παρουσιάστηκε η νέα συλλογή της Kathy Heyndels η οποία αναδεικνύει την κάθε γυναίκα. Συγκεκριμένα η συλλογή αυτή έχει εμπνευστεί από τα λουλούδια…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Ferrari και HP ανακοινώνουν την νέα τους ονομαστική συνεργασία

Η Ferrari και η HP ανακοίνωσαν μια ιστορική, πολυετή συνεργασία. Συνδέοντας δύο από τις πιο εμβληματικές εταιρείες στον κόσμο, η συνεργασία περιλαμβάνει μια κοινή δέσμευση για την προώθηση της βιώσιμης καινοτομίας και την επιτάχυνση της στοχευμένης τεχνολογίας στην ομάδα Scuderia Ferrari Formula 1, στην ομάδα Scuderia Ferrari Esports και στην Scuderia Ferrari Driver Academy. Επιπλέον,…

COSMOTE: απεριόριστα δεδομένα για 1 μήνα -η πιο φθηνή τιμή της αγοράς

Απεριόριστα δεδομένα (data) για 1 ολόκληρο μήνα δίνει η Cosmote με 11.90 ευρώ που αυτή τη στιγμή αποτελεί ίσως το φθηνότερο πακέτο και το μεγαλύτερο σε διάρκεια. Η προσφορά είναι διαθέσιμη για τους συνδρομητές COSMOTE: Οικιακού Συμβολαίου, Καρτοσυμβολαίου & Mobile Internet Συμβολαίου Εταιρικού Συμβολαίου & Business Cost Control COSMOTE Neo Cosmote: Απεριόριστα data για 7 ημέρες…

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data 7 μέρες για Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η Cosmote, για να μπορούν να σερφάρουν από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται.Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους οικιακούς και…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Στο μεγαλύτερο δίκτυο κινητής στη χώρα με κορυφαίες ταχύτητες

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Η.Π.Α.: Οι πωλήσεις iPhone επιβραδύνονται, ενώ το Android κερδίζει συνεχώς έδαφος!

Ως γνωστόν εδώ και αρκετά χρόνια, iOS και Android δίνουν μια μάχη μέχρι τελικής πτώσεως. Ενώ η Apple ανανεώνει σε ετήσια βάση τη σειρά iPhone, κατασκευαστές όπως η Samsung, η Xiaomi και η Oppo δίνουν μεγάλη μάχη για να εξασφαλίσουν όλο και πιο αυξημένο μερίδιο αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση ένα νέο report, το…

OnePlus 8 και 8 Pro: Φτάνουν στο… τέλος της διαδρομής, καθώς μόλις έλαβαν το τελευταίο τους OS update!

Δύο smartphones της OnePlus που παρουσουάστηκαν τ0 2020, έλαβαν πρόσφατα την ενημέρωση OxygenOS 13 και μάλλον όπως όλα δείχνουν αυτό ήταν και το τελευταίο τους update.  Φυσικά μιλάμε για τα OnePlus 8 και OnePlus 8 Pro που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους αφού εκτελούσαν την πιο πρόσφατη έκδοση OxygenOS 13.1.0.587. Αυτό δείχνει…

Πραγματοποιήθηκε η επίσημη προβολή της νέας σειράς ντοκιμαντέρ UNDERWONDER της COSMOTE TV

Με μία ξεχωριστή ειδική προβολή, παρουσία των συντελεστών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου η επίσημη παρουσίαση του νέου ντοκιμαντέρ "UNDERWONDER”, σε παραγωγή της COSMOTE TV. Το "UNDERWONDER” είναι μία τετραμερής σειρά ντοκιμαντέρ, η οποία αποκαλύπτει υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από τη σπηλαιοκατάδυση. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης, προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς, το…

inin.gr | Cosmote: Ξεπερνάει τους πάντες δίνοντας απεριόριστα data για 1 μήνα

You don't have permission to access /cosmote-xepernaei-tous-pantes-dinontas-aperiorista-data-gia-1-mina/ on this server.

Share

Πραγματοποιήθηκε εχθές, 8 Μαϊου, η 1η εσπερίδα για τη μικροκινητικότητα (micro-mobility) με τίτλο “Μικρο-κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις: Τάσεις, Ρυθμιστικό Πλαίσιο και Προοπτικές”, στην αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στην Αθήνα. Η εσπερίδα οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε από το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ, στο πλαίσιο του Οδοιπορικού του ΣΕΣ με τίτλο “Ασφαλείς και έξυπνες μετακινήσεις στη δεκαετία 2020-2030”.

unnamed

Επίσημο χαιρετισμό απήυθυνε ο Υφυπουργός Ενέργειας κ.Γιώργος Δημαράς, ο οποίος στάθηκε κυρίως στην ανάγκη να λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα αστικά κέντρα λόγω του μεγάλου όγκου οχημάτων αλλά και του φόρτου των κεντρικών και δευτερευόντων οδών, που μειώνει το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων σε συνδυασμό με την άνοδο των θερμοκρασιών σε παγκόσμιο επίπεδο, την υπερβολική ρύπανση και την προβληματική ρυμοτομία, αλλά και την έλλειψη υποδομών για πεζούς και ποδηλάτες. Τόνισε πως τα ηλεκτρικά πατίνια και γενικότερα τα ηλεκτροκίνητα, ατομικά μέσα μεταφοράς είναι οικολογικά και μπορούν να τροφοδοτούνται μέσω ΑΠΕ, αλλά θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα των χρηστών μέσω της χρήσης κράνους, ενώ παράλληλα εξέφρασε την πεποίθηση πως πρέπει να μειωθούν συνολικά οι ταχύτητες κίνησης των οχημάτων στις πόλεις, αλλά και ο αριθμός τους καθαυτός, τα επόμενα χρόνια.

60219530_954447388058768_4311768142910062592_n

Κατά το 1ο μέρος της εσπερίδας, που ήταν ανοιχτή και στο κοινό, παρακολουθήσαμε την παρουσίαση του Country Manager της Hive στην Ελλάδα, κ.Παύλου Βλασόπουλου, ως εκπροσώπου μιας εκ των δύο εταιρειών ενοικίασης e-scooters που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Ο κ.Βλασόπουλος τόνισε πως πρέπει να διαφυλαχθούν τα δικαιώματα των πεζών, αλλά υπογράμμισε πως τα μέσα αυτά δεν είναι παράνομα, κάτι που χαρακτήρισε ως “μύθευμα”. Παρ’ότι δεν είναι υποχρεωμένα από το νόμο να είναι ασφαλισμένα για αστική ευθύνη έναντι τρίτων, η Hive ασφαλίζει τα δικά της οχήματα, απαγορεύει τη χρήση από ανήλικα άτομα και δίνει οδηγίες στους αναβάτες για ορθή χρήση τους, ενώ συνεργάζεται και με το ινσιτούτο οδικής ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”. Ανέφερε πως υπάρχουν καταγεγραμμένα μόλις 4 ατυχήματα με e-scooters στην Ελλάδα μέχρι στιγμής, ιδιωτικά και ενοικιαζόμενα, με τα περισσότερα από αυτά να οφείλονται σε μη ορθή χρήση των αναβατών τους. Η εταιρεία ενθαρρύνει τη χρήση κράνους (αλλά δεν την επιβάλλει) και ο κ.Βλασόπουλος κατέληξε λέγοντας πως τα e-scooters είναι ένα συμπληρωματικό μέσο μικρών αποστάσεων, το οποίο μπορεί και να συνδυαστεί με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

60169182_2030882687216655_7596848109175439360_n

Ίσως την πλέον ενδιαφέρουσα παρουσίαση της εκδήλωσης πραγματοποίησε η κα. Ζωή Χριστοφόρου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παν. Πατρών με ενεργή εμπλοκή στη διαδικασία ρύθμισης των e-scooters και στο Παρίσι, η οποία παρέθεσε μερικά πολύ σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση που επικρατεί στη Γαλλία. Εκεί, τα e-scooters και γενικότερα τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) χρησιμοποιούνται ευρέως από μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και έχουν διατεθεί σε ιδιώτες πάνω από 101.000 οχήματα από το 2017, ενώ στο Παρίσι μόνο υπάρχουν 15.000 ενοικιαζόμενα e-scooters από τις 10 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην πόλη. Μάλιστα, η χρήση τους γνώρισε τρομακτική άνοδο από το καλοκαίρι του 2018 και έπειτα, με τις μηνιαίες μετακινήσεις που αφορούν μονάχα μια από τις εταιρείες, τη Lime, να ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια το Δεκέμβριο του περασμένου έτους και με σαφή ανοδική τάση.

59798053_618283575250030_812218164380172288_n

Μόλις τις τελευταίες μέρες μάθαμε κάποιες σχεδόν οριστικές λεπτομέρειες για το νέο κανονισμό ελέγχου και ρύμθμισης των e-scooters στη Γαλλία και η κα.Χριστοφόρου επιβεβαίωσε τις πληροφορίες αυτές. Από το Σεπτέμβριο του 2019, λοιπόν, τα e-scooters θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός πόλης, κάνοντας χρήση του οδικού δικτύου μαζί με τα υπόλοιπα οχήματα όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 25 Km/h, υποχρεωτική χρήση κράνους και υποχρεωτική ύπαρξη χειροφρένου, κόρνας, ανακλαστικών αυτοκόλλητων και φώτων, ενώ το βράδυ ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας γενικότερα, ο αναβάτης θα πρέπει να φοράει ανακλαστικό γιλέκο ή κάτι αντίστοιχο. Στα πεζοδρόμια τα e-scooters θα μπορούν να κινηθούν με μέγιστη ταχύτητα 6 Km/h, ουσιαστικά ως “πεζοί” και δε θα επιτρέπεται η στάθμευσή τους σε σημεία που εμποδίζουν τη χρήση του πεζοδρομίου. Στο θέμα της ασφάλισης, η Γαλλία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα καθώς όλοι πολίτες είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένοι για αστική ευθύνη έναντι τρίτων, ακόμα και όσοι κυκλοφορούν πεζοί. Επίσης, μια, ακόμη, σημαντική διαφορά σε σχέση με την Ελλάδα είναι πως όλα τα παιδιά διδάσκονται θεωρητικά τον Κ.Ο.Κ. στο σχολείο, σε εφηβική ηλικία και αποκτούν “προ”-διπλωμα οδήγησης, μέχρι ότου δώσουν γραπτές και πρακτικές εξετάσεις για την απόκτηση της άδειας οδήγησης με πλήρη ισχύ. Τέλος, ένα ενδιαφέρον στατιστικό αφορούσε τα καταγεγραμμένα ατυχήματα στο Παρίσι το 2018 με τουλάχιστον ένα τραυματία (49), τα οποία ναι μεν σημείωσαν αύξηση 20% σε σχέση με το 2017, αλλά παραμένουν σε σχετικά χαμηλό επίπεδο συγκριτικά με τις συνολικές διαδρομές με e-scooters).

59363220_560052617852965_6520496572852076544_n

Εν συνεχεία, το λόγο πήρε ο κ.Μάνος Παρίσης, Διευθυντής Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος τόνισε πως ο ΚΟΚ δε μπορεί, με την υπάρχουσα μορφή του, να ρυθμίσει και να ορίσει τη χρήση των ΕΠΗΟ και τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματα του αναβάτη τους και ασφαλώς πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, ώστε το νέο, αυτό, μέσο μετακίνησης να ενταχθεί ομαλά στην καθημερινότητά μας. Σχετικές διαβουλεύσεις θα πραγματοποιηθούν σύντομα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο μεταξύ των εκπροσώπων των κρατών-μελών, όμως το θεσμικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα δε θα ακολουθεί απαραίτητα κάποια γενική οδηγία της Ε.Ε., αλλά μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα κράτη της Ε.Ε. μέχρι στιγμής. Αξίζει να αναφερθεί, πάντως, πως ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη έχουν ισχύον θεσμικό πλαίσιο ειδικά για τα ΕΠΗΟ και οι περισσότερες τα έχουν εντάξει στον υπάρχον ΚΟΚ τους, αλλά είναι σαφές πως αυτό δεν αρκεί σε πολλές περιπτώσεις.

59687383_2177870665631164_3875378390231941120_n

Στο 2ο μέρος της εσπερίδας πραγματοποίηθηκε ανοικτός διάλογος μεταξύ των παρευρισκομένων, των ομιλητών αλλά και panel με εκπροσώπους του ΕΜΠ (Θάνος Βλαστος, Καθηγητής ΕΜΠ, Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας), του Πανελλήνιου Συλλογου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (κ. Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος) και του Δήμου Αθηναίων (κ.Λευτέρης Καστανάκης, Γενικός Γραμματέας), ενώ σύντομη τοποθέτηση πραγματοποίησε και ο Βουλευτής και Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, κ.Γεώργιος Ουζουρζίδης, υπερ της χρήσης και ένταξης ΕΠΗΟ. Κατά τη διαδικασία αυτή έγινε σαφές πως αν και η πλειονότητα των παρευρισκόμενων θεωρεί τα e-scooters βιώσιμα μεταφορικά μέσα και όχι “παιχνίδια”, υπάρχει ένα μεγάλο κενό όσον αφορά τη ρύθμισή τους και ουσιαστικά δεν προβλέπονται από τον ισχύοντα ΚΟΚ στην Ελλάδα σαν ξεχωριστή κατηγορία οχημάτων, με αποτέλεσμα τυπικά να μην απαγορεύεται η χρήση τους στο οδικό δίκτυο (πλην αυτοκινητοδρόμων και δρόμων ταχείας κυκλοφορίας, φυσικά), αρκεί να κινούνται στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος και επί του ερείσματος αυτού, όπου υπάρχει και φυσικά μόνο αν δεν υφίσταται ποδηλατόδρομος στο σημείο εκείνο.

57009039_10155866654240563_8710454685745545216_o

Εκπρόσωπος της έτερης εταιρείας ενοικιαζόμενων e-scooters που δραστηριοποιείται στη χώρα μας, της Lime, βρέθηκε επίσης στην εσπερίδα αλλά δεν τοποθετήθηκε δημόσια, ενώ αναφορές έγιναν και στην ανάγκη αυστηρού ελέγχου των προδιαγραφών των οχημάτων που εισάγονται από χώρες εκτός Ε.Ε. αλλά και των πιθανών υποχρεώσεων των εισαγωγέων και των διανομέων τους στην αγορά. Σε σχετική ερώτησή μας όσον αφορά την εφαρμογή υψηλών δασμών σε οχήματα τέτοια κατηγορίας δεν υπήρξε σαφής απάντηση, ενώ σε ερώτησή μας προς τον εκπρόσωπο της Hive όσον αφορά τη δυνατότητα χρήσης των ενοικιαζόμενων οχημάτων από χρήστες χωρίς το “ξεκλείδωμά” τους μέσω του app, έστω και σε περιορισμένο βαθμό (μικρή ταχύτητα), επίσης δε λάβαμε σαφή απάντηση για τη δυνατότητα εφαρμογής κάποιας αποτελεσματικότερης μεθόδου στο μέλλον, αλλά άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο και αναμένουμε σχετική ενημέρωση. Τέλος, όσον αφορά πιθανούς κανόνες που θα συμπεριληφθούν στον ΚΟΚ για τα ΕΠΗΟ, η πλέον πιθανή μέγιστή ταχύτητά τους θα οριστεί στα 25 Km/h επί του οδοστρώματος, όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και στα 6 Km/h επί των πεζοδρομίων, με υποχρεωτική χρήση κράνους. Όσον αφορά το θέμα της ασφάλισης και της κατοχής άδειας οδήγησης από τους χρήστες ΕΠΗΟ, δεν υπήρξε κάποια σαφής αναφορά, αλλά θεωρείται πολύ πιθανό πως και τα δύο θα είναι υποχρεωτικά, όμως ερωτηματικό παραμένει ο τρόπος ελέγχου και περιορισμού τους και το αν θα γίνεται με βάση την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα ή τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει το όχημα, βάσει τεχνικών χαρακτηριστικών που ορίζει/ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

hive

Θεωρούμε δεδομένο πως οι διαδικασίες δημιουργίας θεσμικού πλαισίου για τα ΕΠΗΟ θα απαιτήσουν μεγάλο χρονικό διάστημα, υπολογίζοντας και την προεκλογική περίοδο που διανύουμε, έτσι η ένταξη των οχημάτων στον ΚΟΚ πιθανότατα δε θα ολοκληρωθεί πριν το 2020, αλλά έστω κι έτσι, η έναρξη του δημόσιου διαλόγου είναι γεγονός και θα βοηθήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών. Να σημειωθεί πως με βάση ανεπίσημα στοιχεία, στη χώρα μας έχουν διατεθεί πάνω από 4.000 ΕΠΗΟ τον τελευταίο 1,5 χρόνο, ενώ άκρως ενδιαφέροντα ήταν και τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη βάση κατόχων ΕΠΗΟ, τα οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.