Νέο πρόστιμο ύψους 1,49 δις. ευρώ στη Google από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Related

Έτοιμο να ταράξει τα νερά της VfM κατηγορίας το νέο Poco F6 Pro!

Η σειρά των εμβληματικών “flagship killers” smartphones της Poco αναμένεται σύντομα να δεχτεί ένα νέο entry! Πρόσφατα, το πολλά υποσχόνενο Poco F6 Pro εντοπίστηκε στη βάση δεδομένων της FCC, λαμβάνοντας την απαιτούμενη πιστοποίηση από την αμερικανική υπηρεσία. Με βάση λοιπόν τα specs που έχουν παρουσιαστεί, το Poco F6 Pro θα διαθέτει μπαταρία 5.000 mAh. Κοιτάζοντας…

Κι εγένετο το… Pura! Αλλαγή ονόματος για την εμβληματική σειρά “P” της Huawei!

Κοιτάζοντας μπροστά και αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τις προκλήσεις των τελεταίων ετών, αν μη τι άλλο η Huawei αποδεικνύεται “πολύ σκληρή για να πεθάνει” στην αγορά των smartphones (ειδικότερα στην αγορά της Κίνας). Έτσι λοιπόν, ο κινεζικός κολοσσός της τεχνολογίας προχώρησε στην πρώτη παρουσίαση των νέων της πλάνων, τα οποία  για αρχή αφορούν στην έναρξη μιας…

Eπιστρέφει στο θρόνο της η Samsung με άνοδο πωλήσεων smartphones 7,8% (IDC)

Άλλη μια έκθεση της IDC για την παγκόσμια αγορά smartphones που κυκλοφόρησε πρόσφατα περιγράφει τις τάσεις που επικρατούν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Τα νέα στατιστικά δεδομένα καλύπτουν την περίοδο του 1ου τριμήνου του 2024, αναφέροντας πως η Samsung για ακόμη μία φορά ανέκτησε την πρώτη θέση από την Apple, αλλά αυτό οφειλόταν περισσότερο στις χαμηλότερες…

Ταχύτητες έως και 10 Gbps στο δίκτυο Cosmote Fiber

Ταχύτητες έως και 10Gbps μέσω οπτικών ινών φέρνει, για πρώτη φορά, όπως επισημαίνει, η Cosmote στο δίκτυο Cosmote Fiber, στο πλαίσιο πιλοτικού έργου το οποίο υλοποιεί σε περιοχές της Αττικής, όπως Χαλάνδρι, Μαρούσι, Νέο Ψυχικό, Παλαιό Ψυχικό, Φιλοθέη, Χολαργό και Παπάγου. Μέσα από το πιλοτικό έργο, το οποίο εγκαινιάστηκε χθες, επιλεγμένοι χρήστες θα απολαμβάνουν, σύμφωνα…

Η Microsoft και η Google βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των επιθέσεων Phishing το 1ο τρίμηνο του 2024: Η έρευνα της Check Point αναδεικνύει...

Η Check Point Research (CPR), ο τομέας Threat Intelligence της Check Point Software Technologies Ltd. ( και κορυφαίος πάροχος πλατφόρμας ασφάλειας στον κυβερνοχώρο που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη και παρέχεται μέσω cloud, δημοσίευσε την τελευταία κατάταξη Brand Phishing Ranking για το 1ο τρίμηνο του 2024. Η κατάταξη αναδεικνύει τις μάρκες που μιμούνται συχνότερα οι εγκληματίες…

Κορυφαία ποιότητα σε μοναδική τιμή: Το realme Note 50 θέτει νέα δεδομένα στην entry level κατηγορία κινητών

Η realme, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα smartphone στον κόσμο, λανσάρει τη νέα της-entry level-συσκευή το realme Note 50. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της realme, Sky Li, δήλωσε: «Η γέννηση της σειράς Note δεν αφορά απλά το λανσάρισμα ενός προϊόντος ή την αύξηση του μεριδίου που κατέχουμε στην αγορά. Είναι η απάντησή μας στις προκλήσεις…

Η COSMOTE συμβάλλει στην ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και στις δεξιότητες του αύριο

Πριν από 10 χρόνια εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από κάθε γωνιά της χώρας, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη ρομποτική, να αναπτύξουν STEM δεξιότητες και να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη, μέσα από τον πρώτο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & STEM, που διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2014 από τον STEM Education με στρατηγικό…

Η OpenSky και η Canon Ελλάδας γιόρτασαν την επίσημη έναρξη της συνεργασίας τους με μία όμορφη βραδιά στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας

Η Canon Ελλάδας χαιρετίζει με χαρά την έναρξη της συνεργασίας της με την εταιρεία OpenSky MPS S.A., μια φρέσκια, δυναμική παρουσία στον κλάδο της τεχνολογίας και της εκτύπωσης. Η Canon, ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές εκτυπωτικών λύσεων στον κόσμο, και η OpenSky ένωσαν τις δυνάμεις τους με σκοπό να προσφέρουν κορυφαίες υπηρεσίες εκτύπωσης, διαχείρισης εγγράφων…

Μία δεκαετία τώρα η COSMOTE συμβάλλει στη διάδοση και ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Ελλάδα

Για τους Boomers, τους Generation X ακόμα και τους Millennials όταν μαθαίνουν περί εκπαιδευτικής ρομποτικής και σχετικών διαγωνισμών ήδη από το Δημοτικό, αποτελεί μία μεγάλη ευχάριστη έκπληξη. Λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι στα δικά τους χρόνια δεν υπήρχαν –τουλάχιστον για τις πρώτες δύο ηλικιακές κατηγορίες- ούτε καν κινητά, παρά παιχνίδι στις αλάνες και τα πρώτα…

Champions League: Super Ενισχυμένες, Missions & ΤΡΙΠΛΟ ΔΩΡΟ* στη Stoiximan με Cosmote TV!

Ο πρώτος ημιτελικός του Champions League βγαίνει το βράδυ της Τρίτης και το προϊόν της Stoiximan είναι συναρπαστικό! Σε ευρωπαϊκούς ποδοσφαιρικούς ρυθμούς η Stoiximan και με μία Προσφορά* Γνωριμίας που δεν χάνεται με ΤΡΙΠΛΟ ΔΩΡΟ*: 1 μήνα Cosmote TV  Δώρο* χωρίς κατάθεση Πολλές Εκπλήξεις* Τώρα η Stoiximan σε υποδέχεται με μία εκπληκτική ΤΡΙΠΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ* Γνωριμίας!…

Champions League: Super Ενισχυμένες, Missions & ΤΡΙΠΛΟ ΔΩΡΟ* στη Stoiximan με Cosmote TV! (16/4)

Ο πρώτος ημιτελικός του Champions League βγαίνει το βράδυ της Τρίτης και το προϊόν της Stoiximan είναι συναρπαστικό! Σε ευρωπαϊκούς ποδοσφαιρικούς ρυθμούς η Stoiximan και με μία Προσφορά* Γνωριμίας που δεν χάνεται με ΤΡΙΠΛΟ ΔΩΡΟ*: 1 μήνα Cosmote TV Δώρο* χωρίς κατάθεση Πολλές Εκπλήξεις* ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ Με Cosmote TV λοιπόν για…

Πασχαλινές προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας από τη Vodafone

Οι πασχαλινές προσφορές ξεκινούν στη Vodafone με χαμηλότερες τιμές σε μοναδικά προϊόντα τεχνολογίας όπως τα πιο καινοτόμα smartphones, tablets, wearables αλλά και αξεσουάρ ήχου, με ευκολίες πληρωμή σε έως 24 άτοκες δόσεις μέσω του Vodafone Flex ώστε όλοι να χαρίσουν τα πιο σύγχρονα δώρα στα αγαπημένα τους πρόσωπα. Αναλυτικότερα, μερικές από τις κορυφαίες συσκευές που…

Η Motorola παρουσιάζει μια νέα γενιά συσκευών edge βασισμένη στην τεχνολογία moto AI

Σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τις κορυφαίες προτάσεις της, η Motorola παρουσιάζει την πλέον εντυπωσιακή και ισορροπημένη σειρά συσκευών edge: τις motorola edge 50 ultra, motorola edge 50 pro και motorola edge 50 fusion. Μεταφέροντας τη συζήτηση στο τι είναι πραγματικά ουσιώδες σε ένα κορυφαίο smartphone, οι συσκευές αυτές προσφέρουν έναν εξυπνότερο συνδυασμό ιδανικών στοιχείων,…

Champions League: Super Ενισχυμένες, Missions & ΤΡΙΠΛΟ ΔΩΡΟ* στη Stoiximan με Cosmote TV! (16/4)

Ο πρώτος ημιτελικός του Champions League βγαίνει το βράδυ της Τρίτης και το προϊόν της Stoiximan είναι συναρπαστικό! Σε ευρωπαϊκούς ποδοσφαιρικούς ρυθμούς η Stoiximan και με μία Προσφορά* Γνωριμίας που δεν χάνεται με ΤΡΙΠΛΟ ΔΩΡΟ*: 1 μήνα Cosmote TV Δώρο* χωρίς κατάθεση Πολλές Εκπλήξεις* Με Cosmote TV λοιπόν για να μη χάσεις κανένα παιχνίδι σε…

Με Μπαρτσελόνα – Παρί και Ντόρτμουντ – Ατλέτικο Μαδρίτης για το Champions League οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (16/4)

Τα παιχνίδια Μπαρτσελόνα – Παρί και Ντόρτμουντ – Ατλέτικο Μαδρίτης για τα προημιτελικά του Champions League ξεχωρίζουν από τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (16/4).Το πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων περιλαμβάνει ακόμα τα πλέι της Euroleague, από τα οποία θα προκύψει ο αντίπαλος του Παναθηναϊκού στα πλέι οφ.Αναλυτικά:12:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 500 2024 Βαρκελώνη14:00 COSMOTE SPORT 6…

Share

Για καταχρηστικές πρακτικές στη διαδικτυακή διαφήμιση – παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων είναι το νέο πρόστιμο, ύψους 1,49 δις. ευρώ που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη Google.

google

Σύμφωνα με την ΕΕ η Google έκανε κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά, επιβάλλοντας σειρά περιοριστικών ρητρών σε συμβόλαια με ιστοτόπους τρίτων μερών, οι οποίες δεν επέτρεπαν στους ανταγωνιστές της Google να τοποθετούν τις δικές τους διαφημίσεις αναζήτησης στους εν λόγω ιστοτόπους.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2017, η Επιτροπή επέβαλε στην Google πρόστιμο ύψους 2,42 δισ. ευρώ για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της ως μηχανής αναζήτησης, επειδή παρείχε παράνομο πλεονέκτημα στην υπηρεσία σύγκρισης τιμών της ίδιας της Google και τον Ιούλιο του 2018, πρόστιμο ύψους 4,34 δισ. ευρώ για παράνομες πρακτικές σε κινητές συσκευές Android για την ενίσχυση της κυριαρχίας της μηχανής αναζήτησης της Google.

Η στρατηγική της Google για τη μεσιτεία διαδικτυακών διαφημίσεων αναζήτησης

Η ΕΕ αναλύει την συμπεριφορά της Google ως εξής: Ιστότοποι όπως των εφημερίδων, τα ιστολόγια ή οι ιστότοποι συγκέντρωσης ταξιδιωτικών υπηρεσιών ενσωματώνουν συχνά λειτουργία αναζήτησης. Όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί αναζήτηση χρησιμοποιώντας αυτή τη λειτουργία, ο ιστότοπος προβάλλει αποτελέσματα αναζήτησης αλλά και διαφημίσεις αναζήτησης, που εμφανίζονται παράλληλα με το αποτέλεσμα της αναζήτησης.

Η Google παρέχει τις εν λόγω διαφημίσεις αναζήτησης σε ιδιοκτήτες ιστοτόπων «εκδοτών» μέσω της πλατφόρμας AdSense for Search. Η Google λειτουργεί ως μεσίτης, όπως ένας διαφημιστικός μεσίτης, μεταξύ των διαφημιζόμενων και των ιδιοκτητών ιστοτόπων που επιθυμούν να επωφεληθούν από τον χώρο γύρω από τις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης στον ιστότοπό τους. Ως εκ τούτου, η AdSense for Search λειτουργεί ως πλατφόρμα μεσιτείας διαδικτυακών διαφημίσεων αναζήτησης.

Από το 2006 έως το 2016, η Google ήταν με μεγάλη διαφορά ο ισχυρότερος παράγοντας στη μεσιτεία διαδικτυακών διαφημίσεων αναζήτησης στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ), με μερίδιο αγοράς άνω του 70 %. Το 2016, η Google κατείχε επίσης μερίδια αγοράς που σε γενικές γραμμές υπερέβαιναν το 90 % στις εθνικές αγορές γενικής αναζήτησης και το 75 % στις περισσότερες εθνικές αγορές διαδικτυακής διαφήμισης αναζήτησης, όπου δραστηριοποιείται με το εμβληματικό προϊόν της, τη μηχανή αναζήτησης της Google, η οποία παρέχει αποτελέσματα αναζήτησης στους καταναλωτές.

Οι ανταγωνιστές στον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης αναζήτησης, όπως η Microsoft και η Yahoo, δεν μπορούν να πουλήσουν διαφημιστικό χώρο στις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης της Google.

Η παροχή υπηρεσιών μεσιτείας διαδικτυακών διαφημίσεων αναζήτησης από την Google στους σημαντικότερους από εμπορική άποψη ιστοτόπους εκδοτών πραγματοποιήθηκε μέσω συμφωνιών που αποτέλεσαν αντικείμενο ατομικής διαπραγμάτευσης. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς της, η Επιτροπή εξέτασε εκατοντάδες τέτοιες συμφωνίες και διαπίστωσε ότι:

•             Από το 2006, η Google συμπεριέλαβε ρήτρες αποκλειστικότητας στις συμβάσεις της. Αυτό σήμαινε ότι απαγορεύτηκε στους εκδότες να τοποθετούν στις σελίδες τους με αποτελέσματα αναζήτησης διαφημίσεις αναζήτησης από ανταγωνιστές. Η απόφαση αφορά εκδότες των οποίων οι συμφωνίες με την Google απαιτούν τέτοια αποκλειστικότητα για όλους τους ιστοτόπους τους.

•             Από τον Μάρτιο του 2009, η Google άρχισε σταδιακά να αντικαθιστά τις ρήτρες αποκλειστικότητας με τις λεγόμενες ρήτρες «προνομιούχας τοποθέτησης». Βάσει των εν λόγω ρητρών, οι εκδότες υποχρεώνονταν να φυλάσσουν τον πλέον επικερδή χώρο στις σελίδες με αποτελέσματα αναζήτησης για τις διαφημίσεις της Google και απαιτούνταν ένας ελάχιστος αριθμός διαφημίσεων της Google. Κατά συνέπεια, δεν επιτρεπόταν στους ανταγωνιστές της Google να τοποθετούν τις δικές τους διαφημίσεις αναζήτησης στα σημεία των σελίδων αναζήτησης των ιστοτόπων με τη μεγαλύτερη ορατότητα και τα περισσότερα κλικ.

•             Από τον Μάρτιο του 2009, η Google συμπεριέλαβε επίσης ρήτρες βάσει των οποίων οι εκδότες ήταν υποχρεωμένοι να ζητούν τη γραπτή έγκριση της Google για την πραγματοποίηση αλλαγών στον τρόπο με τον οποίο απεικονίζονται όλες οι διαφημίσεις των ανταγωνιστών. Αυτό σημαίνει ότι η Google μπορούσε να ελέγξει πόσο ελκυστικές ήταν οι ανταγωνιστικές διαφημίσεις αναζήτησης και, ως εκ τούτου, πόσα κλικ θα προσέλκυαν.

Η ΕΕ στην απόφασή της καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η Google κατέχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά μεσιτείας διαδικτυακών διαφημίσεων αναζήτησης στον ΕΟΧ τουλάχιστον από το 2006 και μετά. Το συμπέρασμα αυτό βασίζεται ιδίως στα πολύ υψηλά μερίδια αγοράς της Google, που υπερέβαιναν το 85 % κατά το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου. Η αγορά χαρακτηρίζεται επίσης από υψηλούς φραγμούς εισόδου. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι πολύ σημαντικές αρχικές και συνεχείς επενδύσεις που απαιτούνται για την ανάπτυξη και τη συντήρηση της γενικής τεχνολογίας αναζήτησης, μιας πλατφόρμας διαφήμισης αναζήτησης και ενός επαρκώς μεγάλου χαρτοφυλακίου τόσο εκδοτών όσο και διαφημιζόμενων.

Με βάση ένα ευρύ φάσμα στοιχείων, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η συμπεριφορά της Google έβλαψε τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές, και ότι κατέπνιξε την καινοτομία. Οι ανταγωνιστές της Google δεν ήταν σε θέση να αναπτυχθούν και να προσφέρουν εναλλακτικές της Google υπηρεσίες μεσιτείας διαδικτυακών διαφημίσεων αναζήτησης. Ως εκ τούτου, οι ιδιοκτήτες ιστοτόπων διέθεταν περιορισμένες επιλογές όσον αφορά την οικονομική εκμετάλλευση του χώρου στους ιστοτόπους τους και αναγκάστηκαν να βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην Google.