Μεγαλύτερη η ανάγκη για ψηφιακή ασφάλεια στη μετά-COVID εποχή για τους Έλληνες

Related

Η Νέα Εμπειρία Κωτσόβολος έφθασε στο αναβαθμισμένο, mega κατάστημα στη Λεωφόρο Συγγρού

Αμέτρητες επιλογές σε χιλιάδες προϊόντα, κορυφαίες προσφορές και ολοκληρωμένες λύσεις, συναντούν το καινοτόμο design και απογειώνουν την αγοραστική εμπειρία. Μία νέα εποχή ξεκινά για την Κωτσόβολος, καθώς μέσα από την πλήρη ανακαίνιση του καταστήματός της στη Λεωφόρο Συγγρού, καλωσορίζει τη Νέα Εμπειρία των καταστημάτων της, όπου τα προϊόντα και οι υπηρεσίες συμβαδίζουν για να καλύψουν…

Public: Υπηρεσία «Τα πάντα Άτοκα» που στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού

Σε μια εποχή όπου οι τιμές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τα Public ανατρέπουν τα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντας άτοκα και χωρίς κάρτα όλα τα προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών και ψυχαγωγίας. Με επίκεντρο τον πελάτη, αφουγκράζονται τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό σήμερα και δεσμεύονται να διατηρήσουν τα προϊόντα τους προσιτά μέσα από…

Πασχαλινό τραπέζι με σύμμαχο τα LG πλυντήρια πιάτων

Αν σας προβληματίζει το πλύσιμο των πιάτων μετά το πασχαλινό τραπέζι, τότε τα πλυντήρια πιάτων της LG Electronics (LG) θα σας λύσουν τα χέρια, καθώς συνδυάζουν κορυφαία τεχνολογία και ευκολία στο πλύσιμο των πιάτων με κομψότητα και στιλ που ομορφαίνει την κουζίνα σας. Η LG διαθέτει τόσο ελεύθερα όσο και εντοιχιζόμενα πλυντήρια πιάτων, καλύπτοντας τις…

Η Salesforce αναβαθμίζει τo MuleSoft με δυνατότητες ΑΙ για ευκολότερη αυτοματοποίηση και ενοποίηση εφαρμογών

Η Salesforce προχώρησε σε μια σειρά αναβαθμίσεων τεχνητής νοημοσύνης στις λύσεις αυτοματοποίησης, ενοποίησης και διαχείρισης API του MuleSoft. Οι βελτιστοποιήσεις αυτές στοχεύουν στο να βοηθήσουν τους προγραμματιστές και τους επιχειρηματικούς χρήστες να απλοποιήσουν τη ροή εργασιών και τις διαδικασίες, να επιταχύνουν την απόδοση της επένδυσης (time to value) και να αυξήσουν την παραγωγικότητα. Η λειτουργία…

Η GIGABYTE παρουσιάζει την limited edition σειρά μητρικών και καρτών γραφικών XTREME Prestige

Η GIGABYTE Technology ανακοινώνει την κυκλοφορία της σειράς XTREME Prestige Limited Edition, που περιλαμβάνει την μητρική Z790 AORUS XTREME X ICE και την κάρτα γραφικών AORUS GeForce RTX 4080 SUPER XTREME ICE 16G. Αυτή η exclusive έκδοση συνδυάζει κορυφαίες επιδόσεις με μοναδικό σχεδιασμό, καλύπτοντας τα απαιτητικά γούστα των gaming enthusiasts και των συλλεκτών. Η σειρά…

Η United Group συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης με αποτελέσματα – ρεκόρ για το 2023

Η United Group (UG), μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε επίδοση ρεκόρ για το οικονομικό έτος 2023. Ο όμιλος σημείωσε αύξηση 7%, τόσο στα έσοδα, όσο και στo EBITDAal σε 2.791 εκατ. ευρώ και 988 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Προσαρμόζοντας τον αντίκτυπο  της πώλησης των σταθμών βάσης τον Αύγουστο του 2023, ο όμιλος σημείωσε 10% οργανική αύξηση…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Πέμπτης

Το δεύτερο παιχνίδι του Παναθηναϊκού κόντρα στην Μακάμπι Τελ Αβίβ και η πρεμιέρα της Σάκκαρη στο Madrid Open κόντρα στην Βέκιτς ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές:02:00 COSMOTE SPORT 4 HD Μπόστον Σέλτικς – Μαϊάμι Χιτ 12:00 Novasports 6HD Ντόνα Βέκιτς – Μαρία Σάκκαρη Τένις 12:00 COSMOTE SPORT…

Η τελευταία σειρά τηλεοράσεων της Samsung φέρνει τη νέα εποχή της Samsung AI TV

Η Samsung Electronics Co., Ltd. παρουσίασε σήμερα στην εκδήλωση “Unbox & Discover” τη νέα σειρά τηλεοράσεων και soundbars για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοράσεων Neo QLED 8K και 4K, OLED και soundbar. Ως ο κορυφαίος κατασκευαστής τηλεοράσεων** στον κόσμο για 18 συναπτά χρόνια, οι φετινές προτάσεις της Samsung προσφέρουν εκπληκτική εμπειρία ψυχαγωγίας στο σπίτι, με…

Η Sonos αποκαλύπτει το πλήρως επανασχεδιασμένο Sonos App και φέρνει υπηρεσίες, περιεχόμενο και System Controls σε μία εξατομικευμένη Home Screen

Η Sonos αποκάλυψε την πιο εκτεταμένη επανασχεδίαση της εφαρμογής της που έχει γίνει ποτέ, δημιουργώντας μια άνευ προηγουμένου εμπειρία streaming που επιτρέπει στους ακροατές να οργανώνουν τις αγαπημένες τους λίστες, σταθμούς, άλμπουμ και πολλά άλλα από περισσότερες από 100 υπηρεσίες σε μια εξατομικευμένη οθόνη. Η νέα Home Screen παρέχει ταχύτερη πρόσβαση στον χειρισμό των Sonos…

Υποχρεωμένες να επισκευάζουν τις συσκευές και μετά το πέρας της εγγύησης οι εταιρίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Το νέο κανονιστικό πλαίσιο θα χρειαστεί να λάβει την τελική έγκριση από τα κράτη μέλη της Ε.Ε.  H Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε και επίσημα νέο σύνολο κανόνων που προστατεύουν το δικαίωμα των καταναλωτών στην επισκευή των συσκευών τους, με τόσο την ενθάρρυνση της αποκατάστασης των χαλασμένων συσκευών, αντί της αντικατάστασής τους. Ένας από τους κανόνες αυτούς προβλέπει…

Φωτογραφίζονται μαζί το επερχόμενο Google Pixel 9 Pro και το iPhone 15 Pro Max

Πλουσιότερο κατά τρία ακόμη νέα smartphones θα είναι από τον Οκτώβριο το line-up προιόντων της Google, αφού ξέρουμε πως εκείνη την περίοδο η εταιρεία θα κυκλοφορήσει τα νέα της Pixel 9, Pixel 9 Pro και Pixel 9 Pro XL. Πρόσφατα ακούσαμε ότι το Pixel Fold 2 έχει μετονομαστεί σε Pixel 9 Pro Fold και μπορεί να ενταχθεί σε αυτά. Το Pixel…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Η Νέα Εμπειρία Κωτσόβολος έφθασε στο αναβαθμισμένο, mega κατάστημα στη Λεωφόρο Συγγρού

Μία νέα εποχή ξεκινά για την Κωτσόβολος, καθώς μέσα από την πλήρη ανακαίνιση του καταστήματός της στη Λεωφόρο Συγγρού, καλωσορίζει τη Νέα Εμπειρία των καταστημάτων της, όπου τα προϊόντα και οι υπηρεσίες συμβαδίζουν για να καλύψουν κάθε σου ανάγκη. To νέο κατάστημα επί της Λεωφόρου Συγγρού 257-259, στη Νέα Σμύρνη, παρουσιάζει τον νέο κόσμο καταστημάτων…

Απεριόριστα data με μόλις 1,90€ για 5 ημέρες από τη Vodafone

Φέτος το Πάσχα, η Vodafone προσφέρει απεριόριστα data για όλους τους πελάτες συμβολαίου, εταιρικούς, οικιακούς και καρτοπρογράμματος για 5 ημέρες, με μόλις 1,90€. Επιπλέον, όσοι πελάτες ενεργοποιήσουν την προσφορά έως και τις 9/5 συμμετέχουν αυτόματα σε διαγωνισμό με δώρο 5 iPhone 15 Plus 128GB, ενώ ενεργοποιώντας εκ νέου την προσφορά μετά τη λήξη της, αυξάνουν…

Η LG MAGNIT All-in-One τιμήθηκε με το iF Design Award 2024

Το επαναστατικό προϊόν του τμήματος Business Solutions της LG Electronics (LG), η οθόνη LG MAGNIT All-in-One (LAAA Series), τιμήθηκε με το υψηλού κύρους iF DESIGN Award για το 2024. Η αναγνώριση αυτή υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας να παρέχει τεχνολογία αιχμής και καινοτόμο σχεδιασμό στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο. Η LG MAGNIT All-in-One…

Share

Αναμφίβολα, η πανδημία COVID-19 ανέδειξε την αξία της τεχνολογίας σε περιόδους κρίσης, καθώς μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητάς μας μεταφέρθηκε online και έννοιες όπως η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση μπήκαν για τα καλά στο λεξιλόγιό μας.

Τα νέα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Kaspersky επιβεβαιώνουν τα παραπάνω. Πέρα από το γεγονός ότι 3 στους 4 (75,2%) Έλληνες εμπιστεύτηκαν το διαδίκτυο για να ενημερωθούν και να αναζητήσουν πληροφορίες για την πανδημία, το χρησιμοποιήσαν πολύπλευρα για να καλύψουν ένα ευρύτερο φάσμα αναγκών μέσα στο 2020. Ειδικότερα, 3 στους 4 (75,8%) παρακολούθησαν διαδικτυακά κάποια ταινία, πάνω από τους μισούς (53,8%) παρήγγειλαν φαγητό μέσω διαδικτύου, σχεδόν 6 στους 10 (63,1%) επικοινώνησαν με γνωστούς/ συγγενείς μέσω ομαδικών βιντεοκλήσεων, ενώ σημαντικά λιγότεροι ήταν αυτοί που φλέρταραν ψηφιακά (30,3%) και πραγματοποίησαν ηλεκτρονικά αγορές από supermarket (29,5%).

Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, πως σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες (68,7%) δήλωσαν πως θα αντιμετώπιζαν μεγάλο πρόβλημα αν έχαναν τη σύνδεσή τους στο διαδίκτυο για μία ημέρα μέσα σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Ειδικά, όπως γίνεται εμφανές, για όσους εργάστηκαν σε συνθήκες τηλεργασίας μέσα στο 2020, το συγκεκριμένο πρόβλημα μπορεί να δυσχεράνει τη ροή της εργασίας τους. Ωστόσο, η έλλειψη σύνδεσης αποτελεί ένα ζήτημα εύκολα διαχειρίσιμο σε σχέση με αυτό της ψηφιακής ασφάλειας το οποίο μπορεί να διογκωθεί σε ένα περιβάλλον τηλεργασίας. Επομένως, σε μία πραγματικότητα όπου τα όρια της προσωπικής και της επαγγελματικής ζωής γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα μέσω της τηλεργασίας, είναι αναγκαίο να οχυρωθούμε ψηφιακά όσο αποτελεσματικότερα γίνεται, καλλιεργώντας σταδιακά μία κουλτούρα ψηφιακής ασφάλειας την οποία θα κουβαλήσουμε σε κάθε πτυχή της ζωή μας και μετά το πέρας της πανδημίας.

Τα στοιχεία της έρευνας φανερώνουν πως έχουν μπει τα θεμέλια για κάτι τέτοιο, αλλά θα χρειαστεί περισσότερη, ατομική και συλλογική προσπάθεια για να οικοδομηθεί πιο γερά μία φιλοσοφία ψηφιακής ασφάλειας στη χώρα μας. Είναι ενδεικτικό πως μόνο 1 στους 4 Έλληνες (25,6%) επένδυσε στη διαδικτυακή ασφάλεια του ιδιωτικού του δικτύου κατά τη φετινή χρονιά. Όσον αφορά την τηλεργασία, ενδιαφέρον παρουσιάζει πως σχεδόν 6 στους 10 (58,7%) εργάστηκαν απομακρυσμένα μέσω του προσωπικού τους υπολογιστή/ φορητού laptop, εκ των οποίων η πλειονότητα (75,8%) έχει εγκαταστημένα προγράμματα προστασίας απέναντι σε ιούς. Το στοιχείο που επισφραγίζει την ανάγκη για περισσότερη εκπαίδευση πάνω σε ζητήματα ασφάλειας είναι αυτό που θέλει μόνο μόνο 2 στους 10 Έλληνες (23,1%) εργαζόμενους σε συνθήκες τηλεργασίας να έχουν παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια για ασφαλή τηλεργασία κατά το τελευταίο 6μηνο.

Αναφορικά με τις πλατφόρμες που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο από τους Έλληνες για τηλεδιασκέψεις, νικητής βγήκε το Zoom καθώς ήταν η επικρατέστερη επιλογή για σχεδόν τους μισούς ερωτηθέντες (48,9%). Ακολουθούν το Skype με 41,8%, το Webex με 29,9%, το Viber με 24,7% και το Teams με 22,7%.

Την ανάγκη των Ελλήνων για μεγαλύτερη ψηφιακή ασφάλεια καταδεικνύουν και τα ευρήματα του Kaspersky Security Network για το 2020. Παρά το γεγονός ότι σε σύγκριση με το 2019 σημειώθηκε αισθητή μείωση του αριθμού των επιθέσεων σε σταθερούς υπολογιστές (-39,16%), καθώς και μείωση του συνολικού αριθμού ανιχνεύσεων κακόβουλου λογισμικού για φορητές συσκευές (-52,38%), όσον αφορά τα banking trojans σημειώθηκε τεράστια αύξηση της δραστηριότητάς τους σε σύγκριση με το 2019. Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν κατά 132,75% με το τρίτο τρίμηνο να παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 604,56%. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα γεγονότα είναι ότι, σε σύγκριση με πέρυσι, ο αριθμός των μοναδικών χρηστών στην Ελλάδα που επηρεάστηκαν φέτος από ransomware προγράμματα αυξήθηκε κατά 108,55%, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται τους πρώτους τρεις μήνες του έτους (296,01%). Τέλος, ο εγκλεισμός φαίνεται ότι οδήγησε και στη μείωση των stalkerware σε σύγκριση με το 2019 (-56,8%).

Ο Βασίλης Βλάχος, Channel Manager, Ελλάδα και Κύπρος, Kaspersky, σχολίασε αναφορικά με τα ευρήματα της έρευνας: «Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του 2020 αποδείχθηκε η επίγνωση πιθανών διαδικτυακών κινδύνων. Το κλειδί εδώ δεν είναι ότι η ξαφνική ζήτηση για διαδικτυακές υπηρεσίες – είτε σχετίζονται με την εργασία είτε για παράδοση φαγητού – αυξήθηκε. Πολλοί νέοι χρήστες ήταν άνθρωποι που κατ’ αρχήν απέφευγαν να εκτίθενται ψηφιακά. Δεν αγνόησαν απαραίτητα την ανάγκη για ψηφιακή ασφάλεια – απλά είχαν επιλέξει να μην χρησιμοποιούν ψηφιακές υπηρεσίες στο παρελθόν και ήταν λιγότερο «εκπαιδευμένοι» για το τι μπορεί να τους συμβεί στο διαδίκτυο. Αυτή η ομάδα ανθρώπων αποδείχθηκε μια από τις πιο ευάλωτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας – το επίπεδο συνειδητοποίησής τους σχετικά με τους διαδικτυακούς κινδύνους ήταν πολύ χαμηλό. Πρέπει να εργαστούμε από κοινού για την αύξηση του επιπέδου ευαισθητοποίησης σχετικά με την ψηφιακή ασφάλεια μεταξύ των απλών χρηστών».

«Επιπλέον, είναι πλέον σαφές ότι οι ψηφιακοί εγκληματίες επιλέγουν όλο και λιγότερο τους παραδοσιακούς τύπους επιθέσεων, όπως αυτές εναντίον υπολογιστών και η δημιουργία κακόβουλου λογισμικού για φορητές συσκευές και αναζητούν όλο και περισσότερο οικονομικά αποδοτικούς τρόπους για να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι εστιάζουν στα τραπεζικά trojans, σε trojanized νόμιμες εφαρμογές ή κακόβουλες εφαρμογές που έχουν τη δυνατότητα να υπερκαλύπτουν με ψεύτικες οθόνες σύνδεσης τραπεζικές εφαρμογές για να κλέψουν τα διαπιστευτήρια των θυμάτων και τα οποία μπορεί να είναι πραγματικά αποτελεσματικά», προειδοποιεί ο Βασίλης Βλάχος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η online έρευνα διενεργήθηκε από την aboutpeople για λογαριασμό της Kaspersky το διάστημα 11-13 Νοεμβρίου 2020 και σε αυτήν συμμετείχαν 825 άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω που κατοικούν στην Ελλάδα.