Η Alphabet έχει αφήσει τα πάντα στην άλρη στην ετοιμασία της για μια τεράστια αντιμονοπωλιακή μάχη. Η εταιρεία που έχει την κατοχή της Google χωρίζει τη μονάδα ευρωπαϊκών αγορών της και επιτρέπει στους ανταγωνιστές να υποβάλλουν προσφορές για διαφημίσεις. Αυτό δίνει την ελευθερία στη Google να ξεκινήσει τη μάχη με την ΕΕ σε σχέση με ισχυρισμούς ότι χρησιμοποιεί το λειτουργικό της σύστημα Android για να κυριαρχήσει στην αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Η Ευρωπαϊκή Κομισιόν επέβαλε στη Google πρόστιμο ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυτό το καλοκαίρι, αφού διαπίστωσε ότι η Google ενήργησε καταχρηστικά στον τομέα των αγορών. Είχε προσθέσει επίσης την προοπτική προστίμου 5 τοις εκατό των ημερήσιων εσόδων της κάθε μέρα, εάν η εταιρεία δεν είχε διορθώσει το πρόβλημα μέχρι την Πέμπτη.
Αντίπαλες ιστοσελίδες σύγκρισης αγορών μπορούν τώρα να αγοράσουν χώρο πάνω από τις σελίδες αναζήτησης της Google και να εμφανίσουν μια φωτογραφία σχετικού αγαθού και έναν σύνδεσμο με έναν λιανοπωλητή. Οι ανταγωνιστές παραπονούνται ότι αυτό τους αναγκάζει να πληρώνουν χρήματα στο μονοπώλιο αναζήτησης, παραβιάζοντας έτσι το πνεύμα των ανταγωνιστικών αγορών. Αλλά η λύση φαίνεται να επιλύει την καταγγελία ότι η Google προώθησε αθέμιτα τις δικές της υπηρεσίες.
Η Alphabet θα συνεχίσει επίσης με την έφεσή της. Αυτό είναι σημαντικό, καθώς η ιδέα ότι μια κυρίαρχη εταιρεία δεν μπορεί να ευνοήσει τις δικές της υπηρεσίες σε βάρος των αντιπάλων είναι αμφισβητήσιμη και θα μπορούσε να οδηγήσει σε μελλοντικές αγωγές εναντίον της Amazon, του Facebook και άλλων.
Αλλά η πραγματική δράση έχει να κάνει με το Android. Η πλειοψηφία των smartphones του κόσμου τροφοδοτείται από το λειτουργικό σύστημα που επινοήθηκε από την Google. Η εταιρεία δε χρεώνει τους κατασκευαστές για αυτό, αλλά οι καταναλωτές εκτιμούν αυτά τα τηλέφωνα επειδή μπορούν να κάνουν λήψη εφαρμογών. Η Κομισιόν λέει ότι η Alphabet ενεργεί καταχρηστικά παρέχοντας οικονομικά κίνητρα στους κατασκευαστές για να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την αναζήτηση Google και αναγκάζοντάς τους να την ορίσουν ως προεπιλογή εάν θέλουν να έχουν πρόσβαση στο κατάστημα εφαρμογών.
Το 90% των εσόδων της Alphabet προέρχεται από τη διαφήμιση. Και τα κινητά θα αντιπροσωπεύουν κατά πάσα πιθανότητα περίπου τα δύο τρίτα των καθαρών εσόδων ψηφιακής διαφήμισης φέτος, εκτιμά το eMarketer. Λαμβάνοντας υπόψη την υπαρξιακή απειλή σε περίπτωση που χάσει την επιρροή της στην αναζήτηση για κινητά, δεν είναι περίεργο που η Google θέλει όσο το δυνατόν λιγότερους περισπασμούς για να επικεντρωθεί σε αυτή τη μάχη.