Αποτυχία των Facebook και Google να αφαιρέσουν διαφημίσεις απάτης

Related

Η σκηνοθέτιδα της «Φόνισσας» στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

Λίγο πριν από την πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση της «Φόνισσας» αποκλειστικά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτρια της ταινίας, Εύα Νάθενα, κάθεται στον καναπέ της εκπομπής «Watch Next» και μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα (απόψε, Παρασκευή 19/4, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV). Στο επίκεντρο της συζήτησης, η πολύπλοκη ψυχοσύνθεση της Φραγκογιαννούς,…

Εύα Νάθενα: Η σκηνοθέτρια της «Φόνισσας» στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

Λίγο πριν από την πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση της «Φόνισσας» αποκλειστικά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτρια της ταινίας, Εύα Νάθενα, κάθεται στον καναπέ της εκπομπής «Watch Next» και μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα (απόψε, Παρασκευή 19/4, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV). Στο επίκεντρο της συζήτησης, η…

Διαθέσιμο για αγορά το vivo V40 SE στην Ευρώπη από 279,90 €!

Στα τέλη Μαρτίου, η vivo επισημοποίησε με αθόρυβο τρόπο ένα νέο τηλέφωνο για τις ευρωπαϊκές αγορές.  Αναφερόμαστε φυσικά για το V40 SE. Όπως έγινε γνωστό, η συγκεκριμένη συσκευή έχει αρχίσει τώρα να γίνεται διαθέσιμη για αγορά από ευρωπαϊκούς λιανοπωλητές. Αξίζει λοιπόν να αναφέρουμε ότι εντοπίστηκε στη Γερμανία με λιανική τιμή στα 279,90 € ή στα…

Εύα Νάθενα: Η σκηνοθέτρια της «Φόνισσας» στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Λίγο πριν από την πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση της «Φόνισσας» αποκλειστικά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτρια της ταινίας, Εύα Νάθενα, κάθεται στον καναπέ της εκπομπής «Watch Next» και μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα (απόψε, Παρασκευή 19/4, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV). Στο επίκεντρο της συζήτησης, η πολύπλοκη ψυχοσύνθεση…

Εύα Νάθενα: Η σκηνοθέτρια της «Φόνισσας» στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

Λίγο πριν από την πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση της «Φόνισσας» αποκλειστικά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτρια της ταινίας, Εύα Νάθενα, κάθεται στον καναπέ της εκπομπής «Watch Next» και μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα (απόψε, Παρασκευή 19/4, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV). Στο επίκεντρο της συζήτησης, η πολύπλοκη ψυχοσύνθεση της Φραγκογιαννούς,…

Το Kaspersky VPN κερδίζει το «Όσκαρ» των AV-TEST για την ταχύτητα και απόδοσή του

Μια νέα αξιολόγηση από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών AV-TEST απένειμε στo Kaspersky VPN το πιστοποιητικό “Εγκεκριμένο (Approved)”, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητά του ως κορυφαίου παρόχου γρήγορης και ασφαλούς συνδεσιμότητας σε πολλαπλές συσκευές και πλατφόρμες. Το Kaspersky VPN έχει επιτύχει αξιοσημείωτη βελτίωση, ξεπερνώντας τις παραμέτρους απόδοσης που το ίδιο είχε επιτύχει το 2022. Τα αποτελέσματα των δοκιμών…

Νέο κατάστημα e-Lenovo.gr στο κέντρο της Θεσσαλονίκης!

Με λαμπερά εγκαίνια από τη Lenovo ξεκινάει και επίσημα αύριο η λειτουργία του νέου της καταστήματος e-Lenovo.gr  “The New Lenovo Experience” που έρχεται στην Τσιμισκή 10 στη καρδιά της Θεσσαλονίκης για να φέρει εξυπνότερη τεχνολογία για όλους, κορυφαία εξυπηρέτηση, αλλά και να αλλάξει τα δεδομένα στο τεχνολογικό τοπίο της πόλης.  Η Lenovo, o Νο1 κατασκευαστής…

Η Westnet συμμετέχει στη BEYOND 2024

Με μία δυναμική γκάμα λύσεων τεχνολογίας, η Westnet, θα συμμετέχει αυτήν τη χρονιά στη BEYOND, τη διεθνή έκθεση ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας που θα πραγματοποιηθεί στις 25-27 Απριλίου στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, αποτελώντας έναν κόμβο δικτύωσης, ανταλλαγής γνώσεων και πρακτικής εμπειρίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Σε συνεργασία…

Πασχαλινές προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας από COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Ακόμα φθηνότερα μπορούν να αποκτήσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα τεχνολογίας οι καταναλωτές, και φέτος το Πάσχα, στην COSMOTE και τον ΓΕΡΜΑΝΟ. Μέχρι και τις 4 Μαΐου, δημοφιλή smartphones, laptops, tablets, smartwatches, τηλεοράσεις, κονσόλες gaming, έξυπνες λύσεις για το σπίτι, μικρές οικιακές συσκευές και αξεσουάρ από μια μεγάλη γκάμα περιμένουν τους καταναλωτές στα καταστήματα COSMOTE και…

Νέα LG OLED evo G4: Η εξέλιξη στην εμπειρία θέασης

Η LG Electronics παρουσιάζει τη νέα τηλεόραση LG OLED evo G4, ένα εκπληκτικό επίτευγμα στην τεχνολογία της εικόνας και του design. Η LG OLED evo G4 συνδυάζει την προηγμένη τεχνολογία OLED με την καινοτομία της LG και προσφέρει μια απόλυτα εκπληκτική εμπειρία θέασης σε κάθε σπίτι. Η LG OLED evo G4 φέρνει την επανάσταση στην…

Πασχαλινές προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας από COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Ακόμα φθηνότερα μπορούν να αποκτήσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα τεχνολογίας οι καταναλωτές, και φέτος το Πάσχα, στην COSMOTE και τον ΓΕΡΜΑΝΟ. Μέχρι και τις 4 Μαΐου, δημοφιλή smartphones, laptops, tablets, smartwatches, τηλεοράσεις, κονσόλες gaming, έξυπνες λύσεις για το σπίτι, μικρές οικιακές συσκευές και αξεσουάρ από μια μεγάλη γκάμα περιμένουν τους καταναλωτές στα καταστήματα COSMOTE και…

Ολυμπιακός-ΠΑΟΚ, ΑΕΚ-Παναθηναϊκός, Μάντσεστερ Σίτι-Τσέλσι, Μίλαν-Ίντερ: Όλα τα ντέρμπι «παίζουν» στην COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Μεγάλα ντέρμπι σε Ελλάδα και εξωτερικό έρχονται της εβδομάδα 19-25/4 στην COSMOTE TV. Τα κανάλια COSMOTE SPORT θα μεταδώσουν δύο αγώνες που θα κρίνουν πολλά στη «μάχη» της κατάκτησης της Stoiximan Super League. Πρόκειται για το Ολυμπιακός-ΠΑΟΚ (21/4, 20.30, COSMOTE SPORT 1HD) για την 6η αγωνιστική των playoffs και το ΑΕΚ-Παναθηναϊκός (24/4, 20.30,…

“Γκολ” και από την Cosmote TV μαζί με τον Ολυμπιακό!

Εκτός από τον Ολυμπιακό που πέτυχε χθες σπουδαία πρόκριση επί της Φενέρμπαχτσε, στην Κωνσταντινούπολη , κερδισμένη είναι και η Cosmote TV. Η πλατφόρμα του ΟΤΕ εκτός από τα σημαντικά ντέρμπι της Super League με όλες τις μεγάλες ομάδες ως και τον Μάιο, έχει πλέον τη δυνατότητα να συγκεντρώσει κι άλλους συνδρομητές και διαφημιστικά έσοδα με…

ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Αναδείχθηκε Great Place to Work για 3η συνεχή χρονιά

Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες αναδείχθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά ως εξαιρετικό περιβάλλον για εργασία καθώς απέκτησε και φέτος την Πιστοποίηση Great Place to Work στην Ελλάδα (CERTIFIED by Great Place to Work®).  Η συγκεκριμένη διάκριση βασίζεται στην ανώνυμη και εμπιστευτική έρευνα που διεξήγαγε ο οργανισμός Great Place to Work Hellas, παγκόσμιος ηγέτης στην κουλτούρα του χώρου…

Η Φόνισσα: Σε πρώτη πανελλήνια μετάδοση στην COSMOTE TV

Η απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα «Φόνισσα», σε σκηνοθεσία της Εύας Νάθενα, έρχεται σε πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση αποκλειστικά στην COSMOTE TV, την Κυριακή 21/4 στις 22:00, στο COSMOTE CINEMA 2HD. Λίγα λόγια για την ταινία Η Φόνισσα αποκλειστικά στην COSMOTE TV Το σενάριο της ταινίας υπογράφει η Κατερίνα Μπέη, ενώ την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη…

Share

Τόσο το Facebook όσο και η Google απέτυχαν να αφαιρέσουν από τις πλατφόρμες τους διαφημίσεις απάτης, κατόπιν σχετικών καταγγελιών από τα θύματα, αναφέρει ο οργανισμός «Witch?» που δραστηριοποιείται στην προστασία του καταναλωτή στη Βρετανία.

Σύμφωνα με έκθεση του οργανισμού, η Google απέτυχε να αφαιρέσει το 34% των διαφημίσεων απάτης για τις οποίες έγινε σχετική καταγγελία από καταναλωτές, ενώ το Facebook απέτυχε να εντοπίσει και να αφαιρέσει τις σχετικές διαφημίσεις σε ποσοστό 26%.

Από την πλευρά τους και οι δύο εταιρείες υποστηρίζουν ότι αφαίρεσαν τέτοιας κατηγορίας διαφημίσεις και επιπλέον ότι τις επισήμαναν ώστε να μην ξανά προβληθούν. Ωστόσο, η «Witch?» θεωρεί ότι θα έπρεπε να ακολουθηθεί μία τακτική περισσότερο προληπτική από την πλευρά των δύο κολοσσών του Διαδικτύου.

Η σχετική έκθεση αναφέρει επίσης ότι το 15% όσων συμμετείχαν στην έρευνα υποστήριξαν ότι έπεσαν θύματα τέτοιου είδους παραπλανητικών διαφημίσεων και ακολούθως το κατήγγειλαν. Το 27% αυτών ήταν στην πλατφόρμα του Facebook και το 19% στην Google. Το 43% των θυμάτων δεν ανέφεραν ότι όντως έπεσαν θύματα κάποιας παραπλανητικής διαφήμισης.

Στην περίπτωση του Facebook ο κύριος λόγος που οι άνθρωποι δεν προχώρησαν σε αναφορά της απάτης ήταν γιατί πίστευαν ότι δεν θα γινόταν τίποτα για να διαλευκανθεί η υπόθεση. Στην περίπτωση της Google αναφορά δεν έγινε κυρίως γιατί τα θύματα πολύ απλά δεν ήξεραν πώς να προχωρήσουν σε σχετική καταγγελία. Οι ερευνητές της «Witch?» κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η διαδικασία αναφοράς της Google ήταν πολύπλοκη και όχι ξεκάθαρη.

Προειδοποιήσεις προς τους καταναλωτές

Στην αναφορά της «Witch?» τονίζεται ότι «ο συνδυασμός μη δράσης από την πλευρά των εταιρειών σε περίπτωση που οι απάτες καταγγέλλονται, τα χαμηλά επίπεδα καταγγελιών από τα ίδια τα θύματα και η ευκολία με την οποία οι διαφημιστές μπορούν να αναρτήσουν νέες απατηλές διαφημίσεις ακόμα και μετά από το κατέβασμα των αρχικών διαφημίσεων, αποδεικνύει ότι οι online πλατφόρμες πρέπει να αποκτήσουν μια πολύ πιο προληπτική προσέγγιση επί του θέματος ώστε να αποτρέπουν τέτοιου είδους περιεχόμενο να φτάνει εξαρχής στις οθόνες των επίδοξων θυμάτων».

Παράλληλα, δημιουργήθηκε μία δωρεάν υπηρεσία scam-alert μέσω της οποίας επιχειρείται να υπάρχει προειδοποίηση προς τους καταναλωτές σχετικά με τις πλέον πρόσφατες τακτικές που ακολουθούν όσοι αναρτούν τέτοιου είδους διαφημίσεις.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι τεχνολογικοί γίγαντες, οι ρυθμιστικές αρχές και οι κυβερνήσεις πρέπει να κάνουν περισσότερα ώστε να προλαμβάνουν τέτοιου είδους απάτες. Αναφέρει στο BBC ο Άνταμ Φρεντς, ειδικός σε θέματα δικαιωμάτων του καταναλωτή στην «Witch?». «Οι διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να έχουν νομική ευθύνη για τον εντοπισμό, την κατάργηση και την αποτροπή ψεύτικου και απατηλού περιεχομένου στους ιστότοπούς τους… και η κυβέρνηση πρέπει να ενεργήσει τώρα», καταλήγει ο Φρεντς.

Οι αντιδράσεις των εταιρειών

Σε σχετική ανακοίνωση εκ μέρους του Facebook τονίζεται ότι «η απατηλή δραστηριότητα δεν επιτρέπεται στο Facebook ενώ λαμβάνουμε δράσεις εναντίον των ιστοσελίδων που αναφέρονται σε εμάς από την Which?». Από την πλευρά της η Google αναφέρει ότι έχει αφαιρέσει ή μπλοκάρει περισσότερες από 3,1 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβιάζουν τους κανονισμούς.

«Συνεχώς αναλύουμε διαφημίσεις, ιστοσελίδες και λογαριασμούς ώστε να εξασφαλίσουμε ότι άπαντες συμμορφώνονται με τις πολιτικές μας», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Google, ενώ τονίζεται επίσης ότι «έχουμε ξεκάθαρες πολιτικές που αφορούν τον χειρισμό τέτοιου είδους περιεχομένου, που τρέχει στην πλατφόρμα μας».

Η αλήθεια είναι ότι εταιρείες όπως το Facebook και η Google προφανώς έχουν κανόνες τι μπορεί και τι δεν μπορεί να διαφημιστεί από τις πλατφόρμες τους, αλλά αποδεικνύεται ουσιαστικά αδύνατο να ελέγχουν κάθε διαφήμιση πριν αυτή δημοσιευτεί καθώς κάτι τέτοιο θα είχε μεγάλο οικονομικό κόστος για τις ίδιες.

Ο προληπτικός έλεγχος ενδεχομένως να μην είναι η ιδανική λύση λόγω του όγκου των δεδομένων και πιθανά θα άφηνε και πάλι τους καταναλωτές ευάλωτους σε απάτες που θα βρίσκονται σε πλατφόρμες που άπαντες θεωρούν αξιόπιστες και ασφαλείς.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 1/3 των θυμάτων που συμμετείχαν στην έρευνα της «Witch?» απάντησαν ότι δεν τους ενδιέφερε η αναφορά της απάτης γιατί πίστευαν ότι το Facebook δεν θα προχωρούσε σε αφαίρεσή του.