Image default
TOP STORIES

Ψηφιακή οικονομία γένους θηλυκού: 26η η Ελλάδα στην Ε.Ε.

Γένους αρσενικού παραμένει η ψηφιακή οικονομία στην Ελλάδα. Η χώρα καταλαμβάνει την τρίτη θέση από το τέλος (26η) της ευρωπαϊκής κατάταξης ως προς τις ευκαιρίες, που εξασφαλίζει στις γυναίκες για ισότιμη συμμετοχή στην ψηφιακή οικονομία.

Η Φινλανδία, η Σουηδία, η Δανία και οι Κάτω Χώρες φιλοξενούν τις πλέον δραστήριες γυναίκες της ψηφιακής οικονομίαςΗ Φινλανδία, η Σουηδία, η Δανία και οι Κάτω Χώρες φιλοξενούν κάποιες από τις πλέον δραστήριες γυναίκες της ψηφιακής οικονομίας. Ωστόσο, οι γυναίκες στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Ελλάδα και την Ιταλία έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να συμμετέχουν στην ψηφιακή οικονομία μέσω της απασχόλησης τους, της χρήσης του διαδικτύου ή των δεξιοτήτων τους.

Η Ελλάδα με βαθμολογία 40,5 κατατάσσεται στην 26η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, με τον μέσο όρο της βαθμολογίας στην ΕΕ-28 να είναι 54,5. Αυτή την πραγματικότητα αποτυπώνει ο Πίνακας Αποτελεσμάτων για τις Γυναίκες στην Ψηφιακή Εποχή για το 2020, που δημοσιοποίησε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο πίνακας είναι ένα εργαλείο για τη μέτρηση της συμμετοχής των γυναικών στην ψηφιακή οικονομία. Αξιολογεί τα κράτη – μέλη της Ε.Ε. με βάση τον αριθμό των γυναικών που εργάζονται στον τομέα των ΤΠΕ, τις ψηφιακές τους δεξιότητες και τη χρήση του Διαδικτύου, βάσει 12 δεικτών.

Συνολικά στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα συμπεράσματα του πίνακα, η ψηφιακή οικονομία ανδροκρατείται. Οι Ευρωπαίες είναι λιγότερο πιθανό να εργάζονται στον τομέα των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών ή να έχουν σχετικές δεξιότητες.

Υστέρηση στην απασχόληση

Για την ακρίβεια, στην Ε.Ε. μόνο το 18% των ειδικών στις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών είναι γυναίκες (Women in Digital  Scoreboard). Επίσης, οι γυναίκες στην Ευρώπη έχουν – ακόμη και σήμερα – μικρότερες πιθανότητες, σε σύγκριση με τους άνδρες, να διαθέτουν εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες.

Μάλιστα, μόνο στις βασικές ψηφιακές δεξιότητες παρατηρείται μείωση του χάσματος μεταξύ των φύλων, από 10,5 % το 2015 σε 7,7 % το 2019. “Οι γυναίκες έχουν πρωτοστατήσει σε καινοτομίες όπως οι υπολογιστικοί αλγόριθμοι και ο προγραμματισμός, που ήταν καθοριστικής σημασίας για την πρόοδο της ψηφιακής τεχνολογίας. Η συμβολή των γυναικών στην ψηφιακή οικονομία της Ευρώπης είναι ζωτικής σημασίας. Πρέπει, λοιπόν, να κάνουμε περισσότερα για να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη Άντα Λάβλεϊς θα έχει τις ευκαιρίες που της αξίζουν”, σχολιάζει η Επιτροπή.

“Θα προετοιμάσουμε το έδαφος για την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των γυναικών σε όλη την Ε.Ε. με το προσεχές πρόγραμμα “Ψηφιακή Ευρώπη” και τουλάχιστον το 20% του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που προορίζεται για τις ψηφιακές τεχνολογίες”, ανέφερε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς κ. Τιερί Μπρετόν, προσέθεσε.

Ελληνικές επιδόσεις

Η Ελλάδα κατατάσσεται 24η μεταξύ των 28 κρατών – μελών της Ε.Ε. στη χρήση του Διαδικτύου από γυναίκες: το 72% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το Internet έναντι 84% στην Ε.Ε.

Η χώρα έχει μια πολύ κακή επίδοση στο ποσοστό των γυναικών που δεν έχουν κάνει ποτέ χρήση του Διαδικτύου, καθώς έρχεται 27η. Στην Ελλάδα, μία στις τέσσερις γυναίκες (24%) δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Internet, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ-28 είναι 10%.

Κακές είναι οι επιδόσεις της Ελλάδας και στη χρήση του online banking (26η) και στη χρήση του e-government (27η).

Καλύτερες είναι οι επιδόσεις της χώρας, όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες των γυναικών. Το 49% των γυναικών στην Ελλάδα έχει τουλάχιστον τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες, έναντι 56% στην Ε.Ε. Αυτή η επίδοση βάζει την Ελλάδα στην 21η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης. Πάνω από τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες διαθέτει το 22% των γυναικών, έναντι 31% που είναι ο μέσος ευρωπαϊκός όρος, τοποθετώντας την Ελλάδα στην 24η θέση.

Τέλος, όσον αφορά στην απασχόληση, η Ελλάδα έχει μια σημαντική επίδοση, καθώς κατατάσσεται 8η ανάμεσα στα 28 κράτη – μέλη στο ποσοστό των αποφοίτων STEM (14,5% στην Ελλάδα έναντι 14,3% στην Ε.Ε.). Ωστόσο, κατατάσσεται τελευταία (28η) ως προς το ποσοστό των ειδικών ΤΠΕ: μόλις το 0,6% των απασχολούμενων στις ΤΠΕ είναι γυναίκες, έναντι 1,6% στην ΕΕ.

Related posts

Σχεδόν 1 στους 2 γονείς δεν ξέρει τι μοιράζεται το παιδί του online

fiber

Με ρυθμό 21% αυξάνονται οι αγορές των Ελλήνων από online φαρμακεία

fiber

Big Tech και τηλεπικοινωνίες αντιμέτωπες με μια μεγάλη αλλαγή

fiber

Το Twitter μεγαλώνει προσθέτοντας άλλους 5 εκατομμύρια χρήστες

fiber

Οι μηχανές δεν μπορούν να ονειρευτούν

fiber

Πτώση 14% στις πωλήσεις συσκευών, παγκοσμίως, το 2020 φέρνει η πανδημία

fiber