Image default
MARKET

Στο τιμόνι του ΟΤΕ μέχρι τον Ιούνιο του 2023 ο Μιχάλης Τσαμάζ

«Υπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης: Είτε παίζεις άμυνα και ελπίζεις για το καλύτερο, είτε αντιμετωπίζεις την κρίση ως ευκαιρία, καταλήγεις σε μια συγκεκριμένη στρατηγική και βγαίνεις στην επίθεση».

Ο Μιχάλης Τσαμάζ είναι επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ, από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, από το Νοέμβριο του 2010. Η ανανέωση της θητείας του, η οποία ανακοινώθηκε χθες, μέχρι την 30 Ιουνίου 2023, (έληγε Ιούνιο του 2021), δεν θα μπορούσε να ξαφνιάσει. Υπό τη διοίκηση του κ. Τσαμάζ ο ΟΤΕ εξυγίανε τα οικονομικά του, δημιούργησε νέες πηγές εσόδων και μετασχηματίστηκε σε μια σύγχρονη εταιρεία τεχνολογίας με τον πελάτη στο επίκεντρο και την Cosmote ως ενιαία εμπορική μάρκα για τα προϊόντα του Ομίλου σε σταθερή, κινητή, internet και τηλεόραση.

Επόμενη μεγάλη πρόκληση για τον ΟΤΕ αποτελεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Ήδη από το 2016, ο κ. Τσαμάζ έθεσε ως όραμα για τον Όμιλο να γίνει παράδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη. Προχωρά ταχύτατα το δικό του digital transformation μέσα από ένα στρατηγικό πρόγραμμα 360°, που κινείται σε τρεις κατευθύνσεις: Την εμπειρία του πελάτη, τα δίκτυα και την εσωτερική λειτουργία του.

Την ερχόμενη τετραετία για την περαιτέρω αναβάθμιση των δικτύων σταθερής και κινητής οι επενδύσεις του ΟΤΕ θα διαμορφωθούν σε 2 δισ.. ευρώ, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχει εκπονηθεί. Ο σχεδιασμός αυτός αποτελεί συνέχεια των επενδύσεων που έχουν ήδη υλοποιηθεί την περασμένη δεκαετία, ύψους 4,7 δισ.. ευρώ (πάνω από το 60% των συνολικών επενδύσεων του κλάδου) καθιστώντας τον ΟΤΕ ως τον μεγαλύτερο επενδυτή σε νέες τεχνολογίες και υποδομές στην Ελλάδα. Η συνολική συμβολή της δραστηριότητάς του Ομίλου στο ελληνικό ΑΕΠ φτάνει τα 5,7 δισ.. ετησίως, που αντιστοιχεί στο 3,2% του ΑΕΠ. Η επίδρασή του στα δημόσια έσοδα υπερβαίνει τα 1,6 δισ.., ή 2,6% των συνολικών εσόδων του Δημοσίου από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, ενώ αντιπροσωπεύει πάνω από το 10% της κεφαλαιοποίησης του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Τα νούμερα καταγράφουν τις αλλαγές που έχουν επέλθει στην επιχείρηση την τελευταία δεκαετία κατά την οποία η επιχείρηση διοικείται από τον κ. Τσαμάζ: Το 2010 ο όμιλος ΟΤΕ είχε μείωση εσόδων 8%. Μόνο εκείνη τη χρονιά έχασε 500.000 πελάτες. Ο καθαρός δανεισμός ανερχόταν σε 4,3 δισ.. ευρώ και το ετήσιο κόστος προσωπικού στην Ελλάδα ήταν 1 δισ.. ευρώ.

Στο τέλος του 2019 η κεφαλαιοποίηση του ΟΤΕ ήταν 6,8 δισ. από 1,4 δισ. το 2011, σχεδόν 5 φορές επάνω, με τη μετοχή του να καταγράφει άνοδο 402%, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοση στην Ευρώπη και με διαφορά, όπως έχουν αναγνωρίσει οι διεθνείς οίκοι. Την ίδια στιγμή ο δανεισμός του μειώθηκε 85% στα 0,655 δισ.. ευρώ, το κόστος προσωπικού 52% στα 0,47 δισ.. ενώ έχει διαθέσει περί το 1 δισ. ευρώ για την εθελουσία έξοδο εργαζομένων, οι πελάτες με ευρυζωνικές υπηρεσίες αυξήθηκαν 80% από 1,11 εκατ. το 2010 σε 2 εκατ. το 2019 και οι πελάτες στην Cosmote TVαπό 50.000 σήμερα είναι 555.000.

Το 2019 έκλεισε με τον Όμιλο ΟΤΕ να έχει εγκαταστήσει πάνω από το 75% των συνολικών γραμμών Fiber To The Home της χώρας (οπτική ίνα στο σπίτι). Περί τα 150.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις δύναται να έχουν εγγυημένες ταχύτητες Internet με 100% οπτική ίνα και στόχος είναι μέχρι το 2022 η κάλυψη FTTH να φτάσει σταδιακά το 1 εκατομμύριο. Στην κινητή τηλεφωνία ο ΟΤΕ διαθέτει την μεγαλύτερη πληθυσμιακή κάλυψη 4G στην Ελλάδα, φτάνοντας περίπου το 99%, αλλά και 4G+, τεχνολογίας LTE Advanced, με πληθυσμιακή κάλυψη 96% και παράλληλα προετοιμάζεται για την επόμενη γενιά της ασύρματης επικοινωνίας, το 5G.




Ο μετασχηματισμός του ΟΤΕ, case study στο Harvard

Ο επιτυχημένος μετασχηματισμός του ΟΤΕ εν μέσω της δεκαετούς οικονομικής κρίσης υπό την ηγεσία Τσαμάζ, προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Harvard (Harvard Business School). H κορυφαία Σχολή στο είδος της πραγματοποίησε πρόσφατα μια μελέτη περίπτωσης (case study), η οποία εστίασε στην κατάσταση και τα δεδομένα που αντιμετώπιζε ο Όμιλος OTE το 2010, όταν ξεκινούσε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα καθώς και στη στρατηγική της διοίκησης και την υλοποίησή της για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας και της δυναμικής ανάπτυξής της. Η μελέτη περίπτωσης «OTE: Managing in Times of National Crisis» είναι διαθέσιμη για φοιτητές και καθηγητές ώστε να διδάσκεται στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Harvard και σε άλλα πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, ως παράδειγμα διοίκησης σε δυσμενή οικονομικά περιβάλλοντα.

Βιώσιμη ανάπτυξη (sustainability)
«Αν θέλουμε να κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας έναν κόσμο καλύτερο για όλους, πρέπει να αναλάβουμε όλοι δράση. Πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να καλύπτουμε τις ανάγκες μας, χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο το μέλλον των επόμενων γενιών. Αυτό είναι το νόημα της βιώσιμης ανάπτυξης.»

Ο ΟΤΕ αξιοποιεί τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία, με στόχο τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου για όλους. Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικής στρατηγικής του Ομίλου, και διέπει όλη τη λειτουργία του, από τα προϊόντα που διαθέτει για τους πελάτες του, μέχρι τη διαφάνεια στις συναλλαγές με τους συνεργάτες του. Από τη θωράκιση των οικονομικών επιδόσεων, μέχρι τη συμβολή του στην κοινωνία και τις πρωτοβουλίες του για την προστασία του περιβάλλοντος.

Το 2019, η κοινωνική συνεισφορά του Ομίλου ανήλθε σε περίπου 3,7 εκατ. Επίκεντρο των δράσεων του, ήταν η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων ανθρώπων όλων των ηλικιών, αλλά και η κάλυψη καίριων αναγκών της κοινωνίας, στηρίζοντας ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, τα παιδιά, την εκπαίδευση, την επιχειρηματικότητα, τις τοπικές κοινωνίες, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό.

Το περιβάλλον έχει κεντρική θέση στη στρατηγική του Ομίλου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Βασικοί άξονες της περιβαλλοντικής στρατηγικής του, είναι η μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, η ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, μέσα από τεχνολογικές λύσεις όπως το Internet of Things (ΙοΤ), αλλά και η ευαισθητοποίηση του κοινού. Το 2019, για πρώτη φορά, ο Όμιλος ΟΤΕ μείωσε δραστικά τη χρήση των πλαστικών μίας χρήσης σε κτίρια και καταστήματα, ενώ έθεσε φιλόδοξους στόχους που αφορούν στην εκπομπή άμεσων και έμμεσων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

Related posts

Τ.Η.Ε: Προσχέδιο διατάγματος για επικαιροποίηση των όρων χρήσης ραδιοφάσματος από συσκευές μικρής εμβέλειας

fiber

Και με τη «βούλα» της Επιτροπής Ανταγωνισμού η εξαγορά της τηλεόρασης Alpha

fiber

Στις 23 Αυγούστου ξεκινά η διάθεση του νέου Samsung Galaxy Note 10

fiber

Επικοινωνία στο άπειρο με το νέο πλάνο Unlimited Everything της PrimeTel!

fiber

Gwyneth Paltrow για Κορωνοϊό: «Τα έχω ζήσει ήδη στα γυρίσματα του “Contagion”»

fiber

Ικανοποίηση στον ΟΤΕ για τα αποτελέσματα 9μήνου

fiber