Image default
TOP STORIES

Περί τα €300 εκατ. θα δαπανήσουν online οι Έλληνες τη Black Friday

Έρευνες – Μελέτες

- -

Στα επίπεδα των €280-300 εκατ. εκτιμάται ο τζίρος των καταστημάτων από τη φετινή Black Friday στην Ελλάδα, ο οποίος λόγω του lockdown θα γίνει ψηφιακά. Πάντως, τα δύο τρίτα (73%) των Ελλήνων καταναλωτών απαντούν ότι δεν σχεδιάζουν να κάνουν αγορές τη φετινή Black Friday.

2,3 εκατ. Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζουν να ψωνίσουν τη φετινή Black Friday-Τα 2/3 εξ αυτών μέσω ΔιαδικτύουΑπό το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω Διαδικτύου (σ.σ. ακόμη και πριν από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων). Ένα ποσοστό 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά.

Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές, οι οποίες εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο (η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες). Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι, κατά μέσο όρο, αυτά τα 2,3 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας €140 κατά μέσο όρο.

Ένα ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι €50, ενώ το 27% απαντά ότι θα προχωρήσει σε αγορές από €51 έως €100. Είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των €500. Αυτό σημαίνει ότι ένα ποσοστό του καταναλωτικού κοινού έχει αναβάλει σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχει καλύτερες προσφορές. Ο εκτιμώμενος τζίρος – πωλήσεις για τις επιχειρήσεις, με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία, ανέρχεται σε €300 εκατ.

Στροφή στο online κανάλι

Την παραπάνω εικόνα περιγράφει η νέα μέτρηση στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).  Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 850 ατόμων, την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020.

Αντικείμενο της έρευνας ήταν οι καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα, με έμφαση στην αγορά της Black Friday. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε πριν από την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η φετινή αγορά της Black Friday αφορούσε ένα συγκεκριμένο κοινό, με την πλειοψηφία των σχεδιαζόμενων αγορών να είναι μέσω Διαδικτύου.

Το ΙΕΛΚΑ σημειώνει ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων, που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.

Related posts

Οι δαπάνες για την Τεχνητή νοημοσύνη θα διπλασιαστούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια

fiber

Πως ο κ. Μ. Τσαμάζ οδηγεί τον ΟΤΕ στον 21ο αιώνα

fiber

Πώς μας κλέβουν μεμονωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα…

fiber

Η Apple σχεδιάζει να ξεκινήσει μια Υπηρεσία Συνδρομών Ειδήσεων

fiber

Το 2017 ήταν κακή χρονιά για το Facebook, το 2018 θα είναι χειρότερη

fiber

Η Ευρώπη μένει πίσω στην τεχνολογική κούρσα

fiber