Image default
TOP STORIES

Ο COVID-19 έκανε τις αγορές μόδας ψηφιακή υπόθεση στην Ελλάδα

Ψηφιακή υπόθεση παραμένει, κατά κύριο λόγο, η αγορά μόδας στην Ελλάδα ακόμη και μετά το lockdown, που επιβλήθηκε για τον περιορισμό της διάδοσης του νέου κορωνοϊού. Το τελευταίο δίμηνο τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (54%) ξόδεψαν περισσότερα σε αγορές μόδας online, ενώ μόλις το 22% ψώνισε σε φυσικά καταστήματα.

Το 54% των Ελλήνων ξόδεψε περισσότερα σε αγορές μόδας online, ενώ μόλις το 22% ψώνισε σε φυσικά καταστήματαΣυνολικά, ένα εντυπωσιακό ποσοστό της τάξης του 73% των καταναλωτών προχώρησε σε αγορές μόδας τους τελευταίους δύο μήνες, ενώ μόλις το 13% δήλωσε ότι προσπαθεί να κάνει οικονομία, αποφεύγοντας ακόμη και την επίσκεψη στα μαγαζιά.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η τρίτη και πιο πρόσφατη έρευνα του GLAMI, η οποία παρουσιάζει την “επόμενη μέρα” για την online αγορά μόδας, με δεδομένα σχετικά με τον τρόπο που άλλαξε η καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, μετά την πανδημία. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, οι Έλληνες εμπιστεύονται τις προσφορές των καταστημάτων.

Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι πολλά καταστήματα μετά την πανδημία έχουν συνεχώς προσφορές ακόμη και πριν τις επίσημες καλοκαιρινές εκπτώσεις, οι καταναλωτές δεν φαίνονται καχύποπτοι. Το αντίθετο μάλιστα, αφού το 62% βρίσκει θετικό ότι βρίσκει προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές. Ειδικότερα για την online μόδα, οι Έλληνες πραγματοποιούν online αγορές κυρίως λόγων των καλύτερων τιμών (35% των ερωτηθέντων), των εκπτώσεων (28%), αλλά και της θετικής άποψης που έχουν ή που αποκόμισαν τους τελευταίους μήνες (28%). 

Online ή offline;

Από την έρευνα προκύπτει, εξάλλου, ότι η “κλασική βόλτα” ήταν, για το 33% των ερωτηθέντων, ο λόγος που επισκέφθηκαν κάποιο φυσικό κατάστημα μόδας. Σημαντικοί παράγοντες επιλογής ήταν, επιπλέον, οι εκπτώσεις (22%), η αρνητική εμπειρία της διαδικασία επιστροφής μετά από online παραγγελία (19%) αλλά και η προσπάθεια τόνωσης της τοπικής οικονομίας (16%). Τέλος, μόλις το 5% δήλωσε ότι δεν φοβάται, πλέον, την πανδημία και επέλεξε τα φυσικά τα καταστήματα για τις αγορές του.

Παραπάνω από τους μισούς καταναλωτές (55% αθροιστικά) έκριναν θετικά την εμπειρία τους σε φυσικό κατάστημα, με κύρια πλεονεκτήματα τη δυνατότητα δοκιμής και τη διαπροσωπική επαφή με τους υπαλλήλους.

Σημαντικό ποσοστό επίσης (34% αθροιστικά) έκρινε αρνητικά την επίσκεψή του, καθώς η μικρότερη ποικιλία, αλλά και η αίσθηση ανασφάλειας στην μετά COVID εποχή, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο.  

Το μέλλον

Οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας έχουν αντίκτυπο στις επιλογές των καταναλωτών για τις αγορές μόδας. Τα καταστήματα γρήγορης μόδας (37%), τα εκπτωτικά outlets αλλά και τα μικρά μαγαζιά βρίσκονται πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων, ενώ εμφανής είναι και η άνοδος της βιώσιμης μόδας. Στον αντίποδα, οι πολυτελείς (-38%) και premium μάρκες φαίνονται να χάνουν έδαφος, ενώ σημαντικό είναι, επίσης, ότι οι Έλληνες δεν ακολουθούν τις διεθνείς τάσεις για second hand/vintage προϊόντα και παραμένουν χαμηλά στις επιλογές τους τους. 

Related posts

Δεν ευθύνονται τα κοινωνικά δίκτυα για την πολιτική πόλωση

fiber

Τι χρειάζεται να γνωρίζετε για το πρόβλημα ασφαλείας των τσιπ

fiber

Σημαντική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2018

fiber

Οι μηχανές δεν μπορούν να ονειρευτούν

fiber

Η δύναμη του Facebook κρύβει μια αδυναμία

fiber

Στο Διαδίκτυο και για την αγορά αυτοκινήτου στρέφονται οι Έλληνες

fiber