Image default
NEWS

Η Upstream μαθαίνει το mobile marketing automation στις αναδυόμενες αγορές

Το 2020, η πρώτη χρονιά της πανδημίας, είδε τις διαφημιστικές δαπάνες στα παραδοσιακά μέσα (TV, τύπος, ραδιόφωνο) να ελαττώνονται παγκοσμίως κατά 18%, από 284$ δισ. σε 233$ δισ . Το λιανεμπόριο συνολικά υπέστη επίσης πολύ μεγάλη ζημιά, με τις απώλειες μόνο στην Ευρωπαϊκής Ένωση να υπολογίζονται στα 3,2€ δισ.

Στην ίδια χρονική περίοδο ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, το ηλεκτρονικό εμπόριο αύξησε το μερίδιο του ως προς το σύνολο του λιανεμπορίου και σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Κίνα, αναπτύχθηκε με ρυθμό άνω του 22%.

Οι δαπάνες στην ψηφιακή διαφήμιση αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά 8% φτάνοντας τα 336$ δισ., εκ των οποίων τα 246$ δισ. προέρχονταν από το mobile advertising, το οποίο με τη σειρά του σημείωσε μια ακόμη πιο ραγδαία άνοδο κατά 15% συγκριτικά με το 2019.

Σε αυτήν την τάση ψηφιοποίησης της διαφήμισης και των πωλήσεων μέσω των κινητών τηλεφώνων πρωτοστατεί μια ελληνική εταιρεία, η Upstream.

Hγέτιδα στον χώρο της κινητής τεχνολογίας και του mobile marketing, με έδρα την Αθήνα και 330 εργαζόμενους σε 22 χώρες, συνεργάζεται αυτήν τη στιγμή με περίπου 60 παρόχους κινητής κινητής τηλεφωνίας και πάνω από 40 εταιρείες στον χώρου του λιανεμπορίου, της ασφαλιστικής αγοράς, των τραπεζών κ.α. Ως αποτέλεσμα αυτών των συνεργασιών, οι υπηρεσίες της φτάνουν σε περίπου 1.2 δισεκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων σε 45 αγορές σε Λατινική Αμερική, Αφρική, Ασία και χώρες της πρώην ΕΣΣΔ.

«Το mobile marketing σήμερα δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν πριν από μερικά χρόνια. Πλέον μιλάμε για marketing automation, digital customer engagement, λύσεις που κρύβουν από πίσω τους τις τελευταίες τεχνολογίες, εξειδικεύονται στις ανάγκες κι ενδιαφέροντα κάθε ατόμου και είναι επικεντρωμένα γύρω από το κινητό τηλέφωνο», αναφέρει ο Δημήτρης Μανιάτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Upstream.

Εξάλλου, όταν μιλάμε για την εξέλιξη στον χώρο του mobile marketing, δεν υπάρχει κανείς καλύτερος να μιλήσει από τους ανθρώπους της Upstream. Ο λόγος είναι πως όταν η εταιρεία ιδρύθηκε το 2001, ουσιαστικά το mobile marketing δεν υπήρχε καν σαν όρος. Η Upstream ήταν μία από τις πρώτες 4-5 εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο που ξεκίνησαν να ασχολούνται με αυτό. Έκτοτε, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, αλλά η καινοτομία στον συγκεκριμένο τομέα παραμένει στο DNA της.

Στο σήμερα η επικαιρότητα των υπηρεσιών που προσφέρει η Upstream είχε σαν αποτέλεσμα να επιτύχει 100% τους οικονομικούς της στόχους για το 2020 και εν μέσω πανδημίας να καταγράψει 13% αύξηση των καθαρών εσόδων της σε σχέση με το 2019. Παράλληλα, το 2020 αποτέλεσε τη χρονιά, που επεκτάθηκε σε πελάτες εκτός του χώρου των τηλεπικοινωνιών. Συνολικά, την  τελευταία διετία η εταιρεία έχει σημειώσει ανάπτυξη της τάξης του 25%.

Οι αναδυόμενες αγορές στο επίκεντρο

Σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημανθεί η σημασία που έχει η επικέντρωση της Upstream στην ψηφιοποίηση μέσω κινητού τηλεφώνου. Δεν είναι μόνο ότι σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον τα κινητά τηλέφωνα είναι εκείνα από τα οποία προέρχεται το μεγαλύτερο μερίδιο της κίνησης στο internet (54.6%), αλλά ότι η Upstream δραστηριοποιείται στις αναπτυσσόμενες αγορές.

Εκεί πολύ συχνά το κινητό τηλέφωνο είναι το μοναδικό μέσο πρόσβασης στο internet, καθώς τα δίκτυα WiFi είναι πολύ περιορισμένα. Χαρακτηριστικό είναι πως στην Αφρική σχεδόν το 70% της διαδικτυακής κίνησης καταγράφεται μέσω κινητών τηλεφώνων.

Συνολικά, η στρατηγική της Upstream έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να απαντά στις ιδιαιτερότητες των αναδυόμενων αγορών. Για παράδειγμα, ενώ στις περισσότερες εξ’ αυτών το κινητό είναι συνήθως απαραίτητο για την πρόσβαση στο ίντερνετ, είθισται επίσης το κόστος των δεδομένων να είναι δυσβάσταχτο.

Χαρακτηριστικά, στη Νιγηρία 1GB mobile δεδομένων αξίζει όσο περίπου ένα ολόκληρο ημερομίσθιο. Η Upstream λοιπόν, έχει αναπτύξει ένα portal, το Zero-D, το οποίο προσφέρει δωρεάν πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες του internet, όπως ενημέρωση, υπηρεσίες υγείας, εκπαίδευσης, ιστότοπους για αναζήτηση εργασίας κτλ. σε πάνω από 300 εκατομμύρια χρήστες. Πρόκειται για υπηρεσίες απαραίτητες, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κοινωνικής αποστασιοποίησης.

«Η πρόσβαση στο Internet θα έπρεπε να είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια» σημειώνει ο Δημήτρης Μανιάτης, CEO της Upstream.

Όσον αφορά το όφελος των παρόχων κινητής τηλεφωνίας που υιοθετούν το portal, είναι ότι μπορούν να πουλήσουν διαφήμιση, προσεγγίζοντας κόσμο, ο οποίος ειδάλλως θα ήταν εντελώς εκτός διαδικτύου. Από την άλλη, το Zero-D δεν είναι παρά ένα κομμάτι της συνολικής «πολυ-καναλικής» πλατφόρμας της Upstream, η οποία φέρνει τους συνεργάτες της πιο κοντά στο κοινό στόχο τους, επιτρέπει τη διάδραση μαζί του και επιτυγχάνει ψηφιακές πωλήσεις.

Ο κόσμος σε ένα κινητό

Η μεγάλη διαφοροποίηση της πλατφόρμας της Upstream έγκειται στη συνεργασία της με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Αυτή της επιτρέπει να ενσωματώνει στην πλατφόρμα της εκτός από κανάλια ευρέως διαδεδομένα, όπως τα SMS, τα email, τα social media, οι μηχανές αναζήτησης και γενικότερα η online διαφήμιση, κανάλια που έχουν στη διάθεσή τους μόνο οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας. Τέτοια είναι τα RCS (Rich Communication Services – ουσιαστικά πρόκειται για μια πιο πλούσια εκδοχή του SMS), Smart SMS («Έξυπνα SMS»), USSD (κωδικοί που φτάνουν απευθείας από τον πάροχο στον χρήστη κι επιτρέπουν την άμεση επικοινωνία), Push Notifications στα κινητά και το IVR (Interactive Voice Response), δηλαδή ένα κανάλι που επιτρέπει τη φωνητική διάδραση του χρήστη με τα συστήματα της εκάστοτε εταιρείας.

«Η βαθιά γνώση της αγοράς τηλεπικοινωνιών και οι σχέσεις που έχουμε χτίσει με τους μεγαλύτερους παρόχους κινητής τηλεφωνίας σε μεγάλες αγορές όπως η Βραζιλία, η Νότια Αφρική και η Νιγηρία είναι σημαντικό μας πλεονέκτημα. Ο λόγος είναι πως οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας σε μια χώρα έχουν πρόσβαση σε ένα κοινό 20-30% μεγαλύτερο από αυτό που συνήθως έχει λ.χ. το Facebook, το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, έχουν στη διάθεσή τους κανάλια επικοινωνίας, αλλά και πρωτογενή δεδομένα για τους χρήστες, που κανείς άλλος δεν διαθέτει. Το κινητό μας ολοένα και περισσότερο γίνεται το κύριο μέσο μέσα από το οποίο όχι μόνο επικοινωνούμε, αλλά ενημερωνόμαστε, διασκεδάζουμε, αγοράζουμε προϊόντα και υπηρεσίες και πραγματοποιούμε συναλλαγές», σχολιάζει ο κ Μανιάτης.  «Το κινητό τηλέφωνο είναι πλέον ο καλύτερος τρόπος για να βρεις  και να τραβήξεις την προσοχή του καταναλωτή, κάτι που πλέον αξιοποιούν ως μέσο πώλησης τα μεγαλύτερα brands του κόσμου».

O επικεφαλής της Upstream, Δημήτρης Μανιάτης

Η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας είναι μεγαλύτερη από όλα τα υπόλοιπα ψηφιακά κανάλια. Έχοντας υπό τον έλεγχό της έναν μεγάλο αριθμό καναλιών επικοινωνίας, και από τους δύο κόσμους, η Upstream μπορεί να φτάσει μέσω μίας μόνο πλατφόρμας σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό απ’ ό,τι θα μπορούσε για παράδειγμα μια εταιρεία που κάνει απλά digital marketing. Επιπροσθέτως, η Upstream αξιοποιεί τις πλούσιες βάσεις δεδομένων, που διατηρούν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας,  για να στοχεύσει με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια στο κοινό του εκάστοτε διαφημιζομένου, προσφέροντας το καταλληλότερο «μείγμα» καναλιών για την εκάστοτε περίπτωση. Πιο συγκεκριμένα, οι πάροχοι έχουν πάρα πολλά πρωτογενή δεδομένα, τα οποία μοιράζονται μαζί τους οι χρήστες με τη συγκατάθεσή τους. Αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία με την επικείμενη κατάργηση των δεδομένων που συλλέγονται κατά την περιήγηση των χρηστών, όπως έχουν ανακοινώσει Google και Apple.

Εκτός από αποτελεσματικότητα όμως, η «πολυ-καναλική» πλατφόρμα της Upstream εξασφαλίζει και ασφάλεια. Ο λόγος είναι πως έχει ενσωματωμένο το Secure-D, την τεχνολογία ασφαλείας, που έχει αναπτύξει η Upstream και καταπολεμά τις κακόβουλες συναλλαγές και τη διαφημιστική απάτη. Μέσω αυτής, οι διαφημιστές μπορούν να είναι σίγουροι πως δεν θα χρεώνονται για ψεύτικα κλικς, ενώ οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας γλιτώνουν από τις διαμαρτυρίες πελατών τους, για αδικαιολόγητες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους. Μόνο το 2020 η Upstream σταμάτησε 980 εκατομμύρια κακόβουλες συναλλαγές, οι οποίες υπολογίζεται πως θα μπορούσαν να είχαν στοιχίσει περί τα 1.3 δισ. Δολάρια.

Οι προϊοντικές προσφορές της Upstream, οι τρόποι με τους οποίους έρχεται να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της για την ψηφιακή τους ανάπτυξη, αλλά και εν γένει η ταυτότητα της εταιρείας, καθώς και οι ευκαιρίες για εργασία σε αυτήν, συνοψίζονται όλα στη νέα ιστοσελίδα της. Το καινούργιο www.upstreamsystems.com λανσαρίστηκε αυτές τις ημέρες και αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την περαιτέρω εξέλιξη της πολυεθνικής με έδρα την Ελλάδα.

«Η περίοδος της πανδημίας έφερε μια σειρά απο μεγάλες προκλήσεις. Δεν μπορούσαμε πλέον να ταξιδέψουμε στο εξωτερικό και να συναντήσουμε πελάτες. Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε ένα καθεστώς πλήρους απομακρυσμένης απασχόλησης όλο αυτό το διάστημα σε όλα μας τα γραφεία, για να αισθάνονται οι άνθρωποί μας ασφαλείς. Όλα αυτά όμως δεν έβαλαν φρένο στην υλοποίηση του στρατηγικού μας πλάνου, το οποίο μάλιστα εξελίξαμε. Σίγουρα, έπαιξε ρόλο ότι δεν πουλάμε φυσικά προϊόντα και οι υπηρεσίες μας παρέμειναν επίκαιρες. Όμως εμείς προχωρήσαμε στο επόμενο στάδιο, δίνοντας στους συνεργάτες μας αυτό που χρειάζονταν περισσότερο· τρόπους να προσεγγίσουν αποτελεσματικά το κοινό τους σε μια περίοδο που η διά ζώσης αλληλεπίδραση είναι μέχρι και απαγορευμένη. Στόχος μας τώρα είναι να εδραιώσουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία μας σε αγορές εκτός τηλεπικοινωνιών. Είμαστε ήδη σε πολύ καλό δρόμο», ανέφερε ο επικεφαλής της Upstream, Δημήτρης Μανιάτης.

Related posts

Οικονομική στήριξη της εστίασης προανήγγειλε ο Χρήστος Σταϊκούρας

fiber

Συνεργασία Facebook-Amazon στο πλαίσιο του Project Kuiper

fiber

Yπήρχαν κινητά πριν από 75 χρόνια;

fiber

Η Samsung παρουσιάζει το νέο, κομψό και χρηστικό Galaxy Tab S5e

fiber

Ανανέωση συνεργασίας Fraport Greece – Fortinet στην ασφάλεια δικτύων

fiber

Με στόχο να αντλήσει 2,5 δισ. ευρώ κάνει «ποδαρικό» στις αγορές φέτος η Ελλάδα

fiber