Διαστημικός τουρισμός χωρίς «δίχτυ ασφαλείας»;

Related

Αντίο λέει η Apple στις θήκες FineWoven

Στην οριστική κατάργηση των δερμάτινων αξεσουάρ για χάρη ενός νέου υλικού FineWoven προέβη η Apple από τον περασμένο Σεπτέμβριο, τότε δηλαδή που ανακοίνωσε και την σειρά iPhone 15. Επίσημα υπάρχουν δύο παραλλαγές θηκών του iPhone που μοιράζονται την ίδια τιμή 59 $, όμως η εμφάνιση, η αίσθηση και η μακροζωία τους δεν ταιριάζουν απόλυτα. Ως αποτέλεσμα,…

Από τα ακουστικά και τον ήχο, η Moondrop τώρα και στον χώρο των smartphones με το MIAD 01

Μήπως σας λέει κάτι το όνομα Moondrop; Είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται σε προϊόντα ήχου high end, όπως ακουστικά και in-ear monitors (IEMs), όμως λόγω των εμπορικών της ανησυχιών, ασχολήθηκε και με την mobile τεχνολογία και έτσι κυκλοφορεί τώρα το πρώτο της smartphone, το MIAD 01. Το όνομα σημαίνει Mobile Internet Audio Device και όπως μπορείτε…

Κατασκευή νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW από την κοινοπραξία Intrakat – Amaresco – RES Invest για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής...

Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ο οποίος προχωρά δυναμικά την οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ. Συγκεκριμένα, η Κοινοπραξία εταιρειών «Intrakat – Ameresco – RES INVEST PV 171MW», στην οποία ο όμιλος Intrakat είναι επικεφαλής και συμμετέχει με…

H KRAFT Paints λανσάρει την ΑΙ εφαρμογή «Chat in Color»

Το πρώτο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης για την κατηγορία των χρωμάτων (A.I. Color Generator) στην Ελλάδα, που καθοδηγεί τους χρήστες να επιλέξουν το χρώμα που πραγματικά επιθυμούν, ακόμη και αν αυτό προέρχεται από τη φαντασία, τις αναμνήσεις ή τα συναισθήματά τους!  Το προηγμένο εργαλείο «Chat in Color» είναι από σήμερα διαθέσιμο δωρεάν για όλους μέσω της…

Ίσως αυτές τις ημέρες να δούμε το HMD Pulse να κυκλοφορεί στην Ευρώπη!

Οι γνώσεις της HMD Global πάνω στην κατασκευή smartphones είναι πάρα πολλές μετά την πολύχρονη ενασχόλησή της με τα τηλέφωνα της Nokia και τώρα κάνει το επόμνο δικό της βήμα ξεκινώντας να κυκλοφορεί μοντέλα με την δική της επωνυμία. Ένα από τα πρώτα smartphones με την επωνυμία HMD, θα είναι το Pulse, το οποίο διέρρευσε εκτενώς νωρίτερα…

Το Paramount+ έρχεται στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Μια από τις μεγάλες streaming υπηρεσίες στην Αμερική φέρνει το περιεχόμενό της και στην Ελλάδα, μέσω της COSMOTE TV. Ένα από τα μεγάλα legacy στούντιο του Χόλιγουντ, η Paramount, συγκεντρώνει στην Αμερική την πλούσια βιβλιοθήκη τίτλων της στην δική της streaming πλατφόρμα Paramount+, με τίτλους από το Star Trek μέχρι Mission: Impossible. Το Paramount+ έρχεται…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT  Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

- Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των καναλιών COSMOTE SPORT θα «βάλουν τα αθλητικά τους» για να παρακολουθήσουν τα μεγαλύτερα ντέρμπι των playoffs της Stoiximan Super League, τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος Betsson, όλους τους αγώνες των διασυλλογικών διοργανώσεων…

ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία

Σηματοδοτώντας τη νέα εποχή της Ηλεκτροκίνησης του Ομίλου ΔΕΗ, η ΔΕΗ blue ανανεώνει και αναβαθμίζει την εφαρμογή της, κάνοντας την εμπειρία της φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη για τους οδηγούς. Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς…

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα ψηφιακά μας απόβλητα

Η Ημέρα της Γης λειτουργεί ως υπενθύμιση της ευθύνης μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Ενώ οι παραδοσιακές προσεγγίσεις όπως η μείωση της κατανάλωσης πλαστικού είναι γνωστές, υπάρχουν λιγότερο προφανείς μέθοδοι που έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο. Μια τέτοια μέθοδος είναι η ελαχιστοποίηση των προσωπικών μας ψηφιακών αποβλήτων. Αν και μπορεί να μην είναι τόσο απτά…

Paramount+: Διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Το περιεχόμενο του Paramount+, είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV, σε ειδικά διαμορφωμένη περιοχή στη streaming υπηρεσία της. Έτσι, στο πλαίσιο διευρυμένης, πολυετούς συμφωνίας της COSMOTE TV με την Paramount Global Content Distribution, οι συνδρομητές της μπορούν να βρουν εύκολα όλο το δημοφιλές περιεχόμενο των Paramount Pictures, Showtime © , CBS…

COSMOTE HISTORY: Ντοκιμαντέρ για τα Πράσινα & Έξυπνα Νησιά του Ν. Αιγαίου

Τα επιτυχημένα επιχειρησιακά πράσινα μοντέλα που υλοποιούνται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα στα νησιά Ρόδο, Αστυπάλαια, Σύρο, Χάλκη και Τήλο, προσελκύοντας κολοσσούς των νέων τεχνολογιών και των επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν στο ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε από το COSMOTE HISTORY χθες 22 Απριλίου 2024, Ημέρα της Γης. Το ωριαίο ντοκιμαντέρ, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου σκηνοθέτη Πάνου…

Public: Υπηρεσία “Τα πάντα Άτοκα” που στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού

Σε μια εποχή όπου οι τιμές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τα Public ανατρέπουν τα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντας άτοκα και χωρίς κάρτα όλα τα προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών και ψυχαγωγίας. Με επίκεντρο τον πελάτη, αφουγκράζονται τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό σήμερα και δεσμεύονται να διατηρήσουν τα προϊόντα τους προσιτά μέσα από…

Η ESET Hellas στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας BEYOND στη Θεσσαλονίκη

Η ESET Hellas θα λάβει μέρος στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας BEYOND υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Σλοβακικής Δημοκρατίας, στο Περίπτερο 15, Stand D09. Με επίκεντρο την επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως το IoT και η κβαντική πληροφορική, η διεθνής έκθεση τεχνολογίας BEYOND, που θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 25-27 Απριλίου στη…

Share

Οι νέου τύπου τουρίστες περιμένουν νοητά ήδη στη σειρά για το σύντομο ταξίδι αναψυχής στο Διάστημα. Ή έστω στα όριά του.

Οι προπωλήσεις εισιτηρίων έχουν πια πάρει «φωτιά» στην Blue Origin του Τζεφ Μπέζος και στην Virgin Galactic του Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον -κι ας στοιχίζει πολύ πάνω από 200.000 δολάρια το καθένα.

Πέρα από ένα τεράστιο… «βήμα» προς το άγνωστο, ωστόσο, οι επόμενοι «επισκέπτες» του Διαστήματος θα κάνουν κι ένα «άλμα στο κενό».

Κι αυτό, γιατί δεν υπάρχει ακόμη καμία νομική υποχρέωση, για καμία εταιρεία διαστημικού τουρισμού, στην παροχή ασφαλιστικής κάλυψης στις επανδρωμένες πτήσεις -σε αντίθεση με ότι συμβαίνει π.χ. στις αερομεταφορές.

Το ίδιο ισχύει και για τη NASA.

Ωστόσο, οι αποστολές της γίνονται με κρατική χρηματοδότηση και το πλήρωμα είναι μόνο αστροναύτες, που έχουν υποβληθεί σε αυστηρούς ελέγχους και σε μακρά προετοιμασία.

Η ίδια, δε, καλύπτεται από τα χρήματα των Αμερικανών φορολογουμένων.

Τα επόμενα σχέδιά της, πάντως, περιλαμβάνουν απαίτηση ειδικών συμβολαίων ασφάλισης ζωής από τους διαστημικούς τουρίστες, με το που θα αρχίσουν από το νέο έτος τα ταξίδια ιδιωτών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, με την SpaceX του Ίλον Μασκ και την Axiom Space.

Η Virgin Galactic του Μπράνσον, από την πλευρά της, ανέφερε ότι θα ζητά από τους πελάτες της και επιβάτες των πτήσεών της να υπογράφουν συμβόλαιο, με το οποίο θα αναλαμβάνουν οι ίδιοι πλήρως κάθε ευθύνη για την ασφάλειά τους.

Κάτι, πάντως, που φαίνεται να καθίσταται σχεδόν αδύνατο από την αμερικανική νομοθεσία.

«Κενό» στο Διάστημα

Έως και τώρα -μέχρι να αρχίζει, δηλαδή, να παίρνει «σάρκα και οστά» o διαστημικός τουρισμός- η μόνη υποχρεωτική ασφάλιση που ισχύει για όσες εμπορικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στο διάστημα είναι για αστική ευθύνη στην κάλυψη ζημιών σε περιουσίες επί της Γης (π.χ. κατά τη διάρκεια της εκτόξευσης ή από διαστημικά συντρίμμια) ή εκτός των ορίων της, σε άλλο διαστημικό σκάφος ή δορυφόρο, εξηγεί o Ακίκο Χάμα, στέλεχος της Global Aerospace.

Ως έχει, πρόκειται για μία αγορά που φτάνει τα 500 εκατομμύρια δολάρια σε ασφάλιστρα ετησίως, σύμφωνα με τη Lloyd’s του Λονδίνου.

Πλην όμως αφορά μόνο δορυφόρους, διαστημικούς πυραύλους και αποστολές φορτίων.

Ειδικοί της αγοράς τονίζουν στο πρακτορείο Reuters ότι καμία εταιρεία δεν είναι ακόμη έτοιμη να προσφέρει ασφαλιστική κάλυψη για τους διαστημικούς τουρίστες.

«Έχουμε μιλήσει με αυτές τις εταιρείες για θέματα ασφάλισης και κανονιστικών ρυθμίσεων. Όμως, δεν υπάρχουν πολιτικές ειδικά για αυτού του είδους τις πτήσεις», επισημαίνει στους New York Times η Σίμα Άντια, επικεφαλής διαστημικής ασφάλισης στη Hamilton.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες ωστόσο θεωρούν ότι οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές -οι αμερικανικές εν προκειμένω- θα απαιτήσουν σύντομα καλύψεις.

Σχεδιασμοί

Σε κάθε περίπτωση, τονίζουν ειδικοί, δεν θα πρόκειται για ένα τυπικό ασφαλιστήριο.

Σαφώς διαφορετικές από τις μέχρι σήμερα γνωστές αναμένεται να είναι και οι τιμολογιακές πολιτικές, δεδομένου του αυξημένου ρίσκου.

Οι όροι αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αυστηροί.

Ορισμένες εταιρείες ήδη εξετάζουν εντατικά όλες τις παραμέτρους.

Για την ακρίβεια, αναφέρουν οι NYT, η Allianz άρχισε τον σχετικό σχεδιασμό από το 2012, «αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι έχει κάνει κάποια σχετική πώληση», προσθέτει.

Εντατικές αναφέρεται ότι είναι οι προετοιμασίες και στην AXA.

Προφανώς, στη νέα -πλην θεωρούμενου υψηλού ρίσκου- αγορά που ανοίγει, μερίδιο θα διεκδικήσουν πολλές μεγάλες ασφαλιστικές.

«Το μεγάλο ερώτημα για τον κλάδο είναι εάν αυτό θα μοιάζει περισσότερο με τις καλύψεις στις αερομεταφοτές ή με τις υφιστάμενες πολιτικές συμβολαίων στο χώρο του Διαστήματος», επισημαίνει ο Νικ Στίβενς, στέλεχος της Marsh.

Η διαφορά είναι ειδοποιός, εξηγεί, και «ζήτημα εκατομμυρίων δολαρίων».

«Θολό» τοπίο

Μία παράμετρος είναι κατά πόσο οι πτήσεις των Blue Origin και Virgin Galactic μπορούν να θεωρηθούν πράγματι διαστημικές.

Της μεν πρώτης ήταν στο επίσημο όριο του διαστήματος, της δε δεύτερης πιο χαμηλά, εξ ου και χαρακτηρίζονται υποτροχιακές.

Το σκάφος της Virgin, εν τω μεταξύ, το VSS Unity, απογειώνεται και προσγειώνεται στο ίδιο μέρος στο Νέο Μεξικό, οπότε η υποτροχιακή πτήση του, τεχνικά, θεωρείται στις ΗΠΑ εγχώριο ταξίδι.

Το ίδιο οριακά μπορεί να θεωρεί ότι συμβαίνει και με το New Shepard της Blue Origin, που απογειώθηκε και προσγειώθηκε στο Δυτικό Τέξας.

Έτερη παράμετρος θεωρείται το προφίλ και η προετοιμασία των μελλοντικών διαστημο-τουριστών.

Η Blue Origin, για παράδειγμα, αναφέρει ότι κάθε επιβάτης της θα περνά από εκπαίδευση μιας ημέρας πριν από την πτήση.

Η Virgin Galactic κάνει λόγο για προετοιμασία και εκπαίδευση τριών ημερών.

Μεγαλύτερης διάρκειας εκπαίδευση προβλέπεται για τους ιδιώτες «επισκέπτες» του άμεσου μέλλοντος στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό με τις SpaceX και Axiom.

Σε κάθε περίπτωση, παρατηρεί ο Τσαρλς Γουέτον της ασφαλιστικής Global Aerospace, «πρόκειται για πολύ διαφορετικά προφίλ κινδύνου».

«Κι αυτό», προσθέτει, «θα το λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους οι ασφαλιστικές».