Έρευνα: Το τρολάρισμα είναι πιο δημοφιλές από τις θετικές αναρτήσεις

Related

Εύα Νάθενα: Η σκηνοθέτρια της «Φόνισσας» στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

Λίγο πριν από την πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση της «Φόνισσας» αποκλειστικά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτρια της ταινίας, Εύα Νάθενα, κάθεται στον καναπέ της εκπομπής «Watch Next» και μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα (απόψε, Παρασκευή 19/4, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV). Στο επίκεντρο της συζήτησης, η…

Διαθέσιμο για αγορά το vivo V40 SE στην Ευρώπη από 279,90 €!

Στα τέλη Μαρτίου, η vivo επισημοποίησε με αθόρυβο τρόπο ένα νέο τηλέφωνο για τις ευρωπαϊκές αγορές.  Αναφερόμαστε φυσικά για το V40 SE. Όπως έγινε γνωστό, η συγκεκριμένη συσκευή έχει αρχίσει τώρα να γίνεται διαθέσιμη για αγορά από ευρωπαϊκούς λιανοπωλητές. Αξίζει λοιπόν να αναφέρουμε ότι εντοπίστηκε στη Γερμανία με λιανική τιμή στα 279,90 € ή στα…

Εύα Νάθενα: Η σκηνοθέτρια της «Φόνισσας» στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Λίγο πριν από την πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση της «Φόνισσας» αποκλειστικά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτρια της ταινίας, Εύα Νάθενα, κάθεται στον καναπέ της εκπομπής «Watch Next» και μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα (απόψε, Παρασκευή 19/4, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV). Στο επίκεντρο της συζήτησης, η πολύπλοκη ψυχοσύνθεση…

Εύα Νάθενα: Η σκηνοθέτρια της «Φόνισσας» στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

Λίγο πριν από την πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση της «Φόνισσας» αποκλειστικά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτρια της ταινίας, Εύα Νάθενα, κάθεται στον καναπέ της εκπομπής «Watch Next» και μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα (απόψε, Παρασκευή 19/4, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV). Στο επίκεντρο της συζήτησης, η πολύπλοκη ψυχοσύνθεση της Φραγκογιαννούς,…

Το Kaspersky VPN κερδίζει το «Όσκαρ» των AV-TEST για την ταχύτητα και απόδοσή του

Μια νέα αξιολόγηση από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών AV-TEST απένειμε στo Kaspersky VPN το πιστοποιητικό “Εγκεκριμένο (Approved)”, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητά του ως κορυφαίου παρόχου γρήγορης και ασφαλούς συνδεσιμότητας σε πολλαπλές συσκευές και πλατφόρμες. Το Kaspersky VPN έχει επιτύχει αξιοσημείωτη βελτίωση, ξεπερνώντας τις παραμέτρους απόδοσης που το ίδιο είχε επιτύχει το 2022. Τα αποτελέσματα των δοκιμών…

Νέο κατάστημα e-Lenovo.gr στο κέντρο της Θεσσαλονίκης!

Με λαμπερά εγκαίνια από τη Lenovo ξεκινάει και επίσημα αύριο η λειτουργία του νέου της καταστήματος e-Lenovo.gr  “The New Lenovo Experience” που έρχεται στην Τσιμισκή 10 στη καρδιά της Θεσσαλονίκης για να φέρει εξυπνότερη τεχνολογία για όλους, κορυφαία εξυπηρέτηση, αλλά και να αλλάξει τα δεδομένα στο τεχνολογικό τοπίο της πόλης.  Η Lenovo, o Νο1 κατασκευαστής…

Η Westnet συμμετέχει στη BEYOND 2024

Με μία δυναμική γκάμα λύσεων τεχνολογίας, η Westnet, θα συμμετέχει αυτήν τη χρονιά στη BEYOND, τη διεθνή έκθεση ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας που θα πραγματοποιηθεί στις 25-27 Απριλίου στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, αποτελώντας έναν κόμβο δικτύωσης, ανταλλαγής γνώσεων και πρακτικής εμπειρίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Σε συνεργασία…

Πασχαλινές προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας από COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Ακόμα φθηνότερα μπορούν να αποκτήσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα τεχνολογίας οι καταναλωτές, και φέτος το Πάσχα, στην COSMOTE και τον ΓΕΡΜΑΝΟ. Μέχρι και τις 4 Μαΐου, δημοφιλή smartphones, laptops, tablets, smartwatches, τηλεοράσεις, κονσόλες gaming, έξυπνες λύσεις για το σπίτι, μικρές οικιακές συσκευές και αξεσουάρ από μια μεγάλη γκάμα περιμένουν τους καταναλωτές στα καταστήματα COSMOTE και…

Νέα LG OLED evo G4: Η εξέλιξη στην εμπειρία θέασης

Η LG Electronics παρουσιάζει τη νέα τηλεόραση LG OLED evo G4, ένα εκπληκτικό επίτευγμα στην τεχνολογία της εικόνας και του design. Η LG OLED evo G4 συνδυάζει την προηγμένη τεχνολογία OLED με την καινοτομία της LG και προσφέρει μια απόλυτα εκπληκτική εμπειρία θέασης σε κάθε σπίτι. Η LG OLED evo G4 φέρνει την επανάσταση στην…

Πασχαλινές προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας από COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Ακόμα φθηνότερα μπορούν να αποκτήσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα τεχνολογίας οι καταναλωτές, και φέτος το Πάσχα, στην COSMOTE και τον ΓΕΡΜΑΝΟ. Μέχρι και τις 4 Μαΐου, δημοφιλή smartphones, laptops, tablets, smartwatches, τηλεοράσεις, κονσόλες gaming, έξυπνες λύσεις για το σπίτι, μικρές οικιακές συσκευές και αξεσουάρ από μια μεγάλη γκάμα περιμένουν τους καταναλωτές στα καταστήματα COSMOTE και…

Ολυμπιακός-ΠΑΟΚ, ΑΕΚ-Παναθηναϊκός, Μάντσεστερ Σίτι-Τσέλσι, Μίλαν-Ίντερ: Όλα τα ντέρμπι «παίζουν» στην COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Μεγάλα ντέρμπι σε Ελλάδα και εξωτερικό έρχονται της εβδομάδα 19-25/4 στην COSMOTE TV. Τα κανάλια COSMOTE SPORT θα μεταδώσουν δύο αγώνες που θα κρίνουν πολλά στη «μάχη» της κατάκτησης της Stoiximan Super League. Πρόκειται για το Ολυμπιακός-ΠΑΟΚ (21/4, 20.30, COSMOTE SPORT 1HD) για την 6η αγωνιστική των playoffs και το ΑΕΚ-Παναθηναϊκός (24/4, 20.30,…

“Γκολ” και από την Cosmote TV μαζί με τον Ολυμπιακό!

Εκτός από τον Ολυμπιακό που πέτυχε χθες σπουδαία πρόκριση επί της Φενέρμπαχτσε, στην Κωνσταντινούπολη , κερδισμένη είναι και η Cosmote TV. Η πλατφόρμα του ΟΤΕ εκτός από τα σημαντικά ντέρμπι της Super League με όλες τις μεγάλες ομάδες ως και τον Μάιο, έχει πλέον τη δυνατότητα να συγκεντρώσει κι άλλους συνδρομητές και διαφημιστικά έσοδα με…

ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Αναδείχθηκε Great Place to Work για 3η συνεχή χρονιά

Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες αναδείχθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά ως εξαιρετικό περιβάλλον για εργασία καθώς απέκτησε και φέτος την Πιστοποίηση Great Place to Work στην Ελλάδα (CERTIFIED by Great Place to Work®).  Η συγκεκριμένη διάκριση βασίζεται στην ανώνυμη και εμπιστευτική έρευνα που διεξήγαγε ο οργανισμός Great Place to Work Hellas, παγκόσμιος ηγέτης στην κουλτούρα του χώρου…

Η Φόνισσα: Σε πρώτη πανελλήνια μετάδοση στην COSMOTE TV

Η απόλυτη κινηματογραφική επιτυχία του περασμένου χειμώνα «Φόνισσα», σε σκηνοθεσία της Εύας Νάθενα, έρχεται σε πρώτη πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση αποκλειστικά στην COSMOTE TV, την Κυριακή 21/4 στις 22:00, στο COSMOTE CINEMA 2HD. Λίγα λόγια για την ταινία Η Φόνισσα αποκλειστικά στην COSMOTE TV Το σενάριο της ταινίας υπογράφει η Κατερίνα Μπέη, ενώ την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Παρασκευής 19 Απριλίου

Η μεγάλη μάχη της ομάδας Νέων του Ολυμπιακού κόντρα στην Ναντ για τα ημιτελικά του UEFA Youth League, ο αγώνας του Παναθηναϊκού με το Περιστέρι για το TOP-6 της Basket League και η αναμέτρηση του Στέφανου Τσιτσιπά με τον Φακούντο Ντίας Ακόστα για τα προημιτελικά του Barcelona Open, ξεχωρίζoυν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις…

Share

Οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που επικρίνουν ή κοροϊδεύουν πολιτικούς και ιδεολογικούς αντιπάλους έχουν διπλάσια πιθανότητα να γίνουν «viral», συγκριτικά με τις αναρτήσεις που απλά στηρίζουν πολιτικούς ή απόψεις, δείχνει νέα μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής ψυχολόγους του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, αναφέρουν στο PNAS ότι ανέλυσαν περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια μηνύματα στο Twitter και αναρτήσεις στο Facebook. Διαπιστώθηκε ότι κάθε πρόσθετη λέξη που αναφέρεται επιθετικά σε έναν αντίπαλο πολιτικό ή σε μια αντίπαλη πολιτική άποψη αυξάνει κατά 67% κατά μέσο όρο την πιθανότητα το tweet ή η ανάρτηση να διαμοιραστεί με άλλους χρήστες των social media. Η τάση αυτή ισχύει άσχετα με τον πολιτικό προσανατολισμό, με άλλα λόγια διατρέχει λίγο-πολύ όλο το πολιτικό φάσμα.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η πιθανότητα να διαδοθεί σαν ιός μια ανάρτηση αυξάνεται όσο πιο έντονα συναισθηματική και ακραία γλώσσα χρησιμοποιεί, εκφράζοντας ιδίως θυμό, αγανάκτηση κλπ. Η νέα έρευνα δείχνει ότι οι επιθέσεις στους πολιτικούς αντιπάλους είναι πολύ πιο αποτελεσματικές στο να γίνονται viral: το «τρολάρισμα» είναι σχεδόν πέντε φορές πιο πιθανό να το πετύχουν σε σχέση με αναρτήσεις που έχουν γλώσσα φορτισμένη με αρνητικά συναισθήματα (π.χ. οργή) και επτά φορές πιθανότερο σε σχέση με αναρτήσεις που εκπέμπουν ηθικά και θετικά συναισθήματα.

Οι ερευνητές διαπιστώνουν πως μεταξύ των χρηστών έχουν επικρατήσει «διαστρεβλωμένα» κίνητρα, που πλέον καθοδηγούν το διάλογο στις σημαντικότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, με συνέπεια να εντείνεται διαρκώς η πολιτική πόλωση και να απειλείται η ίδια η δημοκρατική διαδικασία στις ανεπτυγμένες χώρες.

«Τα social media μας κρατούν απασχολημένους όσο γίνεται περισσότερο προκειμένου να πουλήσουν διαφημίσεις. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο έχει καταλήξει να επιβραβεύει τους πολιτικούς και τα μέσα ενημέρωσης που παράγουν διχαστικό περιεχόμενο εναντίον αυτών που αντιλαμβάνονται ως εχθρούς. Το μίσος για τους «άλλους» είναι πολύ καλύτερο στο να τραβά την προσοχή στο διαδίκτυο από ό,τι η αγάπη για τους «δικούς» μας. Αυτό τρέφει ένα επικίνδυνο πολιτικό κλίμα» δήλωσε ο Στιβ Ράθτζι, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Ενδεικτικά, η μελέτη βρήκε ότι οι αναρτήσεις κατά πολιτικών αντιπάλων προσελκύουν υπερδιπλάσιες θυμωμένες «φατσούλες» (emojis) σε σχέση με τις «καρδούλες» που γεννούν οι αναρτήσεις για τους φίλα προσκείμενους. Κάθε λέξη με αρνητικό συναισθηματικό περιεχόμενο σχετίζεται με αύξηση κατά 14% στην πιθανότητα η ανάρτηση να γίνει «share», ενώ αντίθετα κάθε λέξη με θετικό περιεχόμενο συνδέεται με μια μείωση κατά 5% στην πιθανότητα «share». Με άλλα λόγια, ο αρνητισμός «πουλάει» πολύ περισσότερο από ό,τι η θετική διάθεση.

«Το περιεχόμενο που γίνεται «viral», μπορεί να βοηθήσει τις πολιτικές εκστρατείες ή τα κοινωνικά κινήματα να πετύχουν. Όταν όμως η εχθρική και άκρως διχαστική γλώσσα γίνεται «viral», αυτό τελικά μπορεί να βλάψει την πολιτική και την κοινωνία» προειδοποίησε ο καθηγητής Τζέι Βαν Μπάβελ του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

«Αν οι εταιρείες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν αρχίσουν να τιμωρούν το πολωτικό περιεχόμενο και να επιβραβεύουν τις πιο εποικοδομητικές αναρτήσεις, αυτές οι πλατφόρμες θα συνεχίσουν να κατακλύζονται από πολιτική εχθροπάθεια, η οποία υπάρχει κίνδυνος να τροφοδοτήσει περαιτέρω αναταραχή στον πραγματικό κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι πιθανώς πρέπει να υπάρξει μια ριζική αναθεώρηση των μοντέλων τους για τη δημιουργία εσόδων» σχολίασε ο καθηγητής Σάντερ βαν ντερ Λίντεν, διευθυντής του Κοινωνικού Εργαστηρίου Λήψης Αποφάσεων του Κέιμπριτζ.

- ΑΠΕ-ΜΠΕ